Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Drammen - hente ny model y

Startet av argento_en_noruega, tirsdag 10. september 2024, klokken 08:41

« forrige - neste »

argento_en_noruega

Hei alle sammen,

Først og fremst må jeg si beklager at norsken min er kanskje ikke den beste :(

Jeg har kjøpt min første Tesla/elbil, som jeg skal hente I Drammen om ca 2 uker. Jeg har prøvd å finne ut hva som er viktigste å sjekke ved leverings dag (har funnet en del videoer på YouTube omgående dette men det gjelder amerikanske Teslaer) og ikke Berlin-laget Model Y-er.

Til dere som har hentet bilen deres I Drammen, kan dere gi meg noen tips? Jeg vil være sikkert på at bilen har ikke noe store feil som kan påvirke meg negativt da jeg har lenge jobbe dager og kan ikke kjøre til service ofte (bor I Asker, og har ca 40 min til Tesla Drammen)

Takk

Lapskaus

Finner du noe feil ved utlevering må du nok inn på service senere og få det fikset senere uansett. De fikser ikke ting på stedet. Så alternativet blir da evt å ikke godta bilen og reise tomhendt hjem igjen.

Det jeg ville sjekka er om alt tilbehør er på plass (ladekabler, hengerfeste, hjul, hjulkapsler, førstehjelp/varseltrekant). Og se etter typiske transportskader som riper og bulker. Åpne alle dører og luker og se over. Sjekk lyktene foran og bak.  Kan være greit å få dokumentert sånne feil før du kjører.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA