Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Volkswagen app

Startet av ErlingM, mandag 28. oktober 2024, klokken 21:49

« forrige - neste »

ErlingM

Etter tre år med Tesla model y har vi nå hatt gleden av å kjøre vår nye ID.7 GTX Exclusive Tourer i godt over ei uke. I all hovedsak har det virkelig vært en glede, med så mye mer komfort, mindre støy, bedre lys (helt unødvendig med ekstralys) og endelig en cruisekontroll som virker! Men Volkswagen har nok en del å lære mht logiske og intuitive løsninger på skjermoppsettet, og appen framstår jo som katastrofalt dårlig. Så til dere som er mer kjent med Volkswagen: Er den så dårlig, eller er det noe jeg ikke har skjønt?
Vi er to i husstanden som bruker bilen. Som hovedbruker får jeg alltids gjort det viktigste, å kontrollere lading og starte oppvarming. Når jeg legger til kona som "gjestebruker" får hun ikke gjort noen av delene, ikke noe annet nyttig heller i sin app. I håp om at hun fikk bedre tilgang byttet jeg sjåfør etter endt tur. Det hjalp ingenting for hennes del. For min del ble jeg logget ut av appen. Når jeg logget meg inn igjen hadde ikke jeg heller tilgang til noe fornuftig.
Hvis noen av dere har noen snedige triks for å komme rundt dette setter jeg pris på å få vite om den. Hvis ikke må noen snakke et alvorsord med tyskerne!

Øyvind.h

Bruk samme bruker i appen (samme pålogging).
VW har ikke noen god løsning på flere brukere, og skylder på GDPR.

Vi er to brukere av bilen og benytter samme bruker. Ingen problemer. Appen mangler enkelte nyttige funksjoner som Tesla har (men har også et par justeringsmuligheter som Tesla ikke har).
Alt i alt dårligere app og brukeroppsett hos VW. Heldigvis veldig mye bedre bil på det meste annet.

For øvrig grattis med ny bil! Bisto en kamerat som bestilte for en stund siden, og han får sin denne uken. Gleder meg til å se og prøve den, rent bortsett fra at jeg forsøker å holde trangen til bilbytte borte. Med andre ord - sikkert veldig dumt å teste den....
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

vinterdekk

VW eiere pleier å gå rundt problemet ved å logge på med samme hovedbrukerkonto.

Var ikke klar over problemet selv inntil temaet dukket opp her.

Se også omtale om dette i denne tek artikkelen: https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/bmqmal/frustrert-over-volkswagen-faar-ikke-brukt-appen-om-samboeren-har-kjoert-bilen

Om du trykker profil ikonet i appen og «Hjelp og kontakt» så kan du gi de tilbakemelding på epost. De pleier stort sett å være god på å følge opp. Men ikke forvent mye, VW beveger seg ekstremt sakte i kulissene. VW annonserte at ID.Software 3.7 var like om hjørnet en gang tidlig i 2024, og først nylig begynte eiere å rapportere om oppdateringer.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

ErlingM

Tusen takk for kjappe og greie svar, begge to! Da har jeg en løsning som får duge inntil Volkswagen får mekket mer på det digitale. Og for å gjenta: I all hovedsak er vi strålende fornøyd med bilen så langt!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA