Ved kjøp av Tesla, støtter man da Musk og Trump sin politiske kampanje?

Startet av daktari, torsdag 19. september 2024, klokken 08:07

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Sitat fra: arthur på lørdag 14. desember 2024, klokken 09:14Elon Musk har brukt 277.000.000 dollar (!) for å sikre seg tilnærmet monopol på produksjon og salg av elbiler i USA. Han får da fjernet alle incentiver for produksjon og salg av elbiler i USA og hvem kan da hevde at dette ikke vil være konkurranse drivende (hindrende) for mulige nye produsenter/konkurrenter?
He he mangler bare at Elon klarer å fjerne det vedtaket om at fra nyttår så gjelder ikke det 7500$ (eller hva det var??) statlige refusjonen på kjøp av nye elbiler i US ;D 

Isf da snakker vi skikkelig enevelde US kongen Elon

daktari

Smartingen Musk fortsetter å hype frem ytre høyre konspirasjonsteorier, nyeste nå anti-vaxxerne.
Tid for applausen!
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

ToWalkOrDrive

Sitat fra: daktari på fredag 20. desember 2024, klokken 10:13Virker som Musk bruker X som en ren propagandamaskin. Han styrer antagelig en drøss boter som gjentar i forskjellige vendinger det han selv Xer.

https://www.aftenposten.no/verden/i/W0eW1k/trump-stoettet-forslag-strandet-i-representantenes-hus-nedstengning-kan-staa-for-tur

https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/alqagE/slik-straffer-donald-trump-sine-kritikere

Jeg klarer ikke helt å forstå denne saken. Det står:
"Det var tverrpolitisk enighet om et forslag tidligere i uken, men dette ble møtt med motstand fra påtroppende president Donald Trump og Elon Musk."

Kan de ikke bare drite i Trump og Trumps nye forslag, og kjøre i gang med det de var enige om?

Er forresten sykt hvordan de kan la statsgjelden løpe løpsk. USA har over en million NOK i statsgjeld per innbygger, og den bare vokser og vokser. Verdt å merke seg at dette ikke inkluderer betalingsforpliktelser med tanke på pensjon til innbyggere osv.

Samtidig på andre siden av atlanteren har en Norge som her over 3,5 million i stats-formue per innbygger...men kan gjerne ikke helt sammenlignes pga gjeld i fylker og kommuner osv.

Og så ser en på USA og Norge: Hvorfor i huleste skal vi i Norge betale mer i skatt og avgifter enn i USA....
Tesla Model Y                         2021-

daktari

Nei, de klarte ikke, for Trump fikk med seg en gruppe republikanere som stemte ned forslaget. Kan hende de får til noe til slutt, jfr NBC-saken. Legg merke til hvor tett Musk er på Trump, og amerikanerne spøker med at Musk er den egentlige presidenten og Trump bare en fasade.

https://www.nbcnews.com/politics/donald-trump/trump-calls-abolishing-debt-ceiling-rcna184820

En sak det handler om er utgifter i det budsjettforslaget jfr bildet under.

Electric cars in Norway

SitatLegg merke til hvor tett Musk er på Trump, og amerikanerne spøker med at Musk er den egentlige presidenten og Trump bare en fasade.
He he ja det skulle tatt seg ut ;D

jkirkebo

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 20. desember 2024, klokken 14:01Er forresten sykt hvordan de kan la statsgjelden løpe løpsk. USA har over en million NOK i statsgjeld per innbygger, og den bare vokser og vokser. Verdt å merke seg at dette ikke inkluderer betalingsforpliktelser med tanke på pensjon til innbyggere osv.

Samtidig på andre siden av atlanteren har en Norge som her over 3,5 million i stats-formue per innbygger...men kan gjerne ikke helt sammenlignes pga gjeld i fylker og kommuner osv.

Og så ser en på USA og Norge: Hvorfor i huleste skal vi i Norge betale mer i skatt og avgifter enn i USA....

Det riktige spørsmålet, gitt størrelsen på statsgjelden, er vel heller: Hvorfor i huleste skal de i USA betale mindre i skatt og avgifter enn i Norge...

For man kan vel ikke mene at fasiten er det nivået som på sikt gir en uhåndterlig stor statsgjeld?
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

daktari

Electric cars in Norway

Sitat fra: daktari på lørdag 21. desember 2024, klokken 20:04I mellomtiden, Elmo slutter ikke å gi:
https://www.nettavisen.no/nyheter/elon-musk-slaktes-etter-julemarked-angrepet-i-magdeburg/s/5-95-2202783
OMG det der var ikke bra Elon, shame on you :-1:
Kopi fra nyheten:

– Din inkompetente tosk
Bare kort tid etter angrepet og en kaotisk situasjon, så bestemte verdens rikeste mann for å si sin mening om Tysklands forbundskansler Olaf Scholz.
– Scholz bør trekke seg umiddelbart. Inkompetente tosk, skrev han fredag kveld klokken 21.26 på X.

Dette har vekket harme i Tyskland, og en som har reagert er blant annet helseminister Karl Lauterbach.
– Han bør ikke blande seg inn i vår politikk. Hans plattform tjener penger på hat og oppvigleri og radikaliserer mennesker, skriver Lauterbach på X.

daktari

Electric cars in Norway

hELgenen

Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 22. desember 2024, klokken 21:42
Sitat fra: daktari på søndag 22. desember 2024, klokken 21:35Og så trodde man det ikke kunne bli verre:
Musk sprer usannheter:
He he ja hvem kunne tru det? ;D

Veldig spent hvordan USA vil utvikle seg med Trump ved roret som da mates med nyheter fra Elon...galehus?

ToWalkOrDrive

Ser at Trump vil ta Grønland fra danskene, mens Musk erklærer støtte til ytre høyre rasist-parti.

Tror kanskje ikke VW bør sparke for mange for tidlig - de kan fort selge flere biler enn de tror...
Tesla Model Y                         2021-

Electric cars in Norway

Nå må vi ikke gå i fella å bare lire av oss copy paste av alt vi ser i media her inne da om negative forhold ved Elon 

His a good gay helt innerst - selv om det tar av litt nå. Eier jo Tesla for svingende ;D

daktari

Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 24. desember 2024, klokken 09:38Nå må vi ikke gå i fella å bare lire av oss copy paste av alt vi ser i media her inne da om negative forhold ved Elon

His a good gay helt innerst - selv om det tar av litt nå. Eier jo Tesla for svingende ;D
Når han går inn i politikken så ser man selv hva Musk mener. Og det er ikke noe "mediene" kommer med, Musk skriver det selv på Twitter. Hele poenget er at de som kjøper Tesla bidrar med cash til å promotere disse holdningene. Hvis alle boikotter Tesla blir det vanskelig for Musk å holde på makten.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA