Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sutretråd over Tesla S - saklig og usaklig

Startet av Havebigfun, mandag 07. januar 2013, klokken 01:14

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: kos på onsdag 17. desember 2014, klokken 20:59
I 1968 kom Honda cb 750 four. Etter det var det slutt på en eventyrlig motorsykkel eventyr i England. Og det gikk fort.

Nå lurte du meg inn på Youtube en tur :p
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

kos

Amoss - den var fin. Om vi ser 20 år bakover i tid. Så hadde jeg aldri trodd at jeg skulle eie en bil som tesla. Men i 2001 kjøpte jeg en fossil, og proklamerte til resten av familien at det ble den siste fossil, neste blir en elbil, med samme komfort ( måtte krype til korset og kjøpe en til, men fikk den i konas navn) Nå helelektrisk. Men hare en cb  i garasjen. ( fylt en tank i år)

Tipper at om 20 år frem i tid så har utviklingen gått enda fortere.

Car-El

@kos

Da treffes vi på elektriske motorsykkeler?
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

kos

Hei - tror det blir lenge før....HD har allerede laget et råskinn.

thilo

S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

sigurdi

Må bare ta med kjørte km på merke.
Alle Nissan leaf i verden passerte 1milliard km for ikke så lenge siden. (Selger vist ekstremt bra, har egen batterifabrikk og dekker de daglige kjørebehovene til nesten alle. ;-))
http://www.nissan.co.uk/GB/en/experience-nissan/future-today/nissan-electric.responsive.html
Alle solgte Tesla (alt for dyr for de aller fleste og bare begrenset salg), passerte også 1 milliard kjørte km 18.12.14
http://insideevs.com/global-tesla-model-s-fleet-surpasses-1-billion-kilometers-driven/
Så hva bil har da spart jorda for mest CO2 utslipp om en tar med produksjon og bruk.....?
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

pberg

Sitat

For comparison purposes, Nissan announced recently that the world's LEAFs surpassed 1 billion kilometers, but that calculation relies on CarWings, of which Nissan states that only 54% of LEAF owners have registered for data collection through the system.

So, figure the world's LEAF are nearer to 2 billion cumulative miles driven and that the fleet of Model S EVs around the globe are at roughly half that at 1 billion
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

Car-El

Sitat fra: pberg på torsdag 25. desember 2014, klokken 23:26
Sitat

For comparison purposes, Nissan announced recently that the world's LEAFs surpassed 1 billion kilometers, but that calculation relies on CarWings, of which Nissan states that only 54% of LEAF owners have registered for data collection through the system.

So, figure the world's LEAF are nearer to 2 billion cumulative miles driven and that the fleet of Model S EVs around the globe are at roughly half that at 1 billion

Jaha, ja!    Det e bare en ting å gjøre da: bb-Bjørn! Ta med dæ fruen og videokamera! FIKS DETTE!  8)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

19quiz76

Takk for et ekte elektrisk år, måtte det neste komme med bud om et rikt antall nye elbilmodeller å velge i. Kos dere med årets siste (fredelige) dag [emoji4]
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Havebigfun

Ja takk for året som gikk og lykke til med det neste som gir mye spenning med bytte av biler for mange av oss...
Velkommen tilbake til våre venner som har vært utestengt i det siste- jeg setter pris på dere, JohanH, Kallagtunet +++
Så får vi håpe det kommer ekte konkurrenter i året som kommer ::)

Veggen

Teknisk Ukeblad om Nanoflowcell Quant.
Tydeligvis langt frem ennå, denne ser vi ikke på mange år, om noensinne.

http://www.tu.no/samferdsel/2015/01/01/omstridt-oppfinner-star-bak-elbil-med-superbatteri


Amoss

Sitat fra: Havebigfun på fredag 02. januar 2015, klokken 19:10
http://e24.no/bil/hevder-denne-elbilen-kan-kjoere-600-kilometer-uten-aa-lade/23366579

da er det muligens en konkurrent :)

Denne har vært diskutert noen ganger før. Betegnelsen "omstridt oppfinner" er en meget forsiktig og diplomatisk uttrykksmåte. Dessuten krever den at man må fylle tanken på egne fyllstasjoner, ikke noe hjemme-lading eller Type 2 kontakter :p

Så nei, etter mitt syn ikke noen reel konkurrent selv som den mot formodning faktisk skulle fungere og kommer i produksjon...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Espen Hugaas Andersen

Den kan ikke fylle ved fyllestasjoner *i tillegg til* å lade hjemme? Da er den jo ganske irrelevant.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Amoss

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 02. januar 2015, klokken 19:53
Den kan ikke fylle ved fyllestasjoner *i tillegg til* å lade hjemme? Da er den jo ganske irrelevant.

Etter som jeg har forstått på tidligere omtaler av samme bil - så nei, den kan kun lades ved slike fyllstasjoner. Med forbehold om at enten jeg eller journalister som har omtalt konseptet har missforstått noe....
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA