Nyhet vedr Tesla Superchargers

Startet av Otkristo, lørdag 23. november 2024, klokken 09:52

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Otk...nice. Men klarer de det på 18 mnd? Jeg tror det tar lengre tid. Uansett de tiltakene er gull verdt

Vet du om Tesla pleier å legge ut en utrullings oversikt når de bytter kablene? Feks pr land? ev lokasjon

Hjortefot

Jeg leser det slik at lengre kabler er det samme som vanlige kabler på V4-stolper. Ikke lange kabler på V3-stolper.
Model 3 LR - 2019

Electric cars in Norway

Sitat fra: Hjortefot på mandag 25. november 2024, klokken 17:29Jeg leser det slik at lengre kabler er det samme som vanlige kabler på V4-stolper. Ikke lange kabler på V3-stolper.
Ja det gir mening :+1: se bilde 

OlaM

Supert at de er på ballen. Tar sikkert lang tid å få fikset alt, men regner med de kan ta de mest populære (og dermed verste) stasjonene først.
'21 3LR

Electric cars in Norway

Handyman

I ladestolpene er det bare koblinspunkter og varmeveksler for kjøling av kabelen. Selve laderne er i skapene et stykke unna.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Stig-Arne

Det at vi med Tesla kan få en reell indikasjon på antall ledige plasser på en SuC, er gull verdt. For en SuC kan fint vises som ledig, men så står det noen med E-Tron og sperrer minst 2 plasser, som da i realiteten gjør at det ikke er ledige plasser på en SuC.
Så den funksjonen ønskes velkommen :)

Electric cars in Norway

Sitat fra: Stig-Arne på tirsdag 24. desember 2024, klokken 22:01men så står det noen med E-Tron og sperrer minst 2 plasser, som da i realiteten gjør at det ikke er ledige plasser på en SuC.

Godt poeng. Gleder meg til de lengre kablene er på plass

SveinJ

Vet ikke om det er en nyhet, men ladere på Notodden har vært ute av drift siden i går

2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Counterpointer

Det ligger langt flere kabler på bakken ved V4 ladere! De er også stadig mer skadet, antageligvis av den grunn! Veldig ofte at knappen ikke åpner luka på bilen på ladere som ellers virker.

Hver gang jeg er på en V4 stasjon går jeg rundt å setter i kabler som ligger på bakken.

Sist i går var jeg på Trysil hvor fire av ti ladere var ute av funksjon og en dansk Tesla sto å sperret to ladepunkter.......... av de resterende, og det var kø 🙈

Hvor er det raskest å melde inn feil på ladere? Prøvde sist å ringe Tesla men det er jo helt håpløst.

Handyman

Problemer meldes i appen. Velg lokasjon og trykk på "Rapporter et problem"
Her kan man også rapportere "Ladebåser blokkert". Eksempelvis den nevnte dansken. Beskriv og legg ved bilde.

Hjortefot

Jeg må innrømme at jeg er litt grinete på det med V4-håndtak som ikke vil sitte fast i ladestolpen. Det kan virke som kabelen får en bøy nedover ved håndtak-enden når man lader. Når den skal henges på plass igjen sitter denne bøyen såpass i, særlig når det er kaldt, at det ikke blir nok kraft mot den minimale mothaken som skal holde den på plass. En "løsning" skal visstnok være å rette ut denne bøyen godt før man henger kabelen tilbake. Det er selvfølgelig ikke god design.
Model 3 LR - 2019

Handyman

Det du sier er helt riktig. Det er spesielt et problem i kaldt vær, og dårlig design.
Retter man ut bøyen ved pluggen så er det mulig å henge den opp.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA