Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Re: Kulde?

Startet av haldorh, søndag 13. januar 2013, klokken 21:24

« forrige - neste »

mrm

Sitat fra: Blip på fredag 04. januar 2013, klokken 17:25
mrm: Ser i reservasjonstråden at betalingen din gikk gjennom. Hva var løsningen? Har ikke hørt noe mer fra Tesla siden i går...

Betalte fra min DnB konto istedenfor skandiabanken. 
Tesla Model S P85 mars 2014 * solgt *
Citroen C-Zero 2014
Tesla Model S 70D mars 2016

SimenT

Jeg har hatt e-post kontakt med Tesla Norge ang mine feilede betalinger.
Fått kjappe svar, tom sent på kvelden :)

Jeg har fått et dokument med Norskt kontonummer.
Det ser ut til at det er et problem med noen banker,
som i mitt tilfelle er Skandiabanken.

Jeg fikk også en bekreftelse på at hvis jeg tar en utskrift av overføringen, vil jeg få 2012-priser.

Mye rot, men veldig god service :)

Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

teslanor

Mottok P1918 før nyttår etter å ha betalt til Teslas mottakerbank i California.
Siden vi er reservasjonsholdere og får levert bilen av Tesla Motors Norway AS og at reservasjonsbeløpet nå innbetales til Sparebank 1 SR Bank, har jeg et ønske om at dette beløpet skulle vært innbetalt til den norske banken i stedet. Da vi nok har større vern ved evt. økonomiske problemer hos Tesla. Tror folket det kan være noen mulighet for å få "reversert" sin første betaling, fortsatt beholde P-nr. og så overføre beløpet til den norske kontoen i stedet?

For øvrig min først posting på forumet - fulgt med en stund og hatt mye glede av det!

ebbrey

Mener å ha lest, at uansett hvilken bank du overfører til i tesla systemet (da flere har fått forskjellige steder å overføre, selv måtte jeg betale til nederland) så overføres pengene videre til statene.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

teslanor

Ja, har skjønt at pengene nok overføres ASAP til statene. Poenget mitt går på forbrukervern ved evt. likviditetsproblemer hos Tesla. Om pengene er overført til norsk bank merket med Tesla Motors Norway AS har man i et slikt "worst case scenario" i hvert fall et krav mot et norsk selskap og en norsk bank som kreditor.

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: teslanor på søndag 06. januar 2013, klokken 18:26
Ja, har skjønt at pengene nok overføres ASAP til statene. Poenget mitt går på forbrukervern ved evt. likviditetsproblemer hos Tesla. Om pengene er overført til norsk bank merket med Tesla Motors Norway AS har man i et slikt "worst case scenario" i hvert fall et krav mot et norsk selskap og en norsk bank som kreditor.

Vi har et trist eksempel på at dette ikke er nok...

De som kjøpte de første nye Thinkene av RøhneSelmer på Skøyen, og betalt inn til Rhøne og Selmer på Skøyen hadde ingen rettigheter når Think gikk konkurs. Dette fordi kontrakten var utfomet på en så snedig måte at Røhne Selmer kun solgte biler på vegne av Think, og dermed ikke var avtalepart. Dette resulterte i at Røhne Selmer ikke tok noe ansvar for bilene de hadde levert ut når Think var konk.  :-\

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

jkirkebo

Sitat fra: teslanor på søndag 06. januar 2013, klokken 18:26

Du må nok isåfall slette den reservasjonen du har, få tilbake pengene, opprette en ny og betale på nytt. Men da havner du fort 500 plasser bak der du var...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

ebbrey

"Anbefaler" alle som har reservert å kansellere og legge inn på nytt! :P

Wenche

Sitat fra: ebbrey på søndag 06. januar 2013, klokken 22:02
"Anbefaler" alle som har reservert å kansellere og legge inn på nytt! :P
Spesielt de med reservasjoner med nummer under P 1373 ;)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Cobos

Jaja da får vel jeg som har P76 gjøre det da, siden dere anbefaler det så sterkt...

Eller vent nå litt......

:-D

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Blip

Er det reservasjonstidspunkt (på web) eller betalingstidspunkt som bestemmer sekvensnummer? Jeg vet det er to nummer, men ikke helt åpenbart hva som avgjør det endelige reservasjonssekvensnummeret.

• Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

ebbrey

Reservasjonstidspunkt ser ut til å telle. Da jeg ser at de som har reservert før meg, men ikke har fått sin betaling godkjent opptil 2 uker etter har fått tidligere produksjonsnummer alikevel :)

OleJA

Sitat fra: Blip på mandag 07. januar 2013, klokken 10:17
Er det reservasjonstidspunkt (på web) eller betalingstidspunkt som bestemmer sekvensnummer? Jeg vet det er to nummer, men ikke helt åpenbart hva som avgjør det endelige reservasjonssekvensnummeret.

Er ganske sikker på at det er betalingstidspunktet.
Synd for dere som har slitt med Skandiabanken og problemer hos Tesla Norge med sprikende betalingsinformasjon  :-\

Til syvende og sist så havner vel trolig alle bilene til oss som har bestilt siste måneden på samme skipet. :D
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

OleJA

Sitat fra: ebbrey på mandag 07. januar 2013, klokken 10:19
Reservasjonstidspunkt ser ut til å telle. Da jeg ser at de som har reservert før meg, men ikke har fått sin betaling godkjent opptil 2 uker etter har fått tidligere produksjonsnummer alikevel :)

Det stemmer ikke med mine observasjoner:

Sitat fra: OleJA på onsdag 02. januar 2013, klokken 22:35
Sitat fra: Lanber på onsdag 02. januar 2013, klokken 22:10
Jeg skjønner ikke hvordan dere kan få nr så fort etter bestilling?

Jeg reserverte og betalte samme kveld inn summen 5 desember, så gikk det 2 uker og litt masing før det ble bekreftet #1970

Reserverte og betalte på fredagskvelden 7. desember og fikk #1893 13. desember.
(Siden det var helg gikk da pengene først ut av konto 10. desember.)
Så takk til SpareBank 1 som har gitt meg en bedre plass i køen  :D

Dvs jeg reserverte 2 dager etter Lanber, men banken min var 1-2 uker raskere og dermed havnet jeg 80 plasser lengre frem i køen. Kan tenkes de har kjørt et annet system nå de siste ukene når de har vært klar over at det har vært forsinkelser pga Teslas egne problemer?

Edit: Dersom det nå er slik at de har gått over til å tildeler P-nummer utfra reservasjon og ikke betaling, så medfører det at det nok er endel 'hull' i P-sekvensen: Det er nok ikke alle som reserverer som gjennomfører betaling. Dette er kanskje noe av forklaringen til at det var et stort sprang i P-nummer de sist dagene av 2012? (I tillegg til rushet for å unngå prisøkning)
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Alfa Bergen

Har alle dere som har fått sekvensnummer også får mail fra Tesla som en bekreftelse? Jeg har forstått at det skal komme en mail som sier noe sånt som "Garasjen din kommer til å bli mye kulere", eller noe i den duren... Jeg har kun fått sekvensnummer på "My Tesla", men ingen mail
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA