Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Performance vs. Standard

Startet av Noppo, mandag 14. januar 2013, klokken 22:21

« forrige - neste »

Noppo

Jeg har satt bilen min til å lader til 80% med start og slutt tidspunkt kl 8 på morgenen. Dette har fungert siden sommeren.

Nå har bilen stått noen dager fordi vi er bortreist. Den står koblet til strøm. I går kveld begynte det å skje noe merkelig: Jeg får mail 1 gang i timen at lading har stoppet. Noen som har opplevd dette. Lader bilen virkelig hver time? Hvordan stopper jeg dette?
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2012.

ehaarberg

Hei

Jeg opplevde dette også når vi var i Spania i sommer, det betyr en ting; tolvvoltsbatteriet ditt er på vei til å gå tomt.  Dersom du skal hjem igjen snart, ville jeg startet toppladingen nå slik at startbatteriet får mer strøm.
Når batteriet dør ut, så kan du bare glemme å starte fjernvarme samt lading opp til 100%.

Dersom du velger å la være, så trenger du en startbooster for å starte bilen, så det er ikke noe stort problem.
2014 Tesla Model S - inngangen til hel-elektrisk famile
2012 Nissan Leaf - pensjonert pendlemaskin

Lynet

Bekrefter det ehaarberg sier, hadde samme feilen etter en uke selv. Det er så dårlig 12V- løsning på Leaf at den faktisk ikke greier å holde 12V-batteriet på topp.
Du må få satt på en ekstern 12V-lading eller bruke booster. Jeg brukte en ctek i 5 minutter og da kom den.

Er du heldig får du fjernstartet en fullading. Men det blir bare 2 timer lading på 12V-batteriet så det er ikke sikkert det er nok!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Noppo

Takker for svar. Jeg har fått naboen til å ta ut kabelen så da sluttet i ihvertfall meldingene. Jeg har heldigvis noen dager hjemme før jeg må på jobb. For se hvordan det står til og så eventuelt starte full lading. Jeg har foreløpig kontakt med bilen via carwings.   
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2012.

Ladefabrikken

Snakket med Nissan i dag og de kunne fortelle meg at den nye software som kom nå har rettet på dette problemet. Med den nye softwaren skal den lade opp 12V batteriet når bilen står over lengre tid med ladekablen i.

Så få oppdatert softwaren så trenger du ikke å være redd for dette problemet.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

el nino

Sitat fra: 2EL på torsdag 27. desember 2012, klokken 21:31
Snakket med Nissan i dag og de kunne fortelle meg at den nye software som kom nå har rettet på dette problemet. Med den nye softwaren skal den lade opp 12V batteriet når bilen står over lengre tid med ladekablen i.

Så få oppdatert softwaren så trenger du ikke å være redd for dette problemet.
Når kom denne nye software? Bilen min er fra oktober, og lurer da på om den har den nyeste software--------- :-\

Ladefabrikken

Sitat fra: el nino på torsdag 27. desember 2012, klokken 21:38
Sitat fra: 2EL på torsdag 27. desember 2012, klokken 21:31
Snakket med Nissan i dag og de kunne fortelle meg at den nye software som kom nå har rettet på dette problemet. Med den nye softwaren skal den lade opp 12V batteriet når bilen står over lengre tid med ladekablen i.

Så få oppdatert softwaren så trenger du ikke å være redd for dette problemet.
Når kom denne nye software? Bilen min er fra oktober, og lurer da på om den har den nyeste software--------- :-\

Jeg fikk den nye softwaren når min bil ble reparert etter full stopp for tre uker siden. Den kom nå for tre uker siden så du må nok inn og få oppdatert bilen din.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA