Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Performance vs. Standard

Startet av Rico, fredag 11. januar 2013, klokken 20:58

« forrige - neste »

Rico

Er det slik at timeren på Leaf link for klimaanlegget fungerer likt som bilens timer? Altså at jeg skal sette klokkeslettet jeg vil ha bilen klar, eller skal jeg sette den når jeg vil timeren skal starte?

Kunne sikkert forsøkt dette selv, men tenkte noen sikkert har peiling ;)

mvh
Erik

akseln

Nei, bilens timer og timer satt via Carwings/Leaf link og flere fungerer ikke likt.

Timer på bilen sier når bilen skal være varm eller kald.
Timer satt via Carwings/Leaf Link sier når klimaanlegget skal starte.

Rico

Glimrende, takk for hjelpen!

Edit: Er det da slik å forstå at den vil gå maksimum i 2 timer så lenge bilen er på strøm?

PK

Finnes det en tilsvarende app for Android også....? Finner bare den orginale Carwings...
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

Kryten

Du har open wings. Den funker helt fint
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

PK

Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

Blip

I tillegg finnes den modifiserte amerikanske android-app.

• Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

BE

Open wings lar deg dessverre ikke stille tidsuret. Det er det bare den modifiserte Open wings utgaven som lar deg gjøre, men den virker ikke på 4.0 eller nyere av android.

Merkelig at det ikke er den muligheten på den europeiske offisielle applikasjonen for Android, og at ingen har laget et alternativt program ala leaflink.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Blip

Det er ikke så vanskelig å lage. Det tar bare tid. Jeg startet på en app, men stoppet da jeg så at andre var kommet lengre enn meg (han som skriver britisk på forumet her. Husker ikke alias i øyeblikket).

• Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

BE

Blip, dersom du klarer å lage programmer til Android, så har jeg et ønske som skulle vært enkelt å oppfylle.

Jeg kunne tenke meg en snarvei på telefonen som jeg trykker på en gang for å starte klima og eventuelt lading. Slik det er i dag må vi først inn på en applikasjon, for så å velge start klima eller lading. Unødvendig tungvint for en funksjon som er så enkel som dette.

Jeg vil tro noe slikt må være veldig enkelt å lage, samt gi utvikleren en mulighet til å selge noen utgaver av dette på Google Play. Jeg vet at jeg lett hadde betalt for en slik funksjon.

Jeg spilte dette inn som et ønske til utvikleren av Open Wings i vår, men det ser ut til at han har sluttet fullstendig å jobbe mer med det programmet.

Elmo

Sitat fra: Blip på torsdag 27. desember 2012, klokken 10:50
Det er ikke så vanskelig å lage. Det tar bare tid. Jeg startet på en app, men stoppet da jeg så at andre var kommet lengre enn meg (han som skriver britisk på forumet her. Husker ikke alias i øyeblikket).
Sitat fra: BE på torsdag 27. desember 2012, klokken 10:58
Jeg spilte dette inn som et ønske til utvikleren av Open Wings i vår, men det ser ut til at han har sluttet fullstendig å jobbe mer med det programmet.

BauDemo
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

gyathaar

Lagde en kjapp app for å kunne sette timeren i helga

Appen trenger en del mer jobb med brukerinterfacet ennå, men den virker i alle fall for meg :P

https://play.google.com/store/apps/details?id=no.darkspawns.leafmanager

(la også til funksjon for å sette timer på ladingen, men vet ikke helt om det er mulig å hente ut data for når denne timeren er satt ennå.. men så vidt jeg kan se begynner den å lade på det tidspunktet man setter)

ehaarberg

YESSS!

Denne skal testes ved første anledning!  Takk for innsatsen :)
2014 Tesla Model S - inngangen til hel-elektrisk famile
2012 Nissan Leaf - pensjonert pendlemaskin

BE

Sitat fra: gyathaar på mandag 07. januar 2013, klokken 08:54
Lagde en kjapp app for å kunne sette timeren i helga

VELDIG BRA! Den fungerer for meg også. Endelig kan jeg sette timer igjen på Android 4.0 +

Det eneste jeg nå mangler en å kunne lage en snarvei på som jeg trykker på en gang for å starte klima og eventuelt lading, uten ført å måtte logge på o.s.v. (Hint-hint)

gyathaar

Sitat fra: BE på mandag 07. januar 2013, klokken 11:08
VELDIG BRA! Den fungerer for meg også. Endelig kan jeg sette timer igjen på Android 4.0 +

Det eneste jeg nå mangler en å kunne lage en snarvei på som jeg trykker på en gang for å starte klima og eventuelt lading, uten ført å måtte logge på o.s.v. (Hint-hint)
Har denne funksjeon i en annen app som jeg lagde for meg selv tidligere.. men må få integret denne funksjonaliteten i den nye appen... det kommer... men på jobb nå :)
(den vil derimot kreve at man manuelt legger til en widget på hjemmeskjermen)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA