Ladeluke/låsebolt i ustand

Startet av oto, mandag 07. oktober 2024, klokken 18:18

« forrige - neste »

oto

Hei folkens,
Reflekslokket til ladeporten vår har vært løst en tid, dvs. den interne mekanismen som åpner/lukker den er ødelagt/brukket. Tenkte å prøve å skifte akkurat den komponenten selv. Har kunnet åpne låsebolten som åpner for og låser fast ladepluggen vha. nøkkel/app. Nylig begynte imidlertid også denne å oppføre seg rart. En lyd som forteller at bilen prøver å åpne luka høres, før bolten åpner seg bare en brøkdel av et sekund, for så å lukke seg igjen. Krever noen forsøk å smette inn ladepluggen.  Så jeg er litt usikker på om jeg må bytte hele ladeporten eller om det holder å bytte reflekslukemekanismen.
Har noen her opplevd noe såpass sært og prøvd å bytte disse mekanismene selv? Er litt i tvil ettersom ladeporten er en del av høyspenningssystemet. Takk for evt. tips. 
TMX75D født oktober 2017
VW e-Golf 2015

Ellemelle

Du har tilgang til både servicemanualen og delekatalogen som Teslaeier (logg inn på service.tesla.com)

Ladeporten en komplett enhet som ikke er en del av høyspenningssystemet, det er i hvert fall ingen advarsler der som det er på de øvrige nærliggende komponentene.

Det du trenger er:
MOTORIZED CHARGE PORT DOOR ASSEMBLY - EU - 1.5 GENERATION
Partnummer: 1061930-10-D

Ser slik ut:
https://teslacarparts.eu/en/charge-port/8689-assy-motorized-charge-port-dooreu-15.html

Edit:
Det ser veldig enkelt ut å gjøre byttet, men ser nå at det trolig krever Toolbox for diagnose og kalibrering, så da må du trolig til Tesla uansett.

oto

Takk for tips, Ellemelle! Ser om jeg får tak i den i morra.  :+1:
TMX75D født oktober 2017
VW e-Golf 2015

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA