Ved kjøp av Tesla, støtter man da Musk og Trump sin politiske kampanje?

Startet av daktari, torsdag 19. september 2024, klokken 08:07

« forrige - neste »

daktari

Her er en oversikt over hva Musk & Trump fikk kuttet i budsjettet: https://archive.ph/STCcO
Åpenbare løgner fra Musk forøvrig blir referert.

-kreftforskning til barn
-forbud mot prisdrivende mellommenn i apotek
-støtte til fattige som blir utsatt for tyveri av matkuponger
-forbud mot deepfakes
-forbud mot skjulte gebyrer ved salg, "junk fees"
-restriksjoner på amerikanske investeringer i Kina
-nei til lønnsøkning på 3,8% til kongressmedlemmer
-overføring av landeiendom fra føderale til en stat så et fotballag kan bygge ny stadion
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Electric cars in Norway

Sitat fra: daktari på tirsdag 24. desember 2024, klokken 11:05Når han går inn i politikken så ser man selv hva Musk mener. Og det er ikke noe "mediene" kommer med, Musk skriver det selv på Twitter.
Jeg orker ikke følge med på dette på Twitter og hva mediene kommer med...

Tror ofte det er sausa litt inn i hverandre dette her. Og media har sin agenda

Så da må det faktasjekkes i hvert enkelt tilfelle...en umulig sak

Anyway .... Men dersom det har tørna helt for Elon så vil nok det etterhvert påvirke TSLA kursen men nå peker jo pilene opp opp opp :D

Svein_H

Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 24. desember 2024, klokken 09:38(...)
His a good gay helt innerst - selv om det tar av litt nå. Eier jo Tesla for svingende ;D

Nå skal jeg vokte meg veldig for å kommentere engelskskrivingen til folk her inne, men vet du noe vi andre ikke vet..? ;)
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

arthur

Nå er det vel slik at "gay" på engelsk også kan bety happy, joyful eller lively, og kan sågar brukes som et kvinnelig og også et mannlig fornavn?

Nå tror jeg ikke EM er homo, til det har han vel litt for mange barn med en del forskjellige kvinner, men at han er en Asberger har han vel selv fortalt om, et syndrom som minner om en slags autisme og spesielt går på at man har problemer med sosialt samspill, repetitive og litt sære interesser og ellers hva intelligens angår ligger nokså midt på treet i den forstand at disse ikke skiller seg ut hverken den ene, eller den andre, veien. De har også problemer med å sette seg inn i andres følelsesliv, skjønner ikke humor og ironi.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Electric cars in Norway

Sitat fra: arthur på onsdag 25. desember 2024, klokken 12:44Nå tror jeg ikke EM er homo, til det har han vel litt for mange barn med en del
Ja jeg tror heller ikke det. Han har ny dame nå btw. Flott kvinne

ToWalkOrDrive

Da er det offisielt - Tesla følger ikke lenger sin egen visjon.

Tesla ønsker nå å kutte elbilstøtte i USA pga Musk og Trump. Syke greier.

Samtidig har Trump lyst å annektere Grønland, sikkert inspirert av hans store forbilde Hitler.

Tesla Model Y                         2021-

Speeder

Eller mener han Elbiler fint kan konkurere uten subsidier?
Ække alltid man må lese alt som fanden leser bibelen...
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

Øyvind.h

Musk har for lengst vist sitt sanne jeg, og dette er på linje med mye annet han sier og gjør for tiden.
Selskapet har nytt ekstremt godt av credits, incetiver osv i mange år. Nå som de er godt posisjonert er det klart Musk vil trekke opp stigen etter seg.
En kan gjerne mene andre produsenter har vært for trege, dårlige, late osv. Problemet er at det er så åpenbart hva hans målsetning er når en ser alle de andre holdningene han har demonstrert. En trenger ikke gjennomskue noe som helst når han siter ting rett ut i intervjuer.

Musk er blitt ekstremt grådig og frastøtende. En helt annen person enn vi ble kjent med for 10-15 år siden. At jeg har bidratt til så mange bilsalg for det selskapet er noe jeg synes er direkte pinlig.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

daktari

Sitat fra: Speeder på torsdag 26. desember 2024, klokken 13:41Eller mener han Elbiler fint kan konkurere uten subsidier?
Det er åpenbart ok for Tesla i USA for å få en større markedsandel, men gjør det vanskelig for konkurrentene. Han er altså ikke opptatt av å fremme elbiler, men å tjene mest penger i eget firma.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

What-a-watt

"The former president laid out his offer for every major foreign automaker if he finds himself back in the Oval Office:

"Here is the deal that I will be offering to every major company and manufacturer on Earth — I will give you the lowest taxes, the lowest energy costs, the lowest regulatory burden. And free access to the best and biggest market on the planet," Trump said.

"But only if you make your product here in America. It all goes away if you don't make your product here. And hire American workers for the job. If you don't make your product here, then you will have to pay a tariff, a very substantial tariff," he added."

https://www.carscoops.com/2024/09/trump-i-want-german-car-companies-to-become-american-car-companies/

Speeder

Sitat fra: daktari på torsdag 26. desember 2024, klokken 16:11
Sitat fra: Speeder på torsdag 26. desember 2024, klokken 13:41Eller mener han Elbiler fint kan konkurere uten subsidier?
Det er åpenbart ok for Tesla i USA for å få en større markedsandel, men gjør det vanskelig for konkurrentene. Han er altså ikke opptatt av å fremme elbiler, men å tjene mest penger i eget firma.
Du gikk for å lese bibelen ja😂
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

hELgenen

Jeg tror USA med Trump i spissen vil snu litt om på hvordan man ser på elektriske biler.
Jeg ser flere videoer ala denne :

https://www.youtube.com/watch?v=K8Nz-4eEBTw

https://www.youtube.com/watch?v=OEkIh2PcSYE

Som f.eks prøver å forklare at USA sine fossile biler er bedre for miljøet.....

Og derfor bør man kutte ut alle subsudier for elbiler..

Electric cars in Norway

Sitat fra: hELgenen på torsdag 26. desember 2024, klokken 20:43Og derfor bør man kutte ut alle subsudier for elbiler..
Vel vel ja det går nok den veien ift subsidiene men tipper ev bygd i US vil selge i bøtter å spann i åra fremover... veldig bra det :+1:

Ps de videoene var fine

ToWalkOrDrive

Sitat fra: hELgenen på torsdag 26. desember 2024, klokken 20:43Jeg tror USA med Trump i spissen vil snu litt om på hvordan man ser på elektriske biler.
Jeg ser flere videoer ala denne :

Som f.eks prøver å forklare at USA sine fossile biler er bedre for miljøet.....

Og derfor bør man kutte ut alle subsudier for elbiler..

Jeg så den første videoen. Virker som den gamle mannen kunne mye om energi og mye om annet, men nesten ingen ting om dagens batterier. Han sa blant annet at når batteriet er oppbrukt så måtte det kastes. The Guardian (avis i England) skrev derimot at 80-90% kan resirkuleres, og de viktige metallene er av det som kan brukes igjen.

Når en fyr bommer såpass så kan en jo ikke stole på noe av det han sa. Men han har et poeng at Kina har sikret seg enorm tilgang på viktige elbilbatteri-materialer. Det I seg selv kan være god nok grunn for USA til å skippe elbil noen år.

Det videoen manglet var noen tanker om alternative energikilder om en ikke skulle gå for elbil. Han snakket om mer effektive fossile motorer, men det hjelper jo ikke mye når en går tom for olje innen 50-100 år.

Han så heller ikke ut til å anerkjenne den rivende utviklingen og konkurransen innen elbilbatterier, og mente en 90 min kjøretur hver vei var helt umulig å gjøre med en elbil.

...men, ja, dette er jo "bensin på bålet" - pun intended - til Trump, og nå også Musk...
Tesla Model Y                         2021-

turfsurf

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 27. desember 2024, klokken 02:22Når en fyr bommer såpass så kan en jo ikke stole på noe av det han sa. Men han har et poeng at Kina har sikret seg enorm tilgang på viktige elbilbatteri-materialer. Det I seg selv kan være god nok grunn for USA til å skippe elbil noen år.

Det videoen manglet var noen tanker om alternative energikilder om en ikke skulle gå for elbil. Han snakket om mer effektive fossile motorer, men det hjelper jo ikke mye når en går tom for olje innen 50-100 år.

Han så heller ikke ut til å anerkjenne den rivende utviklingen og konkurransen innen elbilbatterier, og mente en 90 min kjøretur hver vei var helt umulig å gjøre med en elbil.

En gammel gubbe som sikkert var veldig kompetent innenfor sitt område, men som ikke gidder å skaffe seg ny kunnskap eller ett balansert synspunkt. Sauser sammen en del fakta med etablerte påstander fra elbilmotstanderne,  sikkert mange fra den siden som vil omfavne denne.

Men 2x90 minutter er fremdeles ganske vanskelig i de fleste elbiler, tenk amerikansk highway på vinteren med oppvarming to ganger.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA