Hovedmeny

2024.38.X

Startet av geirci2, fredag 18. oktober 2024, klokken 03:03

« forrige - neste »

TeddyT

Sitat fra: What-a-watt på fredag 25. oktober 2024, klokken 10:28Enig. Kjørte 6 mil i dag. Det var som en "Déjà vu" fra 2018. >:(

Opplevde du 32.7 som bra (og med lite nag), og 38.X som synderen for fantombremsing? Har mulighet til å bare installere 2024.32.7, er fremdeles på 26.7 her. :D
S75D 09/2018 // Red Multi-Coat & Hvitt interiør // Twin Turbine // MCU2 // FSD

What-a-watt

Kan ikke si det helt sikkert. Oppdateringene kommer ganske tett i disse dager, og jeg kjører ikke hver dag. Men å ikke oppdatere når de foreligger slik du tydeligvis gjør er vel litt spesielt. 2024.32.7, som du har, har blant annet dette kommentaret på Teslafi, så det kan godt hende at det kom med din versjon:

too much phantom braking reading signs for cruise control does not work cruise control don't work in case of haze
installed on: 12.10.2024

TeddyT

Har alltid ventet og sett an litt når det nevnes AP-endringer, men det er for spesielt interesserte ja! I versjonen etter min, (26.7), så påla EU at Tesla la inn flere scenarier for nødbremsing, og har inntrykk av at dette skapte en del fantombremsing på TACC og AP etter hva jeg har lest.

What-a-watt

Akkurat fantombremsing virker å endres temmelig ofte, og vi to som har samme modell og modellår har vært med på mye. Jeg har helt gitt opp håpet om at fantombremsing noen gang forsvinner med den HW vi har. Selv de med FSD Beta i USA klager jo på "fenomenet". Men de to siste versjonene har fått minimalisert nag, og det anser jeg som supert! Go!

What-a-watt

Sitat fra: TeddyT på mandag 28. oktober 2024, klokken 08:21Har alltid ventet og sett an litt når det nevnes AP-endringer, men det er for spesielt interesserte ja! I versjonen etter min, (26.7), så påla EU at Tesla la inn flere scenarier for nødbremsing, og har inntrykk av at dette skapte en del fantombremsing på TACC og AP etter hva jeg har lest.

Hvis du ikke allerede har gjort det, så hold deg unna denne siste versjonen! Kjørte en tur nå, og Curve Assistant er bare en vits. I en ca. 20 graders sving som man alltid har passert i 50 km/t, reduserte den nå farten til 25 km/t 50 meter før svingen! Og vi får et nytt begrep: Fantomsvinger! På en tilnærmet helt rett strekning slo Curve Assistant inn 2 ganger. Skuffende, og burde være unødvendig, Tesla. Hvis man i det hele tatt tester nye versjoner før de sendes ut, ville dette fort bli oppdaget. Men som nesten alltid er første versjon av firmware en Beta-versjon som man tydeligvis forventer at kundene tar testingen på. Enig med TeddyT!

ps. En mulighet er at Curve Assistant bare virker på TACC, men varslet kommer også på på EAP som jeg brukte.

TeddyT

Takk for oppdatering, glad for tilbakemeldingen! Da sørger jeg for at bilen ikke kobles på WiFi før jeg har lest noe mer positivt om et par måneders tid. 😅 Frykter at det skal bli progressivt verre på grunn av EU-detaljreguleringen, men håper Tesla kan løse det allikevel. :)

geirci2

Bedre med gårsdagens 2024.38.4?
2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2025.2.6
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

What-a-watt

geirci2

Beklager, så ikke innlegget ditt ifra tidligere i dag :-)
2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2025.2.6
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

CorsoDante

Sitat fra: What-a-watt på lørdag 19. oktober 2024, klokken 15:09Stusselig....

Njæææh  ;D

Denne builden er den første som ga meg bortimot fullstendig nag-frihet (såfremt man holder en hånd på rattet / ser fremover), også når bilen *ikke* er i NOA-modus, altså på "vanlig" AP.

Vurderer å tatovere inn 2024.38.4 på et strategisk sted  ;D  Digg digg digg (if you know, you know) å slippe unna det evinnelige maset om å dreie på rattet <3

Antar det er relatert til noen endringer innafor EU-regelverket e.l.

Er det ikke litt merkelig at Tesla ikke annonserer slike endringer? Er det fordi endringene lanseres såpass skeivt mellom de ulike "applikasjonene" (modell/HW)?

Mht. kurveassistenten har jeg ikke lagt merke til noe som helst, bortsett fra at teksten popper opp. Mulig jeg ikke har kjørt tilstrekkelig / i krappe nok svinger for at denne biter i fra seg jf. andre her.
TMYP HW4 / TM3P Atom

turfsurf

Sitat fra: CorsoDante på tirsdag 29. oktober 2024, klokken 14:33Denne builden er den første som ga meg bortimot fullstendig nag-frihet (såfremt man holder en hånd på rattet / ser fremover), også når bilen *ikke* er i NOA-modus, altså på "vanlig" AP.

Vurderer å tatovere inn 2024.38.4 på et strategisk sted  ;D  Digg digg digg (if you know, you know) å slippe unna det evinnelige maset om å dreie på rattet <3

Er det ikke litt merkelig at Tesla ikke annonserer slike endringer? Er det fordi endringene lanseres såpass skeivt mellom de ulike "applikasjonene" (modell/HW)?

Det har vært sånn tidligere også. De bare tuner på nødvendig moment.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

What-a-watt

Kalte det "stusselig" fordi jeg falt for fristelsen til å bedømme det ut fra det som stod på skjermen. Men som du sier, så er ikke dette dekkende.

CorsoDante

Sitat fra: What-a-watt på tirsdag 29. oktober 2024, klokken 17:45Kalte det "stusselig" fordi jeg falt for fristelsen til å bedømme det ut fra det som stod på skjermen. Men som du sier, så er ikke dette dekkende.

Skjønner jeg godt at du gjorde :)
TMYP HW4 / TM3P Atom

CorsoDante

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 29. oktober 2024, klokken 17:17
Sitat fra: CorsoDante på tirsdag 29. oktober 2024, klokken 14:33Denne builden er den første som ga meg bortimot fullstendig nag-frihet (såfremt man holder en hånd på rattet / ser fremover), også når bilen *ikke* er i NOA-modus, altså på "vanlig" AP.

Det har vært sånn tidligere også. De bare tuner på nødvendig moment.

Det er 0 moment, jeg er ikke borti rattet. Det er fullstendig kamerabasert.

Edit; Jeg skrev holder hånden på rattet, men glemte å gjenta meg selv; Hånden kan være på eller i nærheten av rattet. Jf. 32.X-tråden. I praksis blir jo dette å hvile hånden på rattet. Men momentet som kreves = 0.
TMYP HW4 / TM3P Atom

What-a-watt

SitatDet er 0 moment, jeg er ikke borti rattet. Det er fullstendig kamerabasert.

Tipper HW4 er årsaken.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA