Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sutretråd over Tesla S - saklig og usaklig

Startet av Havebigfun, mandag 07. januar 2013, klokken 01:14

« forrige - neste »

Øyvind.h

Hadde vært artig om Koenigsegg, Rimac eller andre rå produsenter kjøpte seg inn i SC og lagde sportsbiler med skikkelig batteri.
De er jo allerede i en kjøpergruppe som har nok penger, så det burde være mulig å lage råere batteripakker enn det Tesla gjør og inkludere SC-tilgang i bilens pris.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Havebigfun


cyber

På bilmessen i Geneve ( Vox motormagasin i dag ) etterlyser
både Zetsche ( MB ) og Winterkorn ( VW ) myndighetenes
tilrettelegging av e-mobilitet i form av infrastruktur og incentiver.
Så noe er nok på gang  :D.....

Hansi

Audi har vel blitt nevnt tidligere, her ser det ut som de bekrefter full-elektrisk Q8 med 300 miles NEDC rekkevidde i 2018:
http://insideevs.com/audi-confirms-2018-arrival-of-300-mile-all-electric-q8-suv/

Ser ut som det kommer til å skje mye spennende i 2016-2017 og fremover :)
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

Havebigfun

Ja -og bilen ligner litt på skamroste XC90.

Havebigfun

for fullstendighetens skyld:
Sitat fra: Havebigfun på fredag 06. mars 2015, klokken 20:32
Sitat fra: satheesh.net på fredag 06. mars 2015, klokken 10:43
Kinas svar på Model S. På en måte ... ???

Aoxin Ibis
http://www.carnewschina.com/2015/03/04/the-aoxin-ibis-is-chinas-answer-to-the-tesla-model-s/







"The above car is the Aoxin Ibis, an impressive full electric full size sedan with a Tesla-like logo on the enormous and enormously shiny grille. The Aoxin Ibis debuted last year on the New Energy Auto Show in Shanghai (NEAS) and will be launched on the Chinese car market in the second half of this year."

Ellers har de i typisk Kina-kopiånd kopiert logoen til Tesla (nesten). ;D
Dette innlegget hører åpenbart hjemme i "konkurrentene sover ikke"- tråden selv om de fleste av oss antakelig ikke liker designen og det åpenbart er en blek "kopi" av TMS har kineserne snudd seg rundt og laget denne doningen- de sover altså ikke!
Faktum at man lager en kopi er jo en bekreftelse av at noen i det kinesiske systemet ser markedsmuligheter for konseptet i Kina og bekrefter Elons oppfattning av mulighetene i Kina. Teslas muligheter å lykkes i Kina blir antakelig mindre om denne doningen fungerer omtrent som angitt.
Legg merke til 300kg lavere vekt med angitt 460 km rekkevidde og noe større enn TMS-man kan lure på hvordan bilen ser ut etter en crash :o
Antakelig er den også kompatibel med Teslas SC  ;D

Havebigfun


NegativeElectrode

Dette er jo ikke en elbil slik Dinside later til å tro, men kult at BMW bruker Tesla som referanse
http://www.dinside.no/933349/vi-har-opplevd-bmws-super-elbil
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Havebigfun


Øggen

DET er en real Tesla killer (på 0-100)  Sier som Fleksnes: han kom, ble mett og dett var dett!

Havebigfun

#2770
Det utvikles en El-taxi for tropiske metropoler- 50kWh batteri som lades på 15 min- ca 200 km rekkevidde- masse features som gjør livet lett for brukerne...nå venter man bare på en produsent som er villig å satse ::)
http://www.spiegel.de/auto/aktuell/elektrotaxi-eva-fuer-tropische-megacities-a-1032824.html

Sjøhyene

Aapropos El taxier.
Tenk Googles selvkjørende biler pluss Ubers software for logistikk og betaling. Tipper at innen 15 år er det ingen som jobber som taxisjafør i de større byene i den vestlige verden, samt at alle disse taxiene har nøyaktig null i totalt utslipp. Noen som vedder i mot?
Den største hindringen er AI og eventuelle reguleringsmessige hindere, men tror det løsner ganske kjapt når man først kommer ordentlig i gang.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

NegativeElectrode

LG Chem sier de kan levere 120 kWh batteripakker. Ser det er kommentarer under som stiller spørsmål ved om LG Chem lager pakker eller kun celler.
http://insideevs.com/lg-chem-says-ready-supply-300-mile-120-kwh-batteries/
Det som ihvertfall kan leses ut av artikkelen er at LG Chem ønsker å satse på batterier til elbiler, men de må ha bilfabrikantene med på laget.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Amoss

Sitat fra: NegativeElectrode på torsdag 28. mai 2015, klokken 17:12
LG Chem sier de kan levere 120 kWh batteripakker. Ser det er kommentarer under som stiller spørsmål ved om LG Chem lager pakker eller kun celler.
http://insideevs.com/lg-chem-says-ready-supply-300-mile-120-kwh-batteries/
Det som ihvertfall kan leses ut av artikkelen er at LG Chem ønsker å satse på batterier til elbiler, men de må ha bilfabrikantene med på laget.

Interessant, men dette har vi vel lenge vist at har ligget i kortene. Flere bilprodusenter har vel i over ett år mer eller mindre hintet om ett slik gjennombrudd for LG med bedre batterier som kan gi lengre rekkevidde. Det som det ikke ble nevnt ett ord om er produksjonskapasiteten. Hvor mange slike batteripakker for langtrekkende elbiler kan de levere i året? Med det antallet forskjellige modeller som blir listet opp her så bør det være svært mange, dersom noen av dem skal kunne masseproduseres i noen nevneverdige antall. ... og ikke minst: Når kan de levere dette i nevneverdige kvanta?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Espen Hugaas Andersen

Det går nok fort 2-3 år før vi vil kunne se disse batteriene dukke opp i produksjonsklare elbiler. Da vil Tesla ha kjørt opp produksjonen av det nye celleformatet på Gigafactory, og jeg mistenker at ikke veldig lenge etter dette vil vi se nye batteripakker på Model S/X med det nye celleformatet, der kapasiteten kan fint være betydelig større.

Jeg syns det er positivt at det ikke står helt stille hos konkurrentene. Men så klart, LG Chem har som ønske å selge mest mulig batterier. Bilprodusentene har ikke nødvendigvis som ønske å kjøpe mest mulig batterier. Vi får se hva som skjer.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA