Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kan man ikke stole på tilstandrapportene?

Startet av Svk, lørdag 19. oktober 2024, klokken 17:40

« forrige - neste »

Svk

Må si jeg ble litt skuffet når jeg dro frem vinterhjula.ikke helt som beskrevet i takst.
Kjøpte bil usett i apr.fikk tilstands rapport før kjøp. Regnet med at denne stemte.

Er også flere ting som jeg har oppdaget,men dette har selger ryddet opp i,betalt.
(Knust sminkespeil,bremseheng, nøkkel til hengerfeste manglet + plugg til kule)
Begynner å bli irritert. Hengerkula sto også fast.tok meg 1 time å få denne løs.

Ellers så er bilen dårligere i lakk enn antydet. Er litt lakkslitasje og steinsprut. Var en steinsprut i frontruta også som jeg oppdaget på hjemveien.Fikk hurtigruta til å fikse denne uka etter.
Selgeren virker ut som en grei kar og prisen var ok.så har ikke orket å gjøre meg vanskelig(tenker da helst på det kosmetiske) er anmerket slitasje fordører ved karosserikontroll,men står ingenting i taksten)
Men jeg besiktiget bilen før jeg dro fra selger,dog veldig raskt.skulle aldri stolt på taksten. Å heller saumfart bilen.

Blir ny bil neste gang,eller en vestlandsbil med lav km. Var også mye steinsprut på forrige bilen jeg hentet på østlandet.
Er alle E6 biler peppra?

Radial

Østlandet har mye steinsprut ja..kjører E6 hver dag og det smeller i ruta hele tiden, særlig fra andre elbiler i akselerasjon uten skvettlapper og høy grad av anleggstrafikk.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Oddaa

Sitat fra: Radial på mandag 24. februar 2025, klokken 12:43Østlandet har mye steinsprut ja..kjører E6 hver dag og det smeller i ruta hele tiden, særlig fra andre elbiler i akselerasjon uten skvettlapper og høy grad av anleggstrafikk.
Irriterende det der. Fikk en liten kaskade av småstein mot bilen her om dagen da en i Taycan kom på at han skulle forbi i kollektivfeltet ved rødt lys. Full aks og inn foran da det ble grønt, og grusen haglet. Får jo nesten lyst til å anmelde for hærverk...
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt 2025 EX30 Twin Performance
Kansellert bestilling 2025 EX90

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA