Hovedmeny

2024.38.X

Startet av geirci2, fredag 18. oktober 2024, klokken 03:03

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: CorsoDante på tirsdag 29. oktober 2024, klokken 19:03
Sitat fra: turfsurf på tirsdag 29. oktober 2024, klokken 17:17
Sitat fra: CorsoDante på tirsdag 29. oktober 2024, klokken 14:33Denne builden er den første som ga meg bortimot fullstendig nag-frihet (såfremt man holder en hånd på rattet / ser fremover), også når bilen *ikke* er i NOA-modus, altså på "vanlig" AP.

Vurderer å tatovere inn 2024.38.4 på et strategisk sted  ;D  Digg digg digg (if you know, you know) å slippe unna det evinnelige maset om å dreie på rattet <3

Antar det er relatert til noen endringer innafor EU-regelverket e.l.

Er det ikke litt merkelig at Tesla ikke annonserer slike endringer? Er det fordi endringene lanseres såpass skeivt mellom de ulike "applikasjonene" (modell/HW)?

Det har vært sånn tidligere også. De bare tuner på nødvendig moment.

Du skjønner visst ikke helt.

Det er 0 moment, jeg er ikke borti rattet. Det er fullstendig kamerabasert.
Blir spennende å se om det kommer til min HW3-bil. Nå er det bare følsomheten som er justert opp. Ingen endring i funksjon.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

turfsurf

Sitat fra: Handyman på tirsdag 29. oktober 2024, klokken 20:18Blir spennende å se om det kommer til min HW3-bil. Nå er det bare følsomheten som er justert opp. Ingen endring i funksjon.
Samme her. Har kun testet siste versjon i mørket, er kanskje annerledes når det er lyst. Er uansett veldig lite moment som skal til nå.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Samot282

Sitat fra: turfsurf på onsdag 30. oktober 2024, klokken 08:17
Sitat fra: Handyman på tirsdag 29. oktober 2024, klokken 20:18Blir spennende å se om det kommer til min HW3-bil. Nå er det bare følsomheten som er justert opp. Ingen endring i funksjon.
Samme her. Har kun testet siste versjon i mørket, er kanskje annerledes når det er lyst. Er uansett veldig lite moment som skal til nå.
Min erfaring med HW3 er at bilen bruker kamera så lenge det er lyst. Etter mørkets frembrudd må man fortsatt gi litt motstand i rattet med jevne mellomrom.

Handyman

Så du får ikke nag dersom du "holder i rattet" uten å være nær det? Kan du også gjøre filbytte uten å være nær rattet?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

What-a-watt

#34
Sitat fra: Handyman på tirsdag 29. oktober 2024, klokken 20:18Blir spennende å se om det kommer til min HW3-bil. Nå er det bare følsomheten som er justert opp. Ingen endring i funksjon.
Hva slags funksjon er det du venter på? Selv om mange har FSD, så er det bare AP/EAP som nå har blitt "fikset" på. Kanskje Curvature Assistant kunne være greit å få til å fungere.

Samot282

Sitat fra: Handyman på onsdag 30. oktober 2024, klokken 13:10Så du får ikke nag dersom du "holder i rattet" uten å være nær det? Kan du også gjøre filbytte uten å være nær rattet?

Ingen nag som jeg har registrert så lenge kameraet tror du holder i rattet. Har stort sett minst en hånd fysisk på rattet, så filbytte har jeg ikke testet uten å være nær.

What-a-watt

Sitat fra: Samot282 på onsdag 30. oktober 2024, klokken 13:43Ingen nag som jeg har registrert så lenge kameraet tror du holder i rattet. Har stort sett minst en hånd fysisk på rattet, så filbytte har jeg ikke testet uten å være nær.

Er det ikke nok at ett av kriteriene er oppfylt? 

Handyman

Sitat fra: What-a-watt på onsdag 30. oktober 2024, klokken 13:25Hva slags funksjon er det du venter på?
-Skifte fil uten å måtte kvittere via rattet.
-Slippe nag når jeg har har oppmerksomheten retter fremover.
Nå har det som regel vært nok for meg å hvile hånda i rattet, så det er ikke ofte jeg er plaget med nag og det er derfor ikke et stort savn.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

turfsurf

Sitat fra: Samot282 på onsdag 30. oktober 2024, klokken 13:43
Sitat fra: Handyman på onsdag 30. oktober 2024, klokken 13:10Så du får ikke nag dersom du "holder i rattet" uten å være nær det? Kan du også gjøre filbytte uten å være nær rattet?

Ingen nag som jeg har registrert så lenge kameraet tror du holder i rattet. Har stort sett minst en hånd fysisk på rattet, så filbytte har jeg ikke testet uten å være nær.
Fikk testet i dagslys i dag, og det må fremdeles være ett aldri så lite moment på rattet. Holder jeg bare rundt uten å lage moment blir det nag.

Men nå er det slikt at jeg kan holde helt normalt i rattet ut å få nag. Jeg må konsentrer meg om å holde uten moment for å fremtvinge nag.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Handyman

Da fungerer det likt som hos meg. (HW3)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

What-a-watt


CorsoDante

Sitat fra: Samot282 på onsdag 30. oktober 2024, klokken 12:54
Sitat fra: turfsurf på onsdag 30. oktober 2024, klokken 08:17
Sitat fra: Handyman på tirsdag 29. oktober 2024, klokken 20:18Blir spennende å se om det kommer til min HW3-bil. Nå er det bare følsomheten som er justert opp. Ingen endring i funksjon.
Samme her. Har kun testet siste versjon i mørket, er kanskje annerledes når det er lyst. Er uansett veldig lite moment som skal til nå.
Min erfaring med HW3 er at bilen bruker kamera så lenge det er lyst. Etter mørkets frembrudd må man fortsatt gi litt motstand i rattet med jevne mellomrom.

Slik er det også p.t. på HW4, bare så dét er nevnt! Og i tuneller, forståelig nok. Heldigvis «snur sola» snart... :laugh:

Ser ut til å være ulikt på ulike biler på HW3. Med og uten Ryzen, kanskje? Du har ikke tilfeldigvis Ryzen? Kjører ikke vår 3´er (Atom) mye, men der var det nag i fullt dagslys nylig, husker ikke om dette var på .32 eller .38 (men definitivt en av disse to, altså etter nag-frihet ble introdusert).
TMYP HW4 / TM3P Atom

Handyman

Sitat fra: CorsoDante på fredag 15. november 2024, klokken 15:41Ser ut til å være ulikt på ulike biler på HW3. Med og uten Ryzen, kanskje?
Det kan du fort ha rett i. Jeg har Y med Intel Atom og har nag.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

turfsurf

Nei, vi har Ryzen og har fortsatt ett snev av nag.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA