Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hvordan påvirke tesla

Startet av laumb, onsdag 09. januar 2013, klokken 23:38

« forrige - neste »

ebbrey

11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

laumb

Sitat fra: jornalm på torsdag 24. januar 2013, klokken 09:27
Skal bli interessant å se hvor strikse Tesla kommer til å være på at man skal/må kjøpe hjulpakker gjennom dem, eller om det er ok å gjøre dette gjennom andre felg/dekkforhandlere. Tenker da særlig på hjulsett nr. 2.

De har nok ikke noe grunnlag for å nekte deg å handle andre steder.

Jeg kommer til å handle ett annet sted for mitt sett nr. 2 - rett og slett siden jeg da kan få felger ikke absolutt alle andre har! (Om ikke felgene på X'n fra Detroit kommer til vanlig salg da - de var syyyykt kule!).

JohanH

Sitat fra: jornalm på torsdag 24. januar 2013, klokken 09:27
Skal bli interessant å se hvor strikse Tesla kommer til å være på at man skal/må kjøpe hjulpakker gjennom dem, eller om det er ok å gjøre dette gjennom andre felg/dekkforhandlere. Tenker da særlig på hjulsett nr. 2.

For å få riktig impress etc kommer jeg nok til å kjøpe orginale tesla felger. Dekk derimot får jeg till innkjøpspris så det håper jeg at jeg kan få slippe å betale tesla for.
[/quote]

Bare husk at dersom du kjøper sett nr 2 samtidig med bilen så bør du få såvel hjul som dekk uten MVA... d.v.s. blir nok en ganske god deal. Viktig da at Tesla lager gode (vinter)dekkpakker for Norgemarkedet.


sindrej

Sitat fra: Nuvolari på torsdag 24. januar 2013, klokken 10:06
Sitat fra: jornalm på torsdag 24. januar 2013, klokken 09:27
Skal bli interessant å se hvor strikse Tesla kommer til å være på at man skal/må kjøpe hjulpakker gjennom dem, eller om det er ok å gjøre dette gjennom andre felg/dekkforhandlere. Tenker da særlig på hjulsett nr. 2.

For å få riktig impress etc kommer jeg nok til å kjøpe orginale tesla felger. Dekk derimot får jeg till innkjøpspris så det håper jeg at jeg kan få slippe å betale tesla for.
Jeg har vel enda til gode å høre om en bilfabrikant/forhandler som krever at dekk tas via de.  Enn om en er på Nordkapp og får en flenge i dekket da ?  Skal en liksom vente til Tesla får sendt oppover dekk da eller ?

Når det gjelder innpress så er det oppgitt i vognkort, så da er det vel bare å kjøpe felger med innpress som er +-15mm ift det oppgitte så er det lovlig.

sindrej

Sitat fra: Stig O på onsdag 23. januar 2013, klokken 21:34
Hunder trives godt i Teslaen.
Se der ja .. denne krabaten er jo på størrelse med min.  Baksetene er jo lagt ned, men det kan jeg vel i grunn leve med også.

laumb

Sitat fra: sindrej på torsdag 24. januar 2013, klokken 15:32
Sitat fra: Nuvolari på torsdag 24. januar 2013, klokken 10:06
Når det gjelder innpress så er det oppgitt i vognkort, så da er det vel bare å kjøpe felger med innpress som er +-15mm ift det oppgitte så er det lovlig.

7,5mm. Maks 15mm endring totalt (om jeg husker riktig?)?


_____
Tapatalkin' from iTalatut.


ebbrey

11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Leaffen

#144
Sitat fra: JohanH på torsdag 24. januar 2013, klokken 13:00

Bare husk at dersom du kjøper sett nr 2 samtidig med bilen så bør du få såvel hjul som dekk uten MVA... d.v.s. blir nok en ganske god deal. Viktig da at Tesla lager gode (vinter)dekkpakker for Norgemarkedet.

God deal på mva frie (vinter)dekkpakker for Norgesmarkedet? Dette avhenger jo først og fremst av at Tesla ikke gjør slik som Nissan gjorde på sin "god deal" pakke på vinterdekk for Leaf. De trodde jo først og fremst at denne fordelen gjaldt Nissan først og fremst. Det var ingen som fikk disse til lavere pris enn det man kunne kjøpe dem for hvor som helst!

Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

fonberg

#145
Luftfjæring: noen som kjenner til detaljene for luftfjæringen? Jeg ser at bakkeklaring er oppgitt til 15,5 cm i standard, og det er vel helt normalt i segmentet. Jeg er spesielt nysgjerrig på bakkeklaring i de forskjellige modiene med luftfjøring. Også morsomt å vite hva som er maks hastighet når en kjører i høyeste posisjon.

Edit: fant på USA-forumet at høyeste stilling gir 7.9 tommer bakkeklaring, dvs. 20,1 cm.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Cobos

Sitat fra: jornalm på mandag 28. januar 2013, klokken 11:18
Luftfjæring: noen som kjenner til detaljene for luftfjæringen? Jeg ser at bakkeklaring er oppgitt til 15,5 cm i standard, og det er vel helt normalt i segmentet. Jeg er spesielt nysgjerrig på bakkeklaring i de forskjellige modiene med luftfjøring. Også morsomt å vite hva som er maks hastighet når en kjører i høyeste posisjon.

Edit: fant på USA-forumet at høyeste stilling gir 7.9 tommer bakkeklaring, dvs. 20,1 cm.
I høyeste posisjon er vel maks hastighet 20 eller 30mph mener jeg å ha lest, men tror det var i mph og ikke km/t. Men den senker seg hvis du kjører for fort, og Tesla har snakket om å muligens øke hastigheten du kan ha i øverste posisjon.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Oreo

Sitat fra: Hellemann på tirsdag 22. januar 2013, klokken 23:37
- hundebur? Ser det er postet spørsmål om dette her tidligere, men noen som vet om det finnes 'skreddersøm' bur til bilen?

www.trønderburet.no
Faktisk en gammel nabo av meg. I fjor kom han innom for å sjekke om buret han hadde laget til en Leaf passet, og det gjorde det som hånd i hanske  ;D.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

fonberg

Jeg skulle ønske at alle tre tak-variantene var mulig å montere takstativ på. Kjipt om man er nødt til å kjøpe glasstaket for å kunne bruke takstativ. Noen som har sett om Tesla har planer om å gjøre noe med denne begrensningen?
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

jkirkebo

Sitat fra: jornalm på onsdag 30. januar 2013, klokken 11:01
Jeg skulle ønske at alle tre tak-variantene var mulig å montere takstativ på. Kjipt om man er nødt til å kjøpe glasstaket for å kunne bruke takstativ. Noen som har sett om Tesla har planer om å gjøre noe med denne begrensningen?

Du kan selvfølgelig bruke taktstativ på det vanlige taket også, men du må da bruke "gamlemåten" med slike fester som går rundt dørkarmen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA