Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbil for fem personer. Tre barn

Startet av Chris90, mandag 25. november 2024, klokken 12:31

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

#165
Sitat fra: edyrli på mandag 10. februar 2025, klokken 13:25
Sitat fra: Daniel_0007 på mandag 10. februar 2025, klokken 12:47Xpeng x9 ser jo ut som en kongebil for stor familie.

https://www.tek.no/nyheter/sniktitt/i/63eAEr/xpeng-x9?srsltid=AfmBOoqGbfg6WsQXrqS-407eNBbP52c4oC4rQN7C-LlDwX-J7VHZqhxm

Av disse gigantiske bilene med 2 digre kapteinstoler på 2dre rad så har vi jo allerede Voyah Dream og Maxus Mifa 9 (Som for øvrig er på kampanje med 200.000 i rabatt) Uten at det har blitt noen sukess så langt.

For min egen del så vil jeg heller foretrekke 3 seter på andre rad for å ha muligheten til å være 5 i bilen og samtidig ha hele bagasjerommet ledig. Jeg har hatt Opel Vivaro i lang utgave som er like lang som denne. Når bilene er 5,3 meter lange kommer vi til et punkt der størrelsen blir et problem.
2 x kaptein på andre rad er helt konge.

Men mer plass praktisk med 3 seter. 

Så det blir litt smakssak det der


turfsurf

Sitat fra: Electric cars in Norway på mandag 10. februar 2025, klokken 18:002 x kaptein på andre rad er helt konge.

Men mer plass praktisk med 3 seter.

Litt både og. På lengre turer synes vi det var helt supert med den åpne plassen mellom de to setene hvor man kan sett f.eks en kjølebag. Og veldig fint når man var seks i bilen og  slapp at en ble sittende bak alene.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

epifant

Løsningen med svingbare kapteinstoler foran og tre individuelle seter bak fra Citroën C8 kunne godt noen elbilprodusenter ha kopiert.

Edison's electric light did not come about from the continuous improvement of the candle

batterimannen

Nei og ja. Jeg synes det burde vært noen elbiler med 3 individuelle seter på andre rad, eller i det minste med 3 isofix seter. Peugeot 5008 hadde det, helt frem til nye utgaven e-5008 kom. Ikke lett med tre små barn som skal ha vært sitt barnesete. Var annerledes i gamledager, da ungene kunne ligge i hattehylla  :police:
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Tara

Sitat fra: batterimannen på fredag 14. februar 2025, klokken 20:55Nei og ja. Jeg synes det burde vært noen elbiler med 3 individuelle seter på andre rad, eller i det minste med 3 isofix seter. Peugeot 5008 hadde det, helt frem til nye utgaven e-5008 kom. Ikke lett med tre små barn som skal ha vært sitt barnesete. Var annerledes i gamledager, da ungene kunne ligge i hattehylla  :police:

Ja, sånn som s-max som vi kjører i dag har.

Volvo Ex90 har forsåvidt 3 individuelle, men den i midten er fortsatt smal. Den kan skyves litt frem eller tilbake i forhold til de andre og derved kanskje få plass til den tredje ungen da. Bilsete i alle fall. Men det er jo som påpekt en dyr bil.

Jeg ønsker at bilder som id7, eller i alle fall buzz, og andre biler i litt størrelse kunne ha s-max baksetet som trolig er sånn ca det som 5008 hadde før ?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA