Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forsikring på Tesla Model S

Startet av III, søndag 06. januar 2013, klokken 22:44

« forrige - neste »

III

Noen flere som har problemer med å få tilbake momsen fra Tyskland og må betale moms to ganger (norske momsen blir jo basert på et større beløp også, nemlig tysk moms inkludert)?
Det billige batteriet blir plutselig ikke så billig da. EMA svarer ikke lenger.
>:(
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

elektrolux

Har vært mye tull med EMA. Først kommer en regning, så en saftig tillegsregning på frakt en ikke viste ble lagt til.

Har heldigvis kjøpt momsfritt, men da jeg skulle betale norsk moms var grunnlaget fra EMA feil, og momsregningen fenomenal. Ble rettet da jeg viste til reell kjøpesum. Vet andre har hatt samme problemet.

Og så var det alle delene som aldri kom....
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

III

Ja, eneste jeg fikk av delene jeg ville ha, var batteriet.
Nå har jeg sendt eposter til transportfirma, tyske tollmyndigheter, finske ..herregud.
Men han derre Katzgreber ble vel lei da han hadde levert, svarer ikke.
Jeg spurte han i ti eposter om jeg kunne betale uten moms...ikkeno svar på det gitt , så jeg betalte for sikkerhets skyld i tilfelle batteriet ikke ble sendt pga det. >:( >:(
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

III

Fyren har rett og slett tatt momsen selv , nå kunne jeg like gjerne ha ventet til batteriet røk og byttet det ut på Røhne-Selmer , dvs det hadde muligens vært billigere inkl montasje.
Har sendt ham alle papirer og det som trengs for å sende tilbake momsen, men neida.
Kan jeg få kjøpet hevet mon tro ?
Han svarte ikke på om jeg kunne få tilbake momsen i mailene, men jeg trodde i det lengste han var noenlunde real , fysj.
Kan elbilforeningen bidra ?
Tollvesenet kan ikke gjøre noe , ikke transportselskapet. 10000 kr rett i dass. >:(
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

cra

Hvordan betalte du? Hvis du har betalt med kredittkort kan du visstnok gå til kortutsteder og kreve å få pengene tilbake pga svindel.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

III

Er jo på en måte ikke svindel sånn lovmessig sett , kanskje...
Må ha avtale om tilbakebetaling av momsen med EMA , spurte om det , men fikk ikke svar annet enn at jeg måtte betale 19% moms. Jeg trodde jo jeg skulle får momsen tilbakebetalt igjen men , den gang ei. :-[
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

davgal

hvis du har handlet fra utlandet, må du selv ordne å få tilbake MVA fra myndighetene i det landet du har handlet fra, med mindre forhandler har en "tax-free" avtale, noe jeg tviler sterkt på i dette tilfellet. Han som har solgt deg noe må betale inn MVA han har fått inn til staten, akkurat som i Norge. Er det innenfor EU er dette gjort ekstra enkelt for norske og sveitsiske borgere, de fleste flyplasser innen EU har eksempelvis eget toll kontor for Nordmen og Sveitsere. I EU må du ha en spesifisert faktura(invoice) å vise til myndighetene for å få tilbakebetalt MVA, vanlige kviteringer godtas ikke. Håper det var til hjelp
Think 2010 zebra(auksjonsbil) & Think 2010 Lithium.

Lynet

Sitat fra: AGD på onsdag 19. desember 2012, klokken 15:40
Fyren har rett og slett tatt momsen selv , nå kunne jeg like gjerne ha ventet til batteriet røk og byttet det ut på Røhne-Selmer , dvs det hadde muligens vært billigere inkl montasje.
Har sendt ham alle papirer og det som trengs for å sende tilbake momsen, men neida.
Kan jeg få kjøpet hevet mon tro ?
Han svarte ikke på om jeg kunne få tilbake momsen i mailene, men jeg trodde i det lengste han var noenlunde real , fysj.
Kan elbilforeningen bidra ?
Tollvesenet kan ikke gjøre noe , ikke transportselskapet. 10000 kr rett i dass. >:(

Hør med den tyske ambassaden, de har noe som heter "det tyske handelskammer" de hjalp meg med momsen på en tysk importbil.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

elektrolux

Jeg tviler på om dette er ondsinnet eller utspekulert fra Katzgreber sin side.

Tipper det ordner seg til slutt.

Det er en egen kultur i Tyskland, og noen ganger tar ting veldig lang tid.

Er likevel glad jeg kjøpte uten moms, og uten disse problemene.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA