Ved kjøp av Tesla, støtter man da Musk og Trump sin politiske kampanje?

Startet av daktari, torsdag 19. september 2024, klokken 08:07

« forrige - neste »

Counterpointer

Kina sine overgrep på både menneskerettigheter og behandlingen av minoritetsgrupper er noe som gjør meg avholdende og prøver å begrense innkjøp av ting fra Kina. Det er det samme med Israel, Russland, Saudi Arabia og nå også alt som er knyttet til Musk og Trump. Holder meg også borte fra Bezos og Zuckerberg i den grad det er mulig.

Det er faktisk blitt upopulært å ha Tesla og de som hatet elbiler fra før har nå fått sterke argumenter.

Bildet under er ikke mitt men viser situasjonen som utvikler seg.

automat

Er det et politisk vedtak i Akershus fylkeskommune på å boikotte Tesla? Samt å sammenligne Musk med Hitler? Siden logoen til fylkeskommunen brukes på den lappen.

Det er jo et ganske kraftig budskap fra en fylkeskommune.

Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

What-a-watt

Garantert ikke sanksjonert av fylkeskommunen. Hvem som helst kan lage en slik.

Forøvrig er det vel kommunene som administrerer parkeringsvedtekter.

RJK

Uansett, det er vel ikke lovlig å misbruke kommunevåpenet på denne måten. Hadde jeg fått noe slikt på min bil, hadde jeg klaga til kommunen og bedt de følge opp saken!

Målet helliger ikke middelet!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

arthur

Sitat fra: automat på fredag 07. februar 2025, klokken 17:28Er det et politisk vedtak i Akershus fylkeskommune på å boikotte Tesla? Samt å sammenligne Musk med Hitler? Siden logoen til fylkeskommunen brukes på den lappen.

Jeg vedder en bukseknapp på at dette er fake, vedder du i mot?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

automat

Sitat fra: arthur på fredag 07. februar 2025, klokken 18:40
Sitat fra: automat på fredag 07. februar 2025, klokken 17:28Er det et politisk vedtak i Akershus fylkeskommune på å boikotte Tesla? Samt å sammenligne Musk med Hitler? Siden logoen til fylkeskommunen brukes på den lappen.

Nei
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Counterpointer

De fleste burde skjønne at dette er en «hjemmelaget» lapp.

Poenget er at noen gidder å gjøre det og bruker såpass sterke utrykk.

Viser hvor kraftig inntrykk CEO gir i offentligheten når han gjør og sier de tingene han gjør.

Til og med apologetene har problemer med å forsvare og bortforklare nå. Og de få som gjør det andre steder enn her bruker ofte MSM konspirasjoner som argument......... Da står det dårlig til!

Øyvind.h

Lokalavisen har det som forsidesak nå i kveld. Eiere intervjuet i parkeringshus. To av tre sier de ikke velger samme merke neste gang, og kjenner på skam.
Jeg tenker fortsatt at eksisterende eiere ikke bærer ansvaret, for de kjøpte før vi ser det vi ser nå.
Fremtidige kjøpere derimot viser tydelig standpunkt.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

hELgenen

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 08. februar 2025, klokken 00:56Lokalavisen har det som forsidesak nå i kveld. Eiere intervjuet i parkeringshus. To av tre sier de ikke velger samme merke neste gang, og kjenner på skam.
Jeg tenker fortsatt at eksisterende eiere ikke bærer ansvaret, for de kjøpte før vi ser det vi ser nå.
Fremtidige kjøpere derimot viser tydelig standpunkt.

Nye eiere må nesten forvente reaksjoner fremover i takt med at USA går helt av skaftene og beveger seg mot diktatur. Ser f.eks flyktninger nå bli kjedet sammen i fotlenker og transportert ut av USA. Som å se bilder fra en film om slaveriet i sør før borgerkrigen. Rasismen og intoleransen har fått ny giv og er på fremgang i USA.

Electric cars in Norway

Sitat fra: automat på fredag 07. februar 2025, klokken 18:43
Sitat fra: arthur på fredag 07. februar 2025, klokken 18:40

Nei
Fake ja. Bankers. Alle kan dra buksa opp igjen nå he he

Electric cars in Norway

Sitat fra: hELgenen på fredag 07. februar 2025, klokken 10:10Jeg kommer uansett bevisst slenge med leppa når jeg møter på en ny model y...folk som kjøper slike biler må forvente å høre det.....
Ta deg sammen når du møter disse  ;D  Gå forbi og tenk på noe helt annet - tell til 10 osv

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

arthur

Og som vi alle vet; Donald kjente ikke til Project25, hadde ikke hatt noe med det å gjøre, men mente å ha hært det nevnt en gang. Og han snakker alltid sant bortsett fra når han åpner munnen!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

vinterdekk

Synes det er ironisk (og skummelt) at Vance kom til Munich for å belære Europeere om demokrati og ytringsfrihet istedenfor å snakke om sikkerhetspolitikk.

Sitat fra: cnnVance used his first major speech as vice president to lambast European politicians, claiming they are suppressing free speech, losing control of immigration and refusing to work with hard-right parties in government.

I mellomtiden nekter president Trump The Associated Press (AP) tilgang til det hvite hus.

Sitat fra: cnnThe Trump White House said Friday that The Associated Press is banned from the Oval Office and Air Force One indefinitely.

The AP, one of the world's biggest news outlets, was singled out by the White House earlier this week over three words: "Gulf of Mexico."

President Donald Trump said last month that the US government would rename the body of water the "Gulf of America." The change has taken effect at government agencies. But other countries do not reco�gnize the new name, and the AP has customers around the world, so it still refers to the Gulf of Mexico while also acknowledging Trump's decree.

Det er bare demokrati og ytringsfrihet så lenge Trump og hans meningsfeller liker det de hører. Punktum.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

ToWalkOrDrive

Sitat fra: vinterdekk på lørdag 15. februar 2025, klokken 18:21Synes det er ironisk (og skummelt) at Vance kom til Munich for å belære Europeere om demokrati og ytringsfrihet istedenfor å snakke om sikkerhetspolitikk.

Sitat fra: cnnVance used his first major speech as vice president to lambast European politicians, claiming they are suppressing free speech, losing control of immigration and refusing to work with hard-right parties in government.

I mellomtiden nekter president Trump The Associated Press (AP) tilgang til det hvite hus.

Sitat fra: cnnThe Trump White House said Friday that The Associated Press is banned from the Oval Office and Air Force One indefinitely.

The AP, one of the world's biggest news outlets, was singled out by the White House earlier this week over three words: "Gulf of Mexico."

President Donald Trump said last month that the US government would rename the body of water the "Gulf of America." The change has taken effect at government agencies. But other countries do not reco�gnize the new name, and the AP has customers around the world, so it still refers to the Gulf of Mexico while also acknowledging Trump's decree.

Det er bare demokrati og ytringsfrihet så lenge Trump og hans meningsfeller liker det de hører. Punktum.

Ja, Vance tok kaka da han sa at Russland (og Kina) ikke var Russlands største trussel, men interne krefter i europeiske land som ikke ville lytte til høyreekstreme velgere.
Største trusselen nå er gjerne USA med løse kanoner på dekk, hvor den største også har mistet hengsler og skruer.
Tesla Model Y                         2021-

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA