Hovedmeny

Ny funksjon adaptive fjernlys

Startet av filtvet, fredag 20. september 2024, klokken 07:56

« forrige - neste »

YSG

Fått brukt de på et par turer til nå, og må si de har fungert veldig bra. Skrur seg fortsatt på litt for sent synes jeg, og med mindre det finnes en shortcut jeg ikke har fått med meg, er det litt for slitsomt å gå inn i menyene for å koble ut og inn automatikken før dette.. Men når de først er i gang var det utrolig behagelig. Fikk ikke noen blink mot meg heller.

Eneste problemet jeg hadde var et veiarbeidsområde, hvor kantene var linet med refleks-skilt med noen meters mellomrom. Kan vel ikke akkurat klandre bilen for å ta feil av mengden lys som kom i retur der, men lysene gikk i alle fall amok og pulserte av og på fortløpende. Folka jeg hadde bak lurte sikkert på hva jeg drev med. Endte opp med å holde lyshornet inne det minuttet det tok å passere strekningen. Hadde ikke akkurat tid til å fikle i menyen.

turfsurf

For dere som synes Tesla sine fjernlys slår seg på sent, sammenligner dere med hva dere ville gjort selv eller med andre biler med tilsvarende automatikk? Min opplevelse er at Tesla kjører med fjernlys på mye tidligere enn andre merker. Selv om det er gatelys kommer de på.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA