Offisielle norske priser & spesifikasjoner Tesla Model S

Startet av laumb, torsdag 20. desember 2012, klokken 08:51

« forrige - neste »

Real EoN

Ble nok skuffa siden jeg håpte på en performance med alt + ekstra dekksett til under 600 000,- Greit nok at den er billigere enn tilsvarende fosilbil, men er jævlig dyrt med så mye for en bil uansett  :)  Bør egentlig ikke ta meg råa til mer enn en vanlig 85, men bare vet jeg kommer til å angre om jeg ikke tar P85... Syns dem kunne la prisene vere 5% lavere, men dem vet vel nordmenn er pengesterke  :(
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

darthy001

Prisene var vel i øverste området av forventet/fryktet, men jeg er mest skuffet over at det åpenbart er nøyaktig samme specs i europa som i USA:(

Fremdeles ikke automatisk innfellbare speil, sportsseter, parkeringssenorer +++ av utstyr som jeg hadde forventet på en slik bil.

Min ønskede spec kommer på 601k ekstra etter rabatt og depositum. Det er fullt utstyrt sort P85 uten barneseter.

Levelig pris, men lurer på hva 19" felgene vil koste. Må jo ha vinterdekk.

Da blir det innflytting i tenkeboksen frem til jeg får "finalize-mail" ???

Team Lotus

Hm ikke sportsseter nei, det er pussig i en så rask bil. Jeg har Recaro i min og synes selv de er for pinglete. Og S Performance er nokså mye raskere, så selv om den ikke klarer å trekke like my G i sving blir man nok slengt litt veggimellom med vanlige flate seter.
Nissan Leaf 2012, Lotus Evora 2010

Havebigfun

Hjul er jo et eget emne.
jeg har intrykk av at det er billigere å kjøpr hjul andre stede med moms enn å bestille et ekstra sett ved bilkjøp. Da blir det også rom for individualisering :)
Er det noen som er gode til å finne de rette hjul med riktig inpress  så kan vil lage en tråd med linker, bilder osv så får vi bestemme oss etterhvert... 8)

JohanH

Ok, det kan virke som om panoramataket ikke er inkludert i priset på Signature bilene, det er litt merkelig vel?

Ellers hvis jeg adderer alle options til en 85kW standard får jeg en total pris på 608200 kr og hvis jeg adderer alle (ikke inkluderte) options til en 85P får jeg det til 677400 kr. D.v.s. en fullt utstyrt 85kW er 21550 kr billigere enn tilsvarende Signature. En fullt utstyrt 85kW Performance er 11150 kr billigere enn tilsvarende Signature.

Dog inkluderer Signature 21" hjul som vel de færreste ønsker? Også twin charger som det jo er spørsmål om hvordan virker i forhold til 3-fase ladning (vi trenger mer detaljer her). I tillegg så får du "gleden" av å kun få velge på 4 ferger med Signature, mens det er mange fler med standard bilene.

Alt i alt blir det nok til at jeg dropper Signaturen. Det som ville gjort at jeg alikevel vurderte å beholde den ville vært om Tesla 1) valgfri ferge på lakken 2) muligheten å ikke velge 21" hjul men isteden få 19" hjul og et andre sett med 19" hjul (vinter) til en billigere pris.

Team Lotus

Kanskje det til og med er plass til bredere 21" hjul? Jeg vil ikke tro 21" er noe "de færreste" ønsker for Performance.
Nissan Leaf 2012, Lotus Evora 2010

Real EoN

Håper disse prisene er ferdig registrert bil på vei, så ikke man får en overaskelse der å !
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

darthy001

Jeg vil definitivt ha 21" sommer. Bilen ser mye bedre ut med 21" synes jeg. Liker de sølv turbinene i kombo med all krommen.

Øyvind.h

Sitat fra: Real EoN på torsdag 20. desember 2012, klokken 10:27
Håper disse prisene er ferdig registrert bil på vei, så ikke man får en overaskelse der å !
Sitat fra George Blakenships brev fra i går:
Sitat
We have taken a very straightforward, transparent approach to European pricing. First, there will be no difference between U.S. and European standard equipment and options packages. We have taken U.S. pricing and added to it the cost to transport the car, pay all applicable import duties, fees and taxes, then added a slight amount to cover miscellaneous business expenses by country. This will then be converted to local currency and local VAT will be applied. All prices include delivery at your closest Tesla Service Center."
Dette må da bety at absolutt alt er inkludert i prisene vi nå ser?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Eopheim

En kjapp sammenligning av US priser og de norske betyr, med dagens kurs en ,prisdifferanse på totalt 123.708.-nok.for mitt vedkommende. Dette var nok høyere enn forventet. Det kan da ikke koste så mye å tilpasse bilen til EUstandard+shipping? Tar jeg helt feil, eller tar Tesla seg godt betalt?
Nissan Leaf,svart,36000km- solgt
Model S,P753 VIN:P14408, bestilt april 12

OleJA

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 20. desember 2012, klokken 10:22
Hjul er jo et eget emne.
jeg har intrykk av at det er billigere å kjøpr hjul andre stede med moms enn å bestille et ekstra sett ved bilkjøp. Da blir det også rom for individualisering :)
Er det noen som er gode til å finne de rette hjul med riktig inpress  så kan vil lage en tråd med linker, bilder osv så får vi bestemme oss etterhvert... 8)

Det er en tråd for dette på Tesla Motors Club sitt forum: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/11271-19-quot-Turbine-Wheel-Solution

Rial Lugano forhandles bla av http://www.billigalu.se.
Hva som passer til Model S med tanke på bolthull, inpress mm. aner jeg ikke .....

Spinner

Sitat fra: Team Lotus på torsdag 20. desember 2012, klokken 10:20
Hm ikke sportsseter nei, det er pussig i en så rask bil.
Jeg fikk beskjed om at sportsseter skal komme, men når dette blir tilgjengelig er usikkert.

OleJA

Sitat fra: Eopheim på torsdag 20. desember 2012, klokken 11:06
En kjapp sammenligning av US priser og de norske betyr, med dagens kurs en ,prisdifferanse på totalt 123.708.-nok.for mitt vedkommende. Dette var nok høyere enn forventet. Det kan da ikke koste så mye å tilpasse bilen til EUstandard+shipping? Tar jeg helt feil, eller tar Tesla seg godt betalt?

De listede US prisene er fratrukket en elbil refusjon på 7.500 US$, samt muligens uten den varslede prisøkningen på 2.500 US$ som allerede er regnet inn i norske priser. Så forskjellen er nok 'bare' omkring 50.000 NOK.

kjølholdt

Kan noen si meg hva jeg går glipp av ved ikke å velge tech pakke og lyd pakke. Går utifra at jeg får frontlys på bilen uansett og høytttalere i bilen. Zenon lys koster jo en formue å skifte.........
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Cronos

Hvordan får dere til disse prisene?

Sitat fra: darthy001 på torsdag 20. desember 2012, klokken 10:16
Min ønskede spec kommer på 601k ekstra etter rabatt og depositum. Det er fullt utstyrt sort P85 uten barneseter.
En P85 begynner på 595..?

SitatPriser som forventet- går for 85 Kwh ,svart,panorama, skinn, techpakke, SoundStudio, luftfjæring, hattehylle- bør da havne på 522650.-(inkl. tidl. innbet+fradrag)
85 begynner på 506, techpakka er 24 alene.. ?

P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA