Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forsikring på Tesla Model S

Startet av emagic, mandag 07. januar 2013, klokken 15:09

« forrige - neste »

emagic

Nå runder jeg strax 30.000 km med I.Miev, fullstendig uten problemer (bortsett fra de elendige vinterdekkene)

Når jeg ser i forumet for Leaf så blir jeg glad jeg var rask på labben og ikke ventet på Leaf, den får jo faktisk feil!

Har ennå igjen å høre om alvorlige feil på trillingene egentlig og det er jo topp!

emagic

tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Mr.Zero

Min Zero skal på romjulsbesøk til verkstedet.

- ratt ute av midtstilling siden ny - det liker vi ikke.
- handsfree'n kutter. Har testet flere mobiler, så feilen ligger i radio/mikrofon.
- skal oppgradere batteri-sw - dette gjøres på zeroer ifbm med service, men verkstedet tar det i samme slengen.

Ellers intet å klage på etter kjørte 5.000km. Skulle da egentlig bare mangle... ;D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

tomrh

Prøvde Leaf her om dagen. Behagelig og deilig bil. Luksuriøs. Mye stash, display og kontroller. Men føltes litt for mye ut som en vanlig bil. Det var eieren som sa det først, hun har kjørt C-zero og lengtet i grunnen litt tilbake til den lille kjappe rakkeren med sjel og elbil-følelse. Måtte si meg enig. Glad jeg har trilling. <3
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Phuc

Melder meg inn i klubben her jeg og selv om jeg ikke har kjørt noen andre elbiler :P

Er jo selvsagt ting man savner på/med bilen, men den tar meg fra hjem til jobb til trening og hjem igjen uten problemer, og det var det som var målet mitt når jeg kjøpte bilen :)
Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [11200 km @ 03.04.2013]
Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)

gbzdoc

Trillingen var gulle-god den!... :)
Men på tross av at Leif er på midlertidig (og mulig langt) Spa opphold angrer jeg ikke på at jeg bytta.

Men akkurat nå hadde det smakt godt med en Trilling, ja... ;)

Kos dere masse i de knallgode og morsomme trillingene deres! :)


tomrh

Sitat fra: gbzdoc på mandag 17. desember 2012, klokken 23:41
Trillingen var gulle-god den!... :)
Men på tross av at Leif er på midlertidig (og mulig langt) Spa opphold angrer jeg ikke på at jeg bytta.

Men akkurat nå hadde det smakt godt med en Trilling, ja... ;)

Kos dere masse i de knallgode og morsomme trillingene deres! :)
Føler med deg, ufattelig dårlig at ikke du kan få en lånebil som er elbil!  >:(
Lurer egentlig på hvordan Mitsubishi, Citroën og Peugeot håndterer en slik situasjon. Mon tro om man får låne en tilsvarende trilling om det skulle bli spa-opphold?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

mandresen

Synes det blir litt feil å sammenligne dem, i-Mieven er lettere og mer genial i by, mens Leafen er bedre på landeveien med mye mer komfor.
Selv har jeg begge og bruker dem slik jeg beskriver, da kona kjører korte avstander og jeg lange avstander.
Når det gjelder feil så er jeg forsåvidt enig i at i-Mieven er mer driftsikker ut i fra hva som blir skrevet her på forumet. Selv har jeg motsatt erfaring, Leafen har vært 100% feilfri, mens i-Mieven døde 2 måneder gammel, da var det laderen i bilen som sluttet å virke. MEN, bilen ble reparert på 5 dager og delen fikk de fløyet inn fra Japan, det var meget bra av Bilcentrum.
Melhus (Trondheim)
Tesla Model S85D, MC Red, RN336744, levert 26.05.15
Nissan Leaf 2012 modell, White Pearl
Mitsubishi i-Miev 2011 modell, Titanium Grey m/eberspacher (SOLGT)

tomrh

Sitat fra: mandresen på tirsdag 18. desember 2012, klokken 17:17
MEN, bilen ble reparert på 5 dager og delen fikk de fløyet inn fra Japan, det var meget bra av Bilcentrum.
Og jeg har dårlig erfaring med akkurat Bilcentrum med fossilen, de brukte hele 2 måneder tidligere i år på å skaffe deler til reparasjon av en skade som gikk på motpartens forsikring. Av den grunn valgte vi Svinsås Auto på Melhus når vi kjøpte i-MiEV'en, selv om det er lengre unna for oss. Synes det virker litt tilfeldig noen ganger hvem som gir god service.  :-\
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

gbzdoc

Sitat fra: skatvalsbygg på tirsdag 18. desember 2012, klokken 14:00
Sitat fra: gbzdoc på mandag 17. desember 2012, klokken 23:41
Trillingen var gulle-god den!... :)
Men på tross av at Leif er på midlertidig (og mulig langt) Spa opphold angrer jeg ikke på at jeg bytta.

Men akkurat nå hadde det smakt godt med en Trilling, ja... ;)

Kos dere masse i de knallgode og morsomme trillingene deres! :)
Føler med deg, ufattelig dårlig at ikke du kan få en lånebil som er elbil!  >:(
Lurer egentlig på hvordan Mitsubishi, Citroën og Peugeot håndterer en slik situasjon. Mon tro om man får låne en tilsvarende trilling om det skulle bli spa-opphold?

Ble faktisk en låne-Leaf på meg i dag. :)

Håper andre i samme knipe får samme behandling!

Får håpe Motor-forum og andre forhandlere av trillinger er like greie som BNH var i mitt tilfelle.

mandresen

Sitat fra: skatvalsbygg på tirsdag 18. desember 2012, klokken 18:54
Og jeg har dårlig erfaring med akkurat Bilcentrum med fossilen, de brukte hele 2 måneder tidligere i år på å skaffe deler til reparasjon av en skade som gikk på motpartens forsikring. Av den grunn valgte vi Svinsås Auto på Melhus når vi kjøpte i-MiEV'en, selv om det er lengre unna for oss. Synes det virker litt tilfeldig noen ganger hvem som gir god service.  :-\
Jeg har også hørt historier om dårlig service og kundebehandling hos Bilcentrum, men jeg har bare positive opplevelser med god og rask behandling. For å skryte litt mer så hadde jeg i-Mieven på første service nå i oktober, og da byttet de kompressoren til bremsene fordi det var ulyd i den når de testkjørte bilen. Jeg hadde også lagt merke til at lyden fra kompressoren var litt annerledes, men ikke tenkt over det. Så jeg sitter igjen med en god følelse at de har gjort en god service på bilen min, men jeg har som sagt hørt det motsatte.
2 mnd behandlingstid for reparasjon er ikke holdbart under noen omstendigheter

Uansett er kona og jeg veldig godt fornøyd med begge bilene
Melhus (Trondheim)
Tesla Model S85D, MC Red, RN336744, levert 26.05.15
Nissan Leaf 2012 modell, White Pearl
Mitsubishi i-Miev 2011 modell, Titanium Grey m/eberspacher (SOLGT)

kracht

Er det noen som har erfaring med service på Svinsås Auto avd Melhus?
Har kjøpt I-Miev der som kommer 8 januar.
Servicen hos selger var det ingenting å klage på.
Men det kan jo hende at det blir annerledes.
Selv synes jeg tiden går ufattelig sakte, da jeg gleder meg som en unge til å få NY bil.
Mitsubishi I-Miev Evo II 
Morris Mini 1,3Turbo 76mod
Nissan X-Trail
Honda CRF 250 R
Honda CB 750 Four K3

Phuc

Sitat fra: kracht på onsdag 19. desember 2012, klokken 20:33
Er det noen som har erfaring med service på Svinsås Auto avd Melhus?
Har kjøpt I-Miev der som kommer 8 januar.
Servicen hos selger var det ingenting å klage på.
Men det kan jo hende at det blir annerledes.
Selv synes jeg tiden går ufattelig sakte, da jeg gleder meg som en unge til å få NY bil.
Kan ikke svare deg på Svinsås Auto, men bare lurte på en sak.. får du 2012 eller 2013 modellen?
Ref: https://www.facebook.com/Mitsubish.iMiEV.Norge
Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [11200 km @ 03.04.2013]
Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)

tomrh

Sitat fra: kracht på onsdag 19. desember 2012, klokken 20:33
Er det noen som har erfaring med service på Svinsås Auto avd Melhus?
Har kjøpt I-Miev der som kommer 8 januar.
Servicen hos selger var det ingenting å klage på.
Men det kan jo hende at det blir annerledes.
Selv synes jeg tiden går ufattelig sakte, da jeg gleder meg som en unge til å få NY bil.
Kan svare deg i løpet av januar ihvertfall siden jeg skal dit på 20.000 km service. Opplever generelt meget god service der! Også med fossilen. Hva er fornavnet på selgeren som solgte til deg?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA