Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hvordan påvirke tesla

Startet av laumb, onsdag 09. januar 2013, klokken 23:38

« forrige - neste »

laumb

Da er, som mange her vet, prisene for Model S i Europa ute.

De er som følger:

60kwt - 446'600,-
85kwt - 506'700,-
85kwt Performance - 595'000,-
Signature - 620.200.-
Signature Performance - 679'000,-


Utstyr:

- Metallic lakk - 4'800,-
- Multibelegglakk - 9'550,-
- Panorama tak - 9'550,-
- 21" felger - 22'250,-
- Skinninteriør - 9'550,-
- Tech pakke - 23.850,-
- Lydstudio 6'050,-
- Luftfjæring - 9'550,-
- Hattehylle - 1'600,-
- Ekstra lader - 9'550,-
- Superladingtilgang for 60kwt - 12'750,-


Kjør debatt!

Øyvind.h

Da blir det 85kWh på meg, med metallic, panoramatak, skinn, tech. Totalsum 554, minus 13.600,- for bestilling før nyttår=540.000,- ca hvorav 31.000 allerede betalt :) Men med den prisen er det fristende å hive på luftfjæring og lydpakka også :) Hattehylle kan jeg bare glemme ettersom hundebur vil stå baki permanent.

Men ekstra onboard lader kunne kanskje vært en ide? Får se an litt når flere detaljer rundt lading og ladehastighet offentliggjøres!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Oreo

http://www.teslamotors.com/no_NO/models/options
For ordens skyld, om noe skulle endres eller f.eks. at enkelte av tilleggsutstyret er inkl. i Performance versjonen (og Signature versjonene som forøvrig er utsolgt).
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

teslaslaven

Går for P85 med tri-coat, panorama, teknikkpakke og lydpakke som skulle komme seg på ca. 632.000,- etter "rabatten" på €1700. Med vinterdekk blir det vel ca. 650.000,- akkurat.

kjølholdt

valgets kvaler velutstyrt 85kwh for 579, eller performance for 648. men gode grunner for ikke å velge luft fjæring? og hva med lade utstyret. har vanlig stikk kontakt i garasjen, hva må jeg legge opp for å få effekt av hurtigladeren som følger med
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Team Lotus

#5
Er 21" hjulene fortsatt inkludert i performance? Det står "inkluderer oppgradert fjæring, interiør og hjul". Bare dårlig redigering?
Nissan Leaf 2012, Lotus Evora 2010

Cobos

Jeg må innrømme at jeg lurer litt på hva jeg skal gjøre... Jeg hadde tenkt meg 40kWh batteriet men det ser det ut som jeg kan se langt etter. 60kWh strekker budsjettet litt vel langt og jeg ser at de 4000 Euro jeg betalte inn originalt har mistet seg omtrent 5000,- NOK pga en valutasmell og en for tiden sterk krone. :(
Ikke det at 60kWh var særlig mye dyrere enn det jeg trodde, men min originale grense var rundt 400k og med tech pakka og luftfjæring som MÅ med i denne prisklassen er det fort nesten 500k og det er en smule mer enn det jeg hadde tenkt. Så for meg merker jeg at fjerningen av 40kW pakka er kjedelig.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

laumb

Har forstått kommunikasjonen fra Tesla slik at det er inkludert for de som har reservert før 31. Des, men ikke blir det med den nye modellen. Hvordan dette påvirker Europa vet jeg ikke.


Ellers ser det ut som om min spec blir

60kwt, tech, lyd, skinn og hattehylle. 475'000,-.
Har hatt et håp om å holde meg under 480k, så å droppe luft, pano, metallic lakk for å styre prisen noe.
Legger man til superlading for 12k, så blir det "litt over". Det _kan_ hende jeg faktisk dropper skinninteriør til fordel for luft. Skinn blir uansett så klamt og jævlig til tider (har hatt det på de siste 4 bilene mine - og har vel aldri vært superimponert.)

Satser på at det stemmer at den har Menneskes, støtter 3 fase og slikt, for da kan det se ut som om jeg ikke trenger superlading. Den ene turen til "andre siden" av landet som jeg tar maks 1 gang i året, skal jeg klare å kjøre noe annet. Veldig usikker på det punktet der.

Epleskreller

Jeg er ikke skuffet over prisen, egentlig helt nøytral. Syns det er en helt grei pris. Tipper jeg velger 85kWh, barneseter, metallic og muligens luftfjæring. Skulle bli 510-520 avhengig av luft..

Syns forøvrig at det er stilig at de skriver at Tesla vil bygge ut hurtigladere i Nord-Amerika, greit å vite :P

SitatSuperlading
Tesla bygger et nettverk av Superladere over hele Nord-Amerika langs bereiste veier. Superladere er konstruert for å gi langveiskjørere halv lading på omtrent en halv time. Inkluderer all maskinvare, programvare, testing, og ubegrenset gratis lading på alle Superlader-steder.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

OleJA

Ser at tekstil interiør inkluderer oppvarmede seter i EU spec'en. Er fornøyd med det siden jeg egentlig ikke er noen stor tilhenger av skinn, men setevarme må man jo ha.

Ser dermed ut til å spare en slant på å slippe å kjøpe en seteløsning som jeg egentlig ikke ønsket meg :D
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Eopheim

Priser som forventet- går for 85 Kwh ,svart,panorama, skinn, techpakke, SoundStudio, luftfjæring, hattehylle- bør da havne på 522650.-(inkl. tidl. innbet+fradrag) Trenger jeg ekstra lader?
Noterer meg at jeg ikke kommer inn på annet enn de norske sidene til Tesla.....
Nissan Leaf,svart,36000km- solgt
Model S,P753 VIN:P14408, bestilt april 12

Team Lotus

BMW 520D: 467'100
Mercedes ECDI CA Avantgarde 580'000

Lurer på hvor mange de klarer å selge av disse to når S kommer på markedet? Man må jo være idiot for å kjøpe de istedet.
Nissan Leaf 2012, Lotus Evora 2010

Ingebrigt

Det er mange rare dyr i skogen, men det er flere som bor i hus.
Det er nok mange som vil fortsette å kjøpe det de kjenner til, nytenking er skummelt vet du.

laumb

Vil ikke tro man er idiot. Fattern kjøpte nettopp en 525XD til rundt 700k.
Jeg og han skal kjøre den ned til Spania i sommer.
For å si det slik, han er ikke interessert i å stoppe å fullade en Tesla 10-12 ganger eller mer på vei ned, når vi kan kjøre skift og dundre ned med BMW'n. Jeg forstår han godt!

Team Lotus

Sorry Mac, å betale 250'000 ekstra for å kunne kjøre til Spania virker ikke logisk for meg.
Nissan Leaf 2012, Lotus Evora 2010

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA