Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hyundai Inster

Startet av ElMarkus, søndag 20. oktober 2024, klokken 22:56

« forrige - neste »

Daruu

Noen som har noe mere info angående hvilke versjoner som har/ikke har v2l? Det har stått litt motstridende så langt....
2020 VW Eup range

Svein_H

I følge Hyundai sine egne sider, samt pris- og utstyrslista jeg fikk tilsendt, må du opp på Premium/Cross for å få V2L.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Svein_H

Da har jeg et døgn etter prøvekjøring av bilen latt tankene og inntrykkene få modne litt.

Aller først: Bilen er veldig smal, også innvendig. Dette er første gangen jeg har opplevd at venstre skulder faktisk er i kontakt med B-stolpen når førersetet er stilt inn slik jeg vil ha det. Muligens bare en tilvenningssak, men veldig uvant.

Positivt overrasket over kjøreegenskapene. Den har en fast og fin fjæring som gir god tilbakemelding og direkte styrerespons, samtidig er den langt fra så stumpete på dårlig vei som jeg hadde fryktet av en bil som er kun 383cm lang. Har absolutt ingen problemer med å se for meg denne til daglig jobbpendling på 13-15 mil, men i motorveihastighet kan nok støynivået bli merkbart.

Mindre positivt var programvaren og automatikken vedrørende frontradaren og funksjonene knyttet til denne, den virker ekstremt følsom. Det var litt duskregn og stedvis lett tåke da jeg kjørte innover for å levere bilen i går morges, da ACC plutselig slo seg av. "Radar sperret" sto det i displayet. Et par minutter senere fikk jeg melding om "Sikkerhetsfunksjoner begrenset, radar blokkert", og stoppet på første busslomme for å sjekke om det hadde lagt seg noe foran radaren. Neida, fronten var kun fuktig fra duskregnet, og det hjalp heller ikke å tørke det vekk, jeg måtte stoppe og restarte bilen før ting fungerte igjen. Jeg opplevde også at Lane assist var ekstremt aggressiv da jeg tok en tur nordover på E6 med lett trafikk og ACC aktivert, måtte deaktivere den 5-6 ganger mellom Karihaugen og Hvam da den plutselig slo seg på og bilen begynte å blande seg inn i styringen. Forferdelig irriterende!

Vær også litt obs på de oppgitte prisene. Det baller seg fort på når man skal velge tillegg, og jeg fikk en real kalddusj da tilbudet på min planlagt "rimelige" jobbpendlerbil nærmet seg 400'! Her er det bare å finne frem ostehøvelen og begynne å skrelle vekk alt som ikke er nødvendig, for 400' kan jeg velge og vrake blant biler i en helt annen klasse.

Daruu

Om man setter inster opp mot Renault 5 feks så sliter jeg med å forsvare kjøp av inster - ihvertfall på papiret  ???

Det virker som om det er ganske mange andre som også er "mere for penga"...
2020 VW Eup range

Svein_H

Renault 5 er skikkelig kul i sin retrostil, men etter 2 Zoe'er er jeg nå ferdig med Renault. Det er ingen tvil om at Inster ikke er den billigste i sin klasse, men den er veldig bra utstyrt (forutsatt selvfølgelig at teknologien virker som den skal...) og utrolig fleksibel innvendig.

Jeg har ikke bestemt meg ennå, men prisen gjør selvfølgelig at jeg tar en ekstra titt på alternativene før jeg gjør mitt endelige valg. Renault E-208 var for liten og trang, jeg vil anta at Opel Corsa-E også er det siden de er søsken. Citroen E-C3 fristet veldig, men den utgår av flere grunner, og kinabil er uaktuelt for meg. Det begrenser utvalget endel, jeg er fullstendig klar over det, men jeg har det ikke travelt.

elkl

Prøvekjørte Inster tidligere denne uka, og det ble en veldig positiv opplevelse. Skal ikke ha den selv, men hjelper et familiemedlem å velge bil. Vi har også sett på Renault 5 og Citroen E-C3, men ikke prøvekjørt de. Men kun basert på å ha sett på utstyrsnivåer og kabinene innvendig så synes jeg Inster definitivt får min anbefaling gitt at den ikke er for liten for ens behov.

Svein_H

Noen som vet hvordan Hyundai ligger prismessig når det gjelder forsikring? Har fått tilbud på Inster nå (kun estimat, siden de ikke har regnr ennå), men syns den ligger veldig høyt sammenlignet med Zoe'n. Dette er også med 5000km redusert kjørelengde på Inster, ellers like vilkår.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA