Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sutretråd over Tesla S - saklig og usaklig

Startet av Havebigfun, mandag 07. januar 2013, klokken 01:14

« forrige - neste »

sisc1337

http://www.dinside.no/930869/denne-bilen-gaar-paa-saltvann#/

Er dette noe intresant? 0-100 på 2,8, 925 hester og 600 km rekkevidde. For godt til å være sant?
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

Amoss

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Griffel

#1757
Sitat fra: sisc1337 på fredag 31. oktober 2014, klokken 21:42
http://www.dinside.no/930869/denne-bilen-gaar-paa-saltvann#/

Er dette noe intresant? 0-100 på 2,8, 925 hester og 600 km rekkevidde. For godt til å være sant?

Sitat fra: Griffel på onsdag 15. oktober 2014, klokken 16:08
DinSide omtalte en annen type batterier for rask lading:
http://www.dinside.no/930869/denne-bilen-gaar-paa-saltvann
Bilen går selvfølgelig ikke på saltvann. I denne typen batterier lagres energien i elektrolytten slik at en i stedet for å lade batteriet skifter elektrolytt. Noe som også kan gå ganske raskt, og en slipper store kabler og digre ladere. Noe av problemet med disse batterene har vært lav energitetthet, men batteritypen har ofte vært nevent som lovende teknologi for lagring av tilfeldig kraft og et alternativ til hydrogen.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Havebigfun

Sitat fra: sisc1337 på fredag 31. oktober 2014, klokken 21:42
http://www.dinside.no/930869/denne-bilen-gaar-paa-saltvann#/

Er dette noe intresant? 0-100 på 2,8, 925 hester og 600 km rekkevidde. For godt til å være sant?
Definitivt- kanskje den første ekte konkurrenten - fordelen er at det bør være mulig å putte nano-flow-teknologien i en Tesla-kompatibel kasse og sette den under våre biler. Vi får håpe det er noe sant i disse "ryktene".

Ronny

Sitat fra: Oreo på fredag 31. oktober 2014, klokken 14:09
Sitat fra: drinden på fredag 31. oktober 2014, klokken 09:13
VG har prøvekjørt Mercedes B med Tesla motor.
http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/elbil/vg-har-proevekjoert-ny-elbil-mercedes-tar-en-tesla/a/23324616/
Lurer på om den kommer med en slik tekst som på RAV4-EV?

Jeg hadde virkelig troen på denne bilen, men så driter de seg ut og leverer den uten hurtiglading...
Det beste er at de sier det er for å skåne batteriet, men du kan få kjøpe en knapp du kan trykke på får å "overlade" batteriet, som om det er noe bedre...
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

NegativeElectrode

Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

NegativeElectrode

Iflg kilder i den tyske bilindustrien jobbes det overtid hos Porsche, Mercedes og Audi for å kunne konkurrere med Tesla http://gas2.org/2014/10/24/european-auto-makers-target-tesla/
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Havebigfun

Leser man originalen kan det bli lenge til. MB har eks oppdaget at det ikke er plass til den store batteripakken i eksisterende karosserier- slik at man må starte fra scratch- MB-Teslafighter ikke før 2022. Man har virkelig inntrykk av at den tyske fossilmafiaen har sovet og trodd at de kan fortsette å tjene mange penger på det de kan best- forbrenningsmotorer >:(.  De har allefall ikke mye å stille opp med pdd.
http://www.manager-magazin.de/unternehmen/autoindustrie/daimler-und-porschen-setzen-eigene-elektroautos-gegen-tesla-a-998627.html#spRedirectedFrom=www

Amoss

Sitat fra: Havebigfun på lørdag 01. november 2014, klokken 20:41
Man har virkelig inntrykk av at den tyske fossilmafiaen har sovet og trodd at de kan fortsette å tjene mange penger på det de kan best- forbrenningsmotorer >:(.  De har allefall ikke mye å stille opp med pdd.

Ja, synd men sant. Men ser nå i det minste ut som om de nå begynner å forstå hva som skjer, og er i ferd med å våkne. Bare synd det har tatt så lang tid. Dvs, for Tesla kanskje der er like bra, så har de ett enda bedre forsprang når de andre prøver å komme etter :p
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Kjell Leaf

Sitat fra: Havebigfun på lørdag 01. november 2014, klokken 20:41
Leser man originalen kan det bli lenge til. MB har eks oppdaget at det ikke er plass til den store batteripakken i eksisterende karosserier- slik at man må starte fra scratch- MB-Teslafighter ikke før 2022. Man har virkelig inntrykk av at den tyske fossilmafiaen har sovet og trodd at de kan fortsette å tjene mange penger på det de kan best- forbrenningsmotorer >:(.  De har allefall ikke mye å stille opp med pdd.
http://www.manager-magazin.de/unternehmen/autoindustrie/daimler-und-porschen-setzen-eigene-elektroautos-gegen-tesla-a-998627.html#spRedirectedFrom=www
De tjener jo masse penger på fossilbilene sine, og kommer til å gjøre det i mange år ennå.  Se virkeligheten i verden, ikke bare Norge.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Rio

Sitat fra: Havebigfun på lørdag 01. november 2014, klokken 20:41
Leser man originalen kan det bli lenge til. MB har eks oppdaget at det ikke er plass til den store batteripakken i eksisterende karosserier- slik at man må starte fra scratch- MB-Teslafighter ikke før 2022. Man har virkelig inntrykk av at den tyske fossilmafiaen har sovet og trodd at de kan fortsette å tjene mange penger på det de kan best- forbrenningsmotorer >:(.  De har allefall ikke mye å stille opp med pdd.
http://www.manager-magazin.de/unternehmen/autoindustrie/daimler-und-porschen-setzen-eigene-elektroautos-gegen-tesla-a-998627.html#spRedirectedFrom=www

Jeg tror nok MB (som tjente masse penger på å selge seg ut av Tesla) gjør det helt greit:

SitatDaimler  (NASDAQOTH: DDAIF  ) reported fourth-quarter and full-year 2013 earnings, and they were impressive -- impressive enough to set records.

Daimler's fourth-quarter pre-tax earnings of $3.4 billion capped a year in which the German luxury-car and truck maker posted record sales, record revenue, and record profits.

What made 2013 such a good year for Daimler? One part of the story is pictured here: the new CLA, an affordable compact Mercedes that became a big hit around the world.

But as John Rosevear explains in the following video, there was more to the story for Daimler in 2013 -- and there are a couple of good reasons to think that 2014 will be another good year for Mercedes and Daimler.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Havebigfun

Sitat fra: Kjell Leaf på søndag 02. november 2014, klokken 01:16
De tjener jo masse penger på fossilbilene sine, og kommer til å gjøre det i mange år ennå.  Se virkeligheten i verden, ikke bare Norge.
Hva som er virkeligheten kan man sikkert strides om- at de tjener penger pdd er sikkert riktig- Nokia tjente også gode penger på mobiltelefonene sine frem til smartfonene overtok.
Det at man tjener penger på en vare er ikke ensbetydende med at produktet er hensiktsmessig eller for den saks skyld fremmende for vår utvikling globalt sett...
Hvis flere tar innover seg at vi allerede er midt inne in betydelige endringer når det gjelder vær/klima kan fossilbilene plutselig bli svært tungsolgte- både nye og brukte.
Med slektniner som jobber hos MB kan jeg fortelle deg at de er de siste som oppdager at det er et "klima-issue"- på linje med oljemafiaen i Norge- de  evner åpenbart fortsatt å tro at det er noen fjerne greier uten betydning for vårt liv med disse "såkalte" klimaendringer mens man nå ser hundreårsflommer nesten årlig.
Menneskes devise ser ut til å være "heller etter snar enn føre var"- eller "sålenge jeg tjener gode penger med det- kan det vel ikke være noe galt i det!"

Kallagtunet

Sitat fra: Havebigfun på søndag 02. november 2014, klokken 11:41
Sitat fra: Kjell Leaf på søndag 02. november 2014, klokken 01:16
De tjener jo masse penger på fossilbilene sine, og kommer til å gjøre det i mange år ennå.  Se virkeligheten i verden, ikke bare Norge.
Hva som er virkeligheten kan man sikkert strides om- at de tjener penger pdd er sikkert riktig- Nokia tjente også gode penger på mobiltelefonene sine frem til smartfonene overtok.
Det at man tjener penger på en vare er ikke ensbetydende med at produktet er hensiktsmessig eller for den saks skyld fremmende for vår utvikling globalt sett...
Hvis flere tar innover seg at vi allerede er midt inne in betydelige endringer når det gjelder vær/klima kan fossilbilene plutselig bli svært tungsolgte- både nye og brukte.
Med slektniner som jobber hos MB kan jeg fortelle deg at de er de siste som oppdager at det er et "klima-issue"- på linje med oljemafiaen i Norge- de  evner åpenbart fortsatt å tro at det er noen fjerne greier uten betydning for vårt liv med disse "såkalte" klimaendringer mens man nå ser hundreårsflommer nesten årlig.
Menneskes devise ser ut til å være "heller etter snar enn føre var"- eller "sålenge jeg tjener gode penger med det- kan det vel ikke være noe galt i det!"

Hvordan tenker du deg bil transportbehovet løst til de millioner av mennesker som ikke har råd til en bil til 3 - 4 - 5- 6 - 7 - 8 hundre K? Skal de få elbilder uten batteri?

sigurdi

#1768
Poenget er at volumet må opp, for å få til dette må en regne med å ta noen sjangser og tap i starten.
Ny teknologi, så begynne i høy prisklasse for å få frem teknologien, akselerere utviklingen og så kommer volumet, prisene går ned og alle får råd til å kjøpe bra nok ny teknologi.
Om Intel sine grommeste prosessorer bare koster 5000-10000kr når de blir lansert er det bare få som blir solt, men det er med å føre utviklingen fremover og etter noen år kan samme kjøpes til 1500-2000kr.
Har vært slik,og kommer å være slik fremover også.
Ikke alle som tar seg råd til en IPhone 6 Plus, men godt fornøyd med en 5 eller fire som er mer er mye for pengene i dag, men var for dyr for samme person for 2-3 år.
Hadde Intel lansert en ny mid range prosessor, hadde nok de fleste heller kjøpt den gamle rimeligere midrange, siden dette segmentet er pris viktigere en teknologi.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Rio

For at man skal få opp volumet, så må det bli elbiler til en pris folk flest i Europa og andre land/kontinenter kan kjøpe. :)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA