Problemer med tilbakebetaling av reservasjonsbeløpet på Cybertruck in på konto

Startet av Blitz, fredag 08. november 2024, klokken 10:10

« forrige - neste »

Blitz

Jeg kansellert min reservasjon av Cybertruck i august, og etter tre fire telefonsamtaler fikk jeg omsider en medling i appen om at jeg hadde fått en en refusjon på 100 USD. Når jeg så skal legge inn kontonummeret som pengene skal overføres til, så er det ikke mulig å legge inn ett norsk swift/bic kode. Jeg har forsøkt med flere forskjellige  swift/bic koder men alle gir feilmelding at denne koden ikke eksister. Har snakket med Tesla support fem seks ganger men ingen ting skjer, er det flere som har dette problemet?   

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Blitz på fredag 08. november 2024, klokken 10:10Jeg kansellert min reservasjon av Cybertruck i august, og etter tre fire telefonsamtaler fikk jeg omsider en medling i appen om at jeg hadde fått en en refusjon på 100 USD. Når jeg så skal legge inn kontonummeret som pengene skal overføres til, så er det ikke mulig å legge inn ett norsk swift/bic kode. Jeg har forsøkt med flere forskjellige  swift/bic koder men alle gir feilmelding at denne koden ikke eksister. Har snakket med Tesla support fem seks ganger men ingen ting skjer, er det flere som har dette problemet?   

Ja, jeg har problemer. Får valgt IBAN, men så får jeg mail om at "Vi kunne ikke behandle refusjonen din".
Fant du eller andre løsning på dette?
Tesla Model Y                         2021-

Blitz

Nei jeg har ikke fått pengene mine enda snart et halvår etter jeg startet jobben med å få dem tilbake. Jeg har kontaktet dem en rekke ganger(8-10 ganger), og de har også ringt tilbake en rekke ganger å forsikret meg om at saken har høyeste prioritet, siden dette rammer en rekke kunder som reserverte bilen via den amerikanske Tesla siden og dermed betale i usd, men ingen ting skjer. Det er spiller ingen rolle at beløpet kun er 100 usd, jeg kommer aldri til å gi ei krone  til Elon som støtter Trump og som åpnebart er fasist/nazist.Jeg kommer ikke til å gi meg før jeg har fått penge tilbake, om jeg så må møte opp hjemme hos Tesla sjefen i Norge å kreve min rett.

RJK

Rigger det opp til Blitzkrieg her nå?

;D :o ::) :laugh:

Sorry, klarte bare ikke dy meg, med tanke på brukernavnet ditt og temaet i siste posten, og opp mot de siste skriveriene!

Ingenting personlig ment, bare for å ha sagt det!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ToWalkOrDrive

Kanskje det hjelper om en tropper opp på et lokalt Tesla-kontor, med utskrift av mail, med din kontakt-info. Prøve å kaste litt vekk deres tid, se kaster bort din tid. Kunne jo og vært en idé  etterhvert å sende en faktura / pengekrav / inkasso.

https://www.politiet.no/tjenester/namsmann-og-forliksrad/utleggsforretning/begjare-utleggsforretning/
Tesla Model Y                         2021-

Blitz

Jeg har allverdens tid, så nå er den nye hobbyen min å trolle Tesla og Elon Musk i alle kannaler.

chargedup

EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Blitz

Nei ut fra den videoen det viker ikke som jeg er alene, det ser ut som det er en bevist strategi å ikke tilbakebetale depositumet til kunder som har vært dumme nok til å reserver bil av Tesla. Tesla som selskap er råtten fra bunn til topp, spesielt topp.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA