Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Prøvekjørt en av trillingene

Startet av Leaffen, tirsdag 15. januar 2013, klokken 12:16

« forrige - neste »

ebbrey

11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

snurrehue

Sitat fra: ebbrey på onsdag 05. februar 2014, klokken 10:07
Har dukket opp rust på chromlisten nede bak.

Auda, sånn skal det vel ikke være. Er vel ganske dårlig med avrenningsmuligheter under kromlisten, ganske tett, og potensielt en del saltholdig vann som trekker inn der.

P85_Norway

Sitat fra: ebbrey på onsdag 05. februar 2014, klokken 10:07
Har dukket opp rust på chromlisten nede bak.
Det burde jo vært høyglanspolert aluminium på TMS, ikke chrom som ruster......
Tesla M3 Performance

Øyvind.h

Er dette helt nede ved diffuseren? Er ikke alt bare plast der?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

ebbrey

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 05. februar 2014, klokken 12:10
Er dette helt nede ved diffuseren? Er ikke alt bare plast der?

Aner ikke, rust er det hverfall. Mener å ha lest tidligere at noen andre fikk byttet chromelister. Vet ikke om dette er noe de skifter.Var hvertfall meget tidlig. La også merke til at chromen har blitt "ru" / slitt av. Så regner med jeg kan reklamere på denne med god samvittighet.

pberg

Det er kanskje lista som er festet med et klips som har rustet?
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

ebbrey

Sitat fra: pberg på onsdag 05. februar 2014, klokken 17:43
Det er kanskje lista som er festet med et klips som har rustet?

hvis denne.. (se bilde) er festet med klips. Ja.

Bildet av rusten kan være litt diffus. Pga gjenskinn. Jeg vasker jo tross alt bilen :)

Øggen

Uansett gi beskjed!!!!! Hvor mange mnd har du hatt bilen??

ebbrey

eledille

Sitat fra: MrDriveby på tirsdag 07. januar 2014, klokken 20:39

Snakket med tesla angående garantier når det kommer til tectyl?

For at reklamasjonsrett eller garanti ikke skal gjelde må produsenten bevise at det var tectylen som ødela. Med mindre du borrer huller i  batteriet for å sprøyte inn tectyl der så skulle vel det være komplett umulig.

Tesla kan mene hva de vil om det, det spiller i grunnen ingen rolle. De kan selvfølgelig krangle, men det vil ikke holde i en konflikt.

Men som Havebigfun skriver så egner ikke tectyl seg der MS trenger ekstra beskyttelse uansett.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Øggen

Sitat fra: ebbrey på onsdag 05. februar 2014, klokken 18:02
Sitat fra: Øggen på onsdag 05. februar 2014, klokken 18:01

3

Får virkelig håpe det e clip``sa bak som har rusta. Ser ikke sånt på volvoen i allefall  :-\

ebbrey

Sitat fra: Øggen på onsdag 05. februar 2014, klokken 18:07
Sitat fra: ebbrey på onsdag 05. februar 2014, klokken 18:02
Sitat fra: Øggen på onsdag 05. februar 2014, klokken 18:01

3

Får virkelig håpe det e clip``sa bak som har rusta. Ser ikke sånt på volvoen i allefall  :-\

Ah! Da er jeg med..

Skal høre med de og rapporterer tilbake her hva som var årsak.

AppleKnocker

Jeg har ikke sett så mange tester eller vurderinger av Tesla Model S med hensyn til rust, men Vi Bilägare har tydeligvis tatt for seg bilen. Årsaken til at jeg kom over denne er at jeg vurderte om jeg skulle understellsbehandle bilen, men det virker ikke som det er noe akutt behov.

Model S är ett påkostat bygge helt i aluminium. Undertill är golvet helst slätt, täckt av plastkåpor och ett aluminiumskal till det stora batteripaketet. Här finns inget som rosten kan fästa på. Även hjulupphängningar och bromsok är av aluminium. Betyget blir det högsta möjliga.

De enda anmärkningarna är väl tunn lack och garanterad blästringsrisk på de lackade skärmkanterna som saknar stänkskydd. Aluminium-panelerna begränsar visserligen påföljden till visuella stenskott.

Rostgaranti saknas med hänvisning till aluminiumkonstruktionen. Just därför borde Tesla kunna erbjuda en lång garantitid.

Rostskyddsgaranti: –

Besiktningen gjordes av Rostskyddsmetoder AB

http://www.vibilagare.se/test/rost/rosttest-tesla-model-s-2016
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

BMW850

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 08. januar 2014, klokken 19:06
Sitat fra: MrDriveby på tirsdag 07. januar 2014, klokken 23:01
Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 07. januar 2014, klokken 20:49
Jeg brukte ikke Tectyl fordi det blir for fast/seigt. Det bel Mike Sanders fett i bøøt versjon- laget for det nordiske markedet. Det er fett du kan tørke av om du ønsker å bruke den tiden :o
Jeg kan ikke skjønne at jeg an miste garantien- tenk om jeg hadde påført fettet ved å -tilfeldigvid- kjøre gjennom en sølepytt med fett på overflaten. Hjulopphenget er overfladisk og må påregner yttre påkjenninger incl fetteksponering. 8)
Til sommern kan vi sammenlikne- det var mange som fikk biler samtidig med meg i sept 12 ;)
Ok, hvor fikk du tak på dette? Hørtes ut som en grei løsning :)
Jeg kjøpte det på veteranbilarkedet som er i mai hvert år på Ekebergsletta, Oslo.
Selgeren var norsk og hadde butikk i Trøndelag om jeg husker rett. Et rask Googlesøk ga ikke noe. Det er utbredt i Tyskland og har vært best i test flere ganger.
Et salgssted: http://www.korrosionsschutzshop.de/product_info.php?info=p134_MIKE-SANDERs-Korrosionsschutzfett-4-kg-Eimer.html

edit: da fant jeg adressen: http://www.mb-garasje.no/

http://www.ebay.com/itm/Mike-Sanders-Korrosionsschutzfett-4-kg-/381787960712?hash=item58e455f588:g:EXwAAOSwo6lWQx5c
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

kjølholdt

Har hatt dette sjøl. Det er klipset som må skiftes, så er problemet vekk
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA