Er tiden for Tesla over?

Startet av fortoggale, onsdag 23. oktober 2024, klokken 21:40

« forrige - neste »

vinterdekk

Vanskelig å si; om omdømmet til Tesla/TSLA bare har fått en midlertidig knekk, at alt vi snakker om her bare eksisterer i vårt eget lille ekkokammer, at salget av Model Y likevel vil nå nye høyder.

Men følgere av Carwow har i alle fall fått med seg en ting og to om nazi-sympatisøren Musk. Kommentarfeltet er stand-up materiale, helt fantastisk.  ;D

https://youtu.be/pgvEnDkNUfg
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

daktari

Dette snakkes om over hele verden, og veldig mange forum på Reddit forbyr nå bruk av lenker til X.
Musks nazi-sympatier er ikke bare i et lite ekkokammer.
Folk fra land som mistet tusener til nazistene er nok vesentlig mer forbanna på nazistene enn norske TSLA-eiende millenials.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

hELgenen

Sitat fra: vinterdekk på lørdag 25. januar 2025, klokken 12:49Vanskelig å si; om omdømmet til Tesla/TSLA bare har fått en midlertidig knekk, at alt vi snakker om her bare eksisterer i vårt eget lille ekkokammer, at salget av Model Y likevel vil nå nye høyder.

Men følgere av Carwow har i alle fall fått med seg en ting og to om nazi-sympatisøren Musk. Kommentarfeltet er stand-up materiale, helt fantastisk.  ;D

https://youtu.be/pgvEnDkNUfg

God underholdning i kommentarfeltet der...
Kanskje neste versjon av model X kommer med en Swastika emblem istedenfor en X?
Mulig man burde legge ved en advarsel for lane assist fordi den trolig nå vil dra deg til høyre..

Strøm Tycoon

Must deltok i vekkelsesmøte holdt av AfD i går

hELgenen

Sitat fra: Strøm Tycoon på søndag 26. januar 2025, klokken 11:25Must deltok i vekkelsesmøte holdt av AfD i går

Mannen er gal og vil dytte galskapen på verden!

SIS

Blir interessant å følge med på salgstallene fremover, med tanke på støyen rundt Musk, kombinert med prisøkningen på nye Model Y. Model S og X er jo så å si borte fra salgs-statistikkene. De som skal bruke 800k - 1,2 mill.++ på bil går for noe tysk, tydeligvis.

Vollis47

Folk har vel ikke kjøpt bilene på grunn av mannen, men fordi bilene er interessante, teknisk nyskapende og gode å kjøre.
Kristiansand / Sandnes
Tesla MS 75D, juni 2018
VW eUp, 2016

hELgenen

Sitat fra: Vollis47 på søndag 26. januar 2025, klokken 14:52Folk har vel ikke kjøpt bilene på grunn av mannen, men fordi bilene er interessante, teknisk nyskapende og gode å kjøre.

Dette kan jo endre seg. Dersom folk begynner å reagere,komme med kommentarer eller i ytterste konsekvens drive herværk på nye Tesla..vel da vil man jo få et annet bilde til eierskapet. Og når Elon selv dukker opp i mediene for å hylle nazister og kanskje forklare sine rase teorier og man får en konflikt i verden om f.eks Grønland der Elon også viser seg frem med en Tesla på Grønland og sier de trenger mineraler til flere biler...vel da skal det vel mye gjøres om man ikke får endrede salgstall

daktari

Sitat fra: Vollis47 på søndag 26. januar 2025, klokken 14:52Folk har vel ikke kjøpt bilene på grunn av mannen, men fordi bilene er interessante, teknisk nyskapende og gode å kjøre.
Og nå er det god grunn til å holde seg unna, pga. mannen.
Jeg ser bilder fra Europa og USA der noen har tagget hakekors på bilene allerede.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

SurSnasen

Teknisk nyskapende hvordan? Hva er nyskapende med den oppgraderte Model Y?

Tesla har levd særdeles godt på en hype uten sidestykke, sammen med attraktive priser. De _var_ teknisk nyskapende for en del år siden. Men det var da.

Nå må de jobbe mer for salgene, noe vi har sett siste året med stagnasjonen. Men om Musk sine innfall og propagandakjør får noe å si for salget fremover, tviler jeg på. Ja, mange vil avstå av den grunn. Men samtidig vinner de også nye kjøpere blant de som er fans av ham og/eller Trump.

Tellus

Ved å kjøpe en ny Tesla i dag så gjør man seg til en støttespiller for det Elon Musk står for. Håper virkelig folk tar litt ansvar og finner alternativer. Jeg regner med at 2025 Teslaer vil holde seg svært dårlig i pris. Å kjøre rundt i et fascismesymbol kan ikke være særlig gøy.

Folk:
På tide å finne alternativ til Tesla. Musk må få tilbakemelding på at denne flørtingen med facister og facisme får konsekvenser.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Strøm Tycoon på søndag 26. januar 2025, klokken 19:24PR avdelingen til Tesla, som ikke finnes, er i full sving nå

https://www.businessinsider.com/cybertruck-driver-angry-people-tesla-elon-musk-2025-1?utm_source=bluesky&utm_medium=social&utm_campaign=business-automated

Er det lov å kjøre "uten hender" i 105 km/t?

Ser ut til at hun og vil vurdere et annet merke neste gang. Samtidig skjønner jeg de som kjøper en ny Model Y. Om 5 måneder er Musk sparket ut av jobben han har for Trump, og alt er glemt...
Tesla Model Y                         2021-

Øyvind.h

Tror du Musk vil slutte å manipulere europeisk demokrati om han får sparken av Trump? Jeg er faktisk ikke sikker, selv om det hadde vært fantastisk.

Det han bruker tid, makt og penger på nå er såpass horribelt at jeg frykter han vil fortsette med løgner og propaganda også utenfor samarbeidet med Trump.
Med så mye penger kan han gjøre hva han vil, inkludert forsøk på å dra andre land ut i borgerkrig og kaos. Såfremt han ser at han kan tjene på det.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

ToWalkOrDrive

Jeg håper han kryper inn i et sneglehus og jobber med Mars-raketter. Føler uttalelsene hans har eksplodert etter at han ble Trumps høyre hånd, så håper i hvert fall at det reduseres til sjeldne og nære saker.
Tesla Model Y                         2021-

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA