Hvorfor er det dyrere å bruke ladebokser som er utenfor hjemmet?

Startet av elbil.no, onsdag 21. august 2024, klokken 17:30

« forrige - neste »

elbil.no

Man har blitt vant med at man betaler mer for strømmen på hurtigladeren enn man gjør hjemme, men også normallading på gata eller i parkeringshus kan være dyrt. Hvorfor?

Dette er en automatisk nyhetsfeed fra elbil.no Hjemmesiden til Norsk elbilforening

Vollis47

De fleste glemmer at det kostet en god del å få installert ladeboksen hjemme. Om en ikke kjører veldig mye, kan denne kostnaden gjerne bløpe seg til en krone eller to per kWt.
Kristiansand / Sandnes
Tesla MS 75D, juni 2018
VW eUp, 2016

Electric cars in Norway

Sitat fra: Vollis47 på torsdag 22. august 2024, klokken 15:38De fleste glemmer at det kostet en god del å få installert ladeboksen hjemme. Om en ikke kjører veldig mye, kan denne kostnaden gjerne bløpe seg til en krone eller to per kWt.

Enig. Minner om Enova støtten nå om dagen på ladeboks og minst to enheter til. Verdt å få med seg :+1:

turfsurf

Sitat fra: Vollis47 på torsdag 22. august 2024, klokken 15:38De fleste glemmer at det kostet en god del å få installert ladeboksen hjemme. Om en ikke kjører veldig mye, kan denne kostnaden gjerne bløpe seg til en krone eller to per kWt.
Levetid på en ladeboks er vel lett 10 år. 200k km * 0.2 er 40.000kWh. Så dyre er vel ikke ladeboksene...
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA