Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dekktrykk er *avhengig* av utetemperatur!

Startet av bruisepristine, onsdag 09. januar 2013, klokken 14:34

« forrige - neste »

bruisepristine

Da er det endelig sluppet info rundt 2013 modellen   :D

-Rekkevidde 160 km (+10 km etter EU normen)
-Ny elmotor, lettere og mer effektiv
-Dreiemomentet økt fra 180 til 196 Nm
-LED lys foran
-El. varmeseteelementer i begge setene foran, nå også i seteryggene (ikke kun sitteputene), gir høyere komfort

(Disse fordelene er forbeholdt i-MiEV inntil videre, ikke søsknene iOn og C-Zero)

https://www.facebook.com/Mitsubish.iMiEV.Norge
Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

tomrh

#1
Iflg svar fra Mitsubishi Norge på facebook kommer den ikke med det nye Toshiba-batteriet, batteripakken er som før. Virker derfor som den marginale forbedringen på rekkevidde kommer pga. mindre tap i elektromotoren. Hadde kanskje regnet med litt større oppgraderinger, men greit nok for oss som allerede eier 11/12-modeller siden bruktverdien ikke akkurat blir kraftig forringet av dette.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

bruisepristine

#2
"Toshiba pakken er vel et alternativ med lavere antall kWh? Og den er forbeholdt hjemmemarkedet så vidt vi vet."

-Mitsubishi Norge, Facebook
Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

Granheim

forhenværende Mitsubishi selger og i-Miev sjåfør
2012 Rasberry red Mitsubishi i-Miev

bruisepristine

Jeg måtte gi 700,- (..) mer for 2013 vs 2012.
Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

bruisepristine

#5
En stykk lykkelig eier av ny i-miev  :D
Synes å erindre at noen et sted her i forumet ønsket det var lys i ladepistolen eller i ladeluka på bilen, eller var dette på leafen mon tro? (..)
2013 mjauen har ihvertfall led belysning i ladeluka som skrur seg på når du åpner den, og når bagasjeluke/dører åpnes. Kjekt i mørket :)

Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

Mr.Zero

Helt klart en smart forbedring! :) Er du fornøyd med frontlysene? Mjauen skulle vel få LED på 2013-modellen..
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

bruisepristine

#7
Nå prøvekjørte ikke jeg 2012 mjauen i mørket så vet ikke å sammenligne, men led kjørelysene gir et veldig skarpt, klart, og detaljrikt bilde av alt foran deg. Har lest et sted at halogenlyktene i forhenværende modeller er veldig bra, så om det er noen markant forbedring med led er vel heller tvilsomt. :)
Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

Mr.Zero

Får tro det er like bra eller bedre, selv om halogenlyset i forrige modell er meget bra. LED bruker uansett mindre strøm - og ser bra ut!  8)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

tomrh

Sitat fra: bruisepristine på fredag 25. januar 2013, klokken 20:07
2013 mjauen har ihvertfall led belysning i ladeluka som skrur seg på når du åpner den, og når bagasjeluken åpnes. Kjekt i mørket :)
Lys i ladeluka kunne ihvertfall jeg trengt noen ganger når jeg fikler med kodelåsen.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA