Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sutretråd over Tesla S - saklig og usaklig

Startet av Havebigfun, mandag 07. januar 2013, klokken 01:14

« forrige - neste »

Havebigfun


NegativeElectrode

Det er veldig mange parametere som styrer bilmarkedet, og elbilproduksjon vil være begrenset av tilgang på batterier. Jeg tror derfor dette er litt overdrevet.
http://www.benzinga.com/analyst-ratings/analyst-color/15/02/5261098/this-analyst-just-said-tesla-apple-and-google-could-put-
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

LA-Thing

Sitat fra: Havebigfun på søndag 22. februar 2015, klokken 19:46
Ryktene fortettes gradvis:
http://www.dn.no/tekno/2015/02/22/1317/Elbil/flere-elbiler-skal-utfordre-tesla
Det er vel mange år til utfordringen får merkbar styrke ::)
Også omtalt på Broom: http://www.tv2.no/2015/02/20/broom/miljobil/elbil/porsche/6587515.

Artig at kommentarfeltet har begynt å vri seg fra 'elbil er tull' til 'Porsche kan lage bedre elbil enn Tesla'.
Drammen, Tesla Model S #2510

Havebigfun

Sitat fra: LA-Thing på mandag 23. februar 2015, klokken 21:44
Også omtalt på Broom: http://www.tv2.no/2015/02/20/broom/miljobil/elbil/porsche/6587515.

Artig at kommentarfeltet har begynt å vri seg fra 'elbil er tull' til 'Porsche kan lage bedre elbil enn Tesla'.
Ja artig lesning- men fortsatt mange fordommer og manglende forståelse.
En er sikker på at konkurrentene er høyst våkne og tar knekken på Tesla snart:

"NorDesign LightSabre • for 2 dager siden

Jeg skjønner at du ikke har fått med deg hva som skjedde i 2014 som ledet til uttalelsen i januar "Tesla er en aktør som tråkker vår industri på tærne, slike konserner har ikke og fortjener ikke en framtid innen verdens største industri".... To uker senere var det klart at både BMW og Mercedes kommer med direkte Tesla Model S dødare, dette til tross for at begge har uttalt at hydrogen var det ideelle i denne klassen. VW og Skoda vil slippe biler som skal knuse direkte konkurrenten det blir i Teslas nye folkebil.... Å nå kommer Porsche på banen... Det er klart at når man kan velge mellom Mercedes, BMW og Tesla vil ingen velge Tesla. Når man må velge mellom VW, Skoda eller Tesla velger 80% VW eller Skoda. Må man velge mellom Porsche og Tesla, vell du skjlnner hvordan det går.
Legg til latterlig dårlig økonomi og taps vekst.... Sånn, nå kan du selv se for deg Teslas framtid..."

Vi kan glede oss til det som kommer ::)

kos

Men hvorfor dette store fokuset på en bilprodusent som ikke noen har ønsket seg - hvem så for seg at tesla klarte å sveise sammen en slik bil. rent flaks - og når BMW og MB lager biler så kan de være så dårlig de bare vill, merket selger langt flere. Tesla er egentlig ikke noe alvorlig i det heletatt. Det er bare en ting: Tesla lager verdens beste elbil - det irriterer flere og gleder noen av oss. Ingenting er så kjekt i livet som å se arroganse gå nedenom og hjem. takk tesla.

LA-Thing

Sitat fra: Havebigfun på mandag 23. februar 2015, klokken 22:05
Ja artig lesning- men fortsatt mange fordommer og manglende forståelse. En er sikker på at konkurrentene er høyst våkne og tar knekken på Tesla snart:

"NorDesign LightSabre • for 2 dager siden
Jeg skjønner at du ikke har fått med deg hva som skjedde i 2014 som ledet til uttalelsen i januar "Tesla er en aktør som tråkker vår industri på tærne, slike konserner har ikke og fortjener ikke en framtid innen verdens største industri".... Må man velge mellom Porsche og Tesla, vell du skjønner hvordan det går.
Legg til latterlig dårlig økonomi og taps vekst.... Sånn, nå kan du selv se for deg Teslas framtid..."

Vi kan glede oss til det som kommer ::)

Ja, det var en av de bedre. Men han har et lite poeng; kunne du fått en elektrisk Panamera med 85kWt batteri og 4-500 Hk til 7-800 kkr i dag spørs det om ikke Tesla hadde merket det. Men i 2019, hvem vet...
Drammen, Tesla Model S #2510

Havebigfun

Poenget er lite som du skriver- mens Tesla selger biler "av kjøtt og blod" selger de andre visjoner som reklamestunt eller liksom-trussel.
Mange av oss hilser konkurrentene velkommen og skulle ønsket de kom litt tidligere en 2022 eller deromkring.
Når den dagen kommer får vi se hva vi gjør- underveis kan vi ha det morsomt med bilene våre 8)

Havebigfun

#2752
Her omtales tidl diskuterte Quant- bilene ganske omfattende. Essensen av de som er best på denne flow- teknologien er at det må kvantesprang i teknologien til før dette kan bli realitet. Pdd trenger man 100 liter væske for å lagre energiinnholdet av 1 l bensin :o
Linken inneholder noen fine bilder.
De som ikke kan tysk kan evt bruke google translate
http://www.spiegel.de/auto/aktuell/neue-batterietechnik-unternehmen-verspricht-extreme-e-auto-reichweite-a-1018760.html
bilder:
http://www.spiegel.de/fotostrecke/neue-batterietechnik-unternehmen-verspricht-extreme-e-auto-reichweite-fotostrecke-123959-8.html
Bilen vises i Geneve iår.

timingbeltkiller

Sitat fra: Havebigfun på mandag 23. februar 2015, klokken 22:54
Mange av oss hilser konkurrentene velkommen og skulle ønsket de kom litt tidligere en 2022 eller deromkring.
Konkurrentene er nødt til å komme på banen i massiv målestokk dersom spådommene om elbilens totale utkonkurrering av fossilbilen skal bli virkelighet. Det dreier seg om en årsproduksjon på 100 millioner biler og økende.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Havebigfun

Sitat fra: timingbeltkiller på tirsdag 24. februar 2015, klokken 20:15
Sitat fra: Havebigfun på mandag 23. februar 2015, klokken 22:54
Mange av oss hilser konkurrentene velkommen og skulle ønsket de kom litt tidligere en 2022 eller deromkring.
Konkurrentene er nødt til å komme på banen i massiv målestokk dersom spådommene om elbilens totale utkonkurrering av fossilbilen skal bli virkelighet. Det dreier seg om en årsproduksjon på 100 millioner biler og økende.
Ja og sukk- jeg tror også her gjelder "ting tar tid"- vi får satse på at løsningen kommer før det er spådd 6 graders temperaturøkning globalt (og 8 i Norge)- det er iallefall ikke Teslas skyld.

DaX

#2755
Apple prøver å hente Tesla ansatte
"In fact, Musk actually told Bloomberg that Apple is "offering $250,000 signing bonuses and 60 percent salary increases" for jumping ship."

reddit post: http://www.reddit.com/r/technology/comments/2wwhv1/musk_claims_apple_has_been_offering_top/
Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen


Oreo

Som vi alle vet kjører jo Christian von Koenigsegg Tesla Model S privat.

Synes å se enkelte "Tesla-trekk" i interiøret på den nye Regera modellen som i tillegg har 3 elmotorer på  700(!) hester:
-Midtstilt vertikal skjerm (Apple's iCar??), som også Volvo har på sin nye XC90.
-Kun TO(!) knapper, nødblink og hvem vet kanskje for hanskerom?
-Instrumentpanel bak rattet ala Tesla(?)
-Overlegen andre konkurenter(?)


Hentet fra VG:
http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bilutstillinger/her-er-koenigseggs-vanvittige-hybridmonster/a/23406797/
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Car-El

Fin bil, men dog ikke en ren elektriskbil.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Dennis

Sitat fra: Car-El på tirsdag 03. mars 2015, klokken 14:51
Fin bil, men dog ikke en ren elektriskbil.

På biler med høy ytelse, høy toppfart og skal kunne bruke kreftene på bane over lengre tid så er ikke en ren elbil brukbart enn så lenge.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA