Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kredittkort forsvunnet inn i midtkonsoll

Startet av OlaR, mandag 12. august 2024, klokken 18:56

« forrige - neste »

OlaR

Forleden dag hadde jeg et kredittkort liggende oppå "skyvedøren" til rommet i midtkonsollen.  Da jeg kom hjem og skulle hente frem fjernkontrollen til garasjeporten, glemte jeg kortet så det ble med "skyvedøren" inn, men var ikke med tilbake igjen.   :-\

Jeg antar at dette ikke er et unikt tilfelle, så jeg håper noen har tips til hvordan man kan komme til i konsollen uten å ødelegge den.

What-a-watt

Ta et godt tak nederst på venstre vegg på konsollen nærmest torpedoveggen, og napp. :D Skjedd meg et par ganger også. Bruk knyttneven for å få den på plass igjen...

(se fra 1:50 på denne videoen)

https://youtu.be/cph26wy_-mQ

RJK

Et annet alternativ., er å bare la det ligge. Så går du inn i banken din (app eller på nett) og bestiller erstatningskort!

Det gamle deaktiverer du i tilfelle, så det ikke kan brukes om en mekaniker eller den som kjøper bilen av deg i neste omgang, finner det og håper de kan få gjort noe "uskyldig" moro (les: prøver å stjele/svindle)!

:+1:
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

What-a-watt

Jeg bruker 3 minutter på jobben, og slipper å vente på nytt kort... :D

RJK

Sitat fra: What-a-watt på mandag 12. august 2024, klokken 19:57Jeg bruker 3 minutter på jobben, og slipper å vente på nytt kort... :D
Selvsagt, har man nødvendig verktøy og tiden, så går nok det raskest!

Men har man ikke det så himla travelt eller det tvert motsatte (ikke tid til å "dive" inn i konsollen), og ikke bråhast med å fyre opp kredittkortet på neste kjøp, så kan det faktisk hende det går raskere å få kortet tilsendt i posten!

Uansett, det var nevnt som et alternativ, så får trådstarter selv avgjøre hvilken metode han ender opp med for å løse problemet!
Bosted Oslo

OlaR

Takk for gode tips til dere begge!  :+1:  :)

Tenker jeg prøver å fiske det ut.

OlaR

BTW:  Hvordan får jeg ut den svarte plastboksen over lokket, eller, om man vil, under displayet?

What-a-watt

Hvis du ikke vil gjøre det selv, så kjør innom Tesla. Garantert gratis, og gjort som sagt på 3 minutter.

What-a-watt

SitatSelvsagt, har man nødvendig verktøy og tiden, så går nok det raskest!

Trenger ikke verktøy!

RJK

Sitat fra: What-a-watt på mandag 12. august 2024, klokken 22:21
SitatSelvsagt, har man nødvendig verktøy og tiden, så går nok det raskest!

Trenger ikke verktøy!
Brukte ikke tid på videoen, men antok man måtte bruke ihvertfall "prying tools" eller noe lignende for å komme til, og ikke bare håpe og tro at "røsk og riv" går uten å skade noe(n klips)! 8)
Bosted Oslo

What-a-watt

RJK

Var ingen forsøk på å si at du tok feil. Det var kun en klargjøring av at jeg ikke har sett på akkurat den videoen.

Det meste annet jeg har sett av demontering for å fikse eller bytte ut deler, eller installere tilleggsutstyr, har da som minimum krevd dette. Noen jobber/deler krever og at man helt eller delvis må sku ut noen skruer. Så ja, jeg antok!

Men aksepterte selvsagt svaret ditt da du sa det ikke krevde noe utstyr! :)
Bosted Oslo

Ellemelle

Sitat fra: OlaR på mandag 12. august 2024, klokken 20:14BTW:  Hvordan får jeg ut den svarte plastboksen over lokket, eller, om man vil, under displayet?
Den er festet med plugger i overkant, så derfor stikk hendene inn i boksen og bare trykk nedover. Du må bruke litt krefter hvis det ikke er gjort før.

OlaR

Sitat fra: Ellemelle på tirsdag 13. august 2024, klokken 08:24
Sitat fra: OlaR på mandag 12. august 2024, klokken 20:14BTW:  Hvordan får jeg ut den svarte plastboksen over lokket, eller, om man vil, under displayet?
Den er festet med plugger i overkant, så derfor stikk hendene inn i boksen og bare trykk nedover. Du må bruke litt krefter hvis det ikke er gjort før.
Takk, dette var akkurat det jeg var ute etter!  :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA