Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sutretråd over Tesla S - saklig og usaklig

Startet av Havebigfun, mandag 07. januar 2013, klokken 01:14

« forrige - neste »

lunitiks

Føkk, da melder jeg meg på neste treff så vi får konkretisert hva dette i realiteten handler om. Jobber til daglig med fast eiendom, rettigheter og forhandlinger knyttet til dette så denne biten ønsker jeg å få mer info om og evt være til hjelp i forbindelse med
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Rio

Husk at i fremtiden så vil elbiler ha lengre rekkevidde, og jeg vil anta at mye av ladestasjonutbyggingen vil skje på servicestasjonene langs motorveien. Det blir neppe et stort problem, vil jeg tro.

Igjen, ikke misforstå, jeg synes det er FLOTT at Tesla har bygget ut det de har bygget ut - jeg tror bare ikke det er en salgsfordel som nødvendigvis varer veldig lenge.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Megaoctane

Sitter selv på gjerdet og avventer en bedre modell fra Mercedes.
Det er snart show i Paris, og da skal visstnok en hydrogen og en elektrisk modell vises frem.
Hydrogen modellen kommer ut til høsten neste år.
Elektriske - uvisst






rsomby

Var ikke mye gjenkjennelig merce over det der...  den var ikke mye pen for å si det sånn.

Megaoctane

Autobild som har laget en render.
Den skal vel bygges på GLC som skal komme som hydrogen til høsten 2017

Trond.Strom

fint at den kommer som hydrogen. Da slipper de jo å masseprodusere og selge den.

lunitiks

#2841
Sitat fra: Trond.Strom på mandag 19. september 2016, klokken 11:44
fint at den kommer som hydrogen. Da slipper de jo å masseprodusere og selge den.

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

rsomby

Det finnes sikkert en eller annen idiot i finansverden i oslo som er ute etter å mele sin egen kake som kjøper denne i hydrogenform for å få masse flotte saker skrevet om seg i media...

Eller vent nå litt, Spetalen har jo solgt seg ut... jaja, påståanden blir stående

Corny

Blå S85 utlevert 6.12.13 i Sandnes/Stavanger

flux

Sitat fra: Megaoctane på mandag 19. september 2016, klokken 09:28
Sitter selv på gjerdet og avventer en bedre modell fra Mercedes.
Det er snart show i Paris, og da skal visstnok en hydrogen og en elektrisk modell vises frem.
Hydrogen modellen kommer ut til høsten neste år.
Elektriske - uvisst

Det var ikke mye snakk om hydrogen fra Dieter Zetsche på Mondial de l'Automobile i Paris i går, det var elektrisk over hele linja.

"Now is the time to fully get in"

"Mercedes-Benz flips the switch"


Om en søker i pressemeldinger siste halvår fra Mercedes nevnes hydrogen i 10 dokumenter, mens "electric" nevnes i ca. 120 dokumenter. Tror ikke det er særlig lenge til Mercedes gravlegger hydrogen satsingen sin for personbiler.

http://media.daimler.com/marsMediaSite/en/instance/ko.xhtml?oid=13886586&ls=L2VuL2luc3RhbmNlL2tvLnhodG1sP29pZD0xMzY3ODc0MiZyZWxJZD02MDgyOSZmcm9tT2lkPTEzNjc4NzQyJmJvcmRlcnM9dHJ1ZSZyZXN1bHRJbmZvVHlwZUlkPTQwNjI2JnZpZXdUeXBlPWxpc3Qmc29ydERlZmluaXRpb249UFVCTElTSEVEX0FULTImdGh1bWJTY2FsZUluZGV4PTAmcm93Q291bnRzSW5kZXg9NQ!!&rs=0


goggo

Sitat fra: flux på fredag 30. september 2016, klokken 12:45
Om en søker i pressemeldinger siste halvår fra Mercedes nevnes hydrogen i 10 dokumenter, mens "electric" nevnes i ca. 120 dokumenter.
Se det ja :) :) :)

Og når samtidig Toyota sier at "Every future Prius might be a plug-in hybrid", så er det vel ingen av de store bilfabrikkene igjen som har mere tro på hydrogen enn ladbare batteri biler.

http://www.autoblog.com/2016/09/28/toyota-every-future-prius-plug-in-hybrid/

Hugo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

Amoss

Sitat fra: goggo på fredag 30. september 2016, klokken 13:18
Og når samtidig Toyota sier at "Every future Prius might be a plug-in hybrid", så er det vel ingen av de store bilfabrikkene igjen som har mere tro på hydrogen enn ladbare batteri biler.

Begynner selv Toyota å våkne?  Wow!  Da kan vi jo nesten gravlegge denne tråden snart :)

(avventer invitasjon til "gravøl" ;)   -- eller, den bør kanskje gjennomføres samtidig med at man har gravøl over de som aldri våknet?)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

o.b.lix

"electric" er vel både hydrogen- og batteribiler...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Rio

Sitat fra: o.b.lix på fredag 30. september 2016, klokken 13:52
"electric" er vel både hydrogen- og batteribiler...


Men ikke plug-in. (Dvs. du kan selvsagt lade batteriet på en hydrogenbil, men det er vanligvis svært lite.)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

flux

"Engineers at Toyota Motor Corp say they have tamed volatile lithium-ion battery technology, and can now safely pack more power at no significant extra cost, giving the Japanese automaker the option to enter the growing all-electric car market."

http://mobile.reuters.com/article/idUSKBN12U0ZH

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA