Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye Peugeot elbiler varer kun i 10 år

Startet av Moas, mandag 21. oktober 2024, klokken 08:39

« forrige - neste »

Moas

https://www.motor.no/aktuelt/peugeot-krever-ekstra-penger-for-a-sette-pa-varm-luft/292224

NAF problematiserer flere ting her, hvorav at ecall kun har 10 års varighet. Hvis dette blir et EU-krav så risikerer man vel at bilene kan bli "bricket"?

Sikkert bare en teoretisk øvelse, men uansett er det på sin plass å kritisere BOS for å selge biler uten informasjon om at app og ecall har en rekke begrensinger, helt fra den er ny.

Hadde jeg planlagt å kjøpe en bil fra Peugeot så hadde jeg neste vurdert at informasjon om dette hadde stått i kontrakten også.
2022 tm3 rwd
2024 Aixam E

JorgenM

Har man begynt med clickbait overskrifter her på forumet også nå? :laugh:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

Boikott My Ass

Original oveeskrift;

Krever penger for appen fra bilene er nye.
Bmw 530i G30

Eladdin - Elbilfareren

Tror man skal være glad om elbilen varer 10 år uten alvorlig hazzl og dyre reparasjoner fom det 6. året frem til den fyller 10 år. Før 6. året har man jo garanti og reklamasjonsrett, så i under den tiden er det mest hazzl.
Det er forresten ikke nytt at bilforhandlere (selgere!!) underslår ugunstig informasjon og tar en 'vet-ikke-noen-ting-om-det-jeg'.
Elbil er verdens beste bil. 🥰😇
Elbil er best.
Lenge leve elbil, Hurra, Hurra, HurrAAAAA!

Hyundai Kona og 2 stk Ioniq, utstyrt med ratt, vinduer, hjul og seter

RJK

Som om ikke Peugeot har nok problemer med å selge biler. For meg er dette en skikkelig turn-off, og jeg hadde blitt drit forbanna om de hadde holdt dette skjult. Hadde krevd heving eller at de tok kostnaden for dette ihvertfall de neste 15 årene!

Er ikke pengene, men prinsippet. Og at man holder viktig info skjult for kundene, som er ulovlig jamfør forbrukerkjøpsloven.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Electric cars in Norway

Sitat fra: Eladdin - Elbilfareren på mandag 21. oktober 2024, klokken 17:33T....
Det er forresten ikke nytt at bilforhandlere (selgere!!) underslår ugunstig informasjon og tar en 'vet-ikke-noen-ting-om-det-jeg'.
Ja ikke sant..... rart det der :D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA