Hovedmeny

s

Startet av Mats1, søndag 13. oktober 2024, klokken 18:58

« forrige - neste »

Rosstopher

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 10. desember 2024, klokken 09:32
Sitat fra: turfsurf på tirsdag 10. desember 2024, klokken 06:46
Sitat fra: Suverin på mandag 09. desember 2024, klokken 21:41Mye enklere at den bare står på til jeg bestemmer at den skal slå seg av, slik som japaneren gjør
Det handler jo om sikkerhet også. Det beste er vel om man kan velge oppførsel. Liker hvordan jeg har satt opp BMWen, den låser seg automatisk når jeg går, men låses ikke opp før jeg tar i døren. Da kan jeg gå ut og inn av garasjen uten at det blir pipekonsert.

Angående sikkerhet så kan en jo si det motsatte også. Hvis en unge trekker i dørhåntaket når mamma sitter og soler seg toppløs på siden av mens hun leser stemne-oppsettet til crossfit-konkurransen på mobilen (med bluetooth nært nok bilen), så åpner jo døren, og når barnet setter seg i setet og trykker bremsen er jo bilen klar for kjøring. Ett drag i spaken så er du ready for lift-off.

Har jo og lest om barn som kjører bilspill på Tesla....og så vips så har de kjørt noen meter etter å ha gått ut av spiller, siden en bruker ratt/pedaler på samme måte. Ikke noe stort problem - men føler ikke det er sikrere at bilen kan slå seg på automatisk.

På Tesla kan man jo velge dette. Har man småbarn som leker i og rundt bilen så velger man kanskje at den ikke skal låse seg opp automatisk eller at den ikke skal starte automatisk.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Rosstopher på tirsdag 10. desember 2024, klokken 10:18
Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 10. desember 2024, klokken 09:32
Sitat fra: turfsurf på tirsdag 10. desember 2024, klokken 06:46
Sitat fra: Suverin på mandag 09. desember 2024, klokken 21:41Mye enklere at den bare står på til jeg bestemmer at den skal slå seg av, slik som japaneren gjør
Det handler jo om sikkerhet også. Det beste er vel om man kan velge oppførsel. Liker hvordan jeg har satt opp BMWen, den låser seg automatisk når jeg går, men låses ikke opp før jeg tar i døren. Da kan jeg gå ut og inn av garasjen uten at det blir pipekonsert.

Angående sikkerhet så kan en jo si det motsatte også. Hvis en unge trekker i dørhåntaket når mamma sitter og soler seg toppløs på siden av mens hun leser stemne-oppsettet til crossfit-konkurransen på mobilen (med bluetooth nært nok bilen), så åpner jo døren, og når barnet setter seg i setet og trykker bremsen er jo bilen klar for kjøring. Ett drag i spaken så er du ready for lift-off.

Har jo og lest om barn som kjører bilspill på Tesla....og så vips så har de kjørt noen meter etter å ha gått ut av spiller, siden en bruker ratt/pedaler på samme måte. Ikke noe stort problem - men føler ikke det er sikrere at bilen kan slå seg på automatisk.

På Tesla kan man jo velge dette. Har man småbarn som leker i og rundt bilen så velger man kanskje at den ikke skal låse seg opp automatisk eller at den ikke skal starte automatisk.

Visste ikke at en kan skru av automatisk start av bilen. Men uansett har en jo i tillegg det med PIN-kode en kan skru på, som kanskje ikke mange gidder, men det er jo og et valg.

Er jo ikke særlig med saker i media om unger som kjører rundt i Tesla, så sikkert ikke et problem. Litt morsomt med denne 5-åringen i Kina som kjørte rundt på messen :-). Tenker det blir en fin historie å dra frem på konfirmasjonen, om de konfirmeres i Kina   
https://www.electriccarsguide.com.au/latest-news/tesla-model-s-electric-car-display/

He was able to start the car, and in the process, smashed uncontrollably into a nearby buggy holding a baby.

It was a terrifying spectacle that occurred during the mall's peak hours. Many shoppers were witness to the incident.
Tesla Model Y                         2021-

daktari

Fra diskusjonen får jeg med meg at en Tesla er som Dureks medaljonger. Individuelt justert perfekt for deg, hvis du opplever trøbbel er det din holdning, ikke medaljongen.

Bilen utvikler seg hele tiden, ingen er like. Det som kommer i morra er sååå mye bedre. Siden 2019 har den blitt 10% bedre i måneden, så nå er den 500% bedre!
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Rosstopher

Sitat fra: daktari på tirsdag 10. desember 2024, klokken 12:40Fra diskusjonen får jeg med meg at en Tesla er som Dureks medaljonger. Individuelt justert perfekt for deg, hvis du opplever trøbbel er det din holdning, ikke medaljongen.

Bilen utvikler seg hele tiden, ingen er like. Det som kommer i morra er sååå mye bedre. Siden 2019 har den blitt 10% bedre i måneden, så nå er den 500% bedre!

Tesla sine biler er ikke perfekt og ikke for alle. Selv om Tesla har både første og andreplass på registreringsstatistikken i år så står de bare for ca 20 % av alle nye biler. Men når det spres faktafeil om Tesla så må det vel være lov å rette opp i de?
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

daktari

Hvilke fakta har blitt presentert utover at Tesla har lagd et brukergrensesnitt for vindusviskere som ikke er lik noen andre fabrikanter?
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Rosstopher

Sitat fra: daktari på tirsdag 10. desember 2024, klokken 14:10Hvilke fakta har blitt presentert utover at Tesla har lagd et brukergrensesnitt for vindusviskere som ikke er lik noen andre fabrikanter?

Påstander som jeg har svart på i denne tråden:
At Tesla har brukt kamera som visker-sensor i 10 år. - Det har de ikke.
At ukonvensjonelle løsninger for grunnleggende funksjoner er en ny trend. - Det er det ikke.
Det er ikke intuitivt å trykke på ikonet for avdugging for å slå på avdugging. - Nei vel...
At ingen andre har knapp på enden av spaken for å spyle. - Det er det flere andre som har.
At Tesla sitt system er utrygt fordi barn kan kjøre avgårde. - Det kan man selv velge.

2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

daktari

Sitat fra: Rosstopher på tirsdag 10. desember 2024, klokken 14:40
Sitat fra: daktari på tirsdag 10. desember 2024, klokken 14:10Hvilke fakta har blitt presentert utover at Tesla har lagd et brukergrensesnitt for vindusviskere som ikke er lik noen andre fabrikanter?

At ukonvensjonelle løsninger for grunnleggende funksjoner er en ny trend. - Det er det ikke.
Det er ikke intuitivt å trykke på ikonet for avdugging for å slå på avdugging. - Nei vel...
At ingen andre har knapp på enden av spaken for å spyle. - Det er det flere andre som har.
At Tesla sitt system er utrygt fordi barn kan kjøre avgårde. - Det kan man selv velge.

Hvordan visker man uten å spyle? Hvor mange, og hvilke andre moderne biler til salgs i eu, har lik mekanisme som TSLA?

Speeder

Sitat fra: daktari på tirsdag 10. desember 2024, klokken 14:55

Hvordan visker man uten å spyle? Hvor mange, og hvilke andre moderne biler til salgs i eu, har lik mekanisme som TSLA?
https://www.tesla.com/ownersmanual/modely/no_no/
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

Handyman

Sitat fra: daktari på tirsdag 10. desember 2024, klokken 14:55Hvordan visker man uten å spyle?
Har ikke du hatt TM3? Trykker knappen til første trinn. Helt inn legger på spyling i tillegg. Det har alltid vært slik.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

turfsurf

Var vel sånn på 2013 S også.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Rosstopher

Sitat fra: daktari på tirsdag 10. desember 2024, klokken 14:55

Hva med å bare si hva du mener i stedet?
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

daktari

Som vanlig fra fansen, bare hype, aldri fakta.

Electric cars in Norway

Sitat fra: daktari på tirsdag 10. desember 2024, klokken 21:00Som vanlig fra fansen, bare hype, aldri fakta.
Så så det går bra dette her :+1: alle som har sin mening kan si det her inne uten problemer enten de liker det ene bilmerke eller ikke

Og det er jo det som er så fint her inne

Handyman

Sitat fra: daktari på tirsdag 10. desember 2024, klokken 21:00bare hype, aldri fakta
Det er godt mulig du ikke tror på det, men første trinn på knappen gir visking uten spyling, da dukker også valgene for hastighet på viskerne opp. Man kan rulle med tommelen på samme hånd og justere hastighet opp/ned. Nest nederste er Auto, og nederste er Off. Det er helt undøvendig å flytte blikket bort fra veien.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Speeder

Sitat fra: daktari på tirsdag 10. desember 2024, klokken 21:00Som vanlig fra fansen, bare hype, aldri fakta.
Som vanlig fra daktari, bare negativitet og usakligheter. For så senere å dra personangrep kortet😂
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA