Ved kjøp av Tesla, støtter man da Musk og Trump sin politiske kampanje?

Startet av daktari, torsdag 19. september 2024, klokken 08:07

« forrige - neste »

elektro

Sitat fra: turfsurf på onsdag 22. januar 2025, klokken 05:13
Sitat fra: hELgenen på tirsdag 21. januar 2025, klokken 19:32Det er bare en omskriving av nazismen. Du kan aldri sammenligne nazismen under 2 verdenskrig med nazismen du finner i dagens samfunn. Ideologien utvikles og endres. Du må se de store linjene. Jeg kaller det den nye nazismen. Og Musk er blitt en del av den.
Ja, og så kan vi kalle alt på venstresiden for ny-kommunister. Så kan vi bidra til enda mere polarisering. Sånn går vi da alle i Putins tjeneste.

Er alle som tar sterk avstand fra Trump, Musk, MAGA og de politiske partiene som de knytter seg til i Europa, da slike ny-kommunister? Eller hvordan skal man forholde seg?

Den tidligere strategen til Trump har et udødelig sitat som forklarer mye av løgnene og uhyrlighetene den nye administrasjonen er i gang med. Denne gang med Elon Musk på laget; «Flood the zone with shit.»

2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

elektro

Sitat fra: Blitz på onsdag 22. januar 2025, klokken 11:20Fire av ti nordmenn har blitt mer negative til Tesla, som en følge av Elon Musks politiske støtte til Donald Trump. Det er konklusjonen i en ny undersøkelse utført av InFact, på vegne av bruktbilforhandleren Rebil. Fordi dette  kommer til å påvirke bruktbilprisene og verditapet du må beregne på en ny Tesla, det er derfor veldig relevant å diskutere Musk og oppførsel hans. Kjøper du dagens modell kan du i alle fall sette på Tesla Bumper Stickeren  - "I Bought This Before We Knew Elon was Crazy!" det, blir vanskelig med den nye modellen :)

Jepp. Litt vanskelig å bortforklare en Juniper.

Vet du når undersøkelsen ble gjort? For det har kommet opp betydelige mengder grums på veldig kort tid her, som for Musks del foreløpig har kulminert i nazihilsenen. Mens Trump kjører på, minutt for minutt..

Blir overrasket om ikke andelen som er blitt mer negative er langt høyere i dag. Jeg ville forvente minst åtte av ti. Siden spørsmålsstillingen er såpass mild, og det må forstås slik at en del av disse foetsatt ikke utelukker å kjøpe en Tesla.

turfsurf

Sitat fra: elektro på onsdag 22. januar 2025, klokken 21:29Er alle som tar sterk avstand fra Trump, Musk, MAGA og de politiske partiene som de knytter seg til i Europa, da slike ny-kommunister? Eller hvordan skal man forholde seg?
Nei, man skal ta stå fritt til å ta avstand fra alt man ikke liker. Jeg sier bare at det behovet for å stemple folk med merkelapper som nazist og kommunist bidrar til polarisering og ikke fremmer rom for diskusjon. Det gjør bare verden mye farligere.

Og selv om jeg er plassert til høyre for midten i norsk politikk, så betyr ikke det at jeg er ening med hverken Trump eller det Musk har blitt / vist seg å være de siste par årene.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

elektro

Sitat fra: Geir K på onsdag 22. januar 2025, klokken 10:55Nå eier Musk ca 13% av Tesla, samtidig er Oljefondet inne. Og har ingen tanker å selge. Det er viktig å skille person
og foretak.

Forventer at Tela vil distansere seg fra Musk

Vet du at oljefondet ikke har noen tanker om å selge? Jeg tenker dette er et godt tidspunkt. Også økonomisk.

Håper du har rett i det siste. Men familien sitter vel sentralt i styret, så han må vel gå etter eget ønske..

ToWalkOrDrive

Sitat fra: elektro på onsdag 22. januar 2025, klokken 21:46
Sitat fra: Geir K på onsdag 22. januar 2025, klokken 10:55Nå eier Musk ca 13% av Tesla, samtidig er Oljefondet inne. Og har ingen tanker å selge. Det er viktig å skille person
og foretak.

Forventer at Tela vil distansere seg fra Musk

Vet du at oljefondet ikke har noen tanker om å selge? Jeg tenker dette er et godt tidspunkt. Også økonomisk.

Håper du har rett i det siste. Men familien sitter vel sentralt i styret, så han må vel gå etter eget ønske..

Ja nå er aksjeprisen x antall utstedte aksjer (markedsverdien) godt over 100 ganger overskuddet igjen... Men så er spørsmålet om Oljefondet tør å la være å være i Tesla. En kan ikke utelukke verdensherredømme...
Tesla Model Y                         2021-

What-a-watt

EM fikk ikke være med "de store gutta" i Stargate som Trump hyllet. Hva skal man tro om det?

arthur

I anledning en tidligere tysk statsleders bursdag 30.april så har Elon bestemt at alle Teslaer skal utstyres med speedometer med et nytt design:,

https://coub.com/view/2bg0rp
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

ToWalkOrDrive

Sitat fra: What-a-watt på torsdag 23. januar 2025, klokken 10:58EM fikk ikke være med "de store gutta" i Stargate som Trump hyllet. Hva skal man tro om det?

Er jo klart at Musk er en konkurrent til Stargate gjennom planer om AI i Tesla. Han har vel kranglet en del med Stargate-hovedfyren. Han sier og at de ikke har (nok) penger.
Tesla Model Y                         2021-

hELgenen

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 23. januar 2025, klokken 14:06
Sitat fra: What-a-watt på torsdag 23. januar 2025, klokken 10:58EM fikk ikke være med "de store gutta" i Stargate som Trump hyllet. Hva skal man tro om det?

Er jo klart at Musk er en konkurrent til Stargate gjennom planer om AI i Tesla. Han har vel kranglet en del med Stargate-hovedfyren. Han sier og at de ikke har (nok) penger.

Elon krangler med mange..ofte...
Gammelt jungelord...

arthur

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

vinterdekk

For dere som har fulgt litt mer på Elon Musk sine krumspring. Er dette en riktig framstilling av hans fascistiske sider?

Det er en lang Reddit post, så skjermbilde dekker bare litt av teksten.

https://www.reddit.com/r/norge/s/qrbffwWzYS
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

goggo

Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

hELgenen

Sitat fra: vinterdekk på torsdag 23. januar 2025, klokken 16:16For dere som har fulgt litt mer på Elon Musk sine krumspring. Er dette en riktig framstilling av hans fascistiske sider?

Det er en lang Reddit post, så skjermbilde dekker bare litt av teksten.

https://www.reddit.com/r/norge/s/qrbffwWzYS

Veldig bra - jeg ble selv faktisk moderert her inne fordi jeg lenket opp til en sak i VG der jeg viste til Elon musk sin Nazi hilsen..så gikk det noen timer og det ble plustelig stuerent å vise til denne saken.

Jeg tror mange lever i en slags selvfornektelse når det kommer til Elon Musk.
Og kanskje mange amerikanere også lever i en slags selvfornektelse når det kommer til Donald Trump?
Jeg tror det - og at vi går inn i en tid som kanskje har mer likheter med 1930 tallets Tyskland enn vi forstår. Jeg håper jeg tar feil - men det er jo åpenbart at det er mye som er kommet i bevegelse de siste dagene.

Counterpointer

Hvis Musk hadde vært ukomfortabel med å bli kalt høyreekstrem så kunne han jo dementert at det var det han mente🤷🏻

What-a-watt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA