Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Elbil og undersjøiske tuneller

Startet av tomrh, lørdag 05. januar 2013, klokken 23:22

« forrige - neste »

tomrh

Lurer på hvordan det blir med service på Tesla S og X, så da spør jeg dere Roadster-eiere. Hvor ofte er det service, hvem utfører den og hvor mye koster den?

(Holder på å sette opp budsjett for å muligens reservere Tesla X, og vet ikke hva jeg skal sette i posten "service".)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

jkirkebo

Sitat fra: skatvalsbygg på lørdag 15. desember 2012, klokken 21:43
Lurer på hvordan det blir med service på Tesla S og X, så da spør jeg dere Roadster-eiere. Hvor ofte er det service, hvem utfører den og hvor mye koster den?

(Holder på å sette opp budsjett for å muligens reservere Tesla X, og vet ikke hva jeg skal sette i posten "service".)

Prisen på service kommer nok sammen med prisen på bilen, så vi får håpe vi vet det i løpet av uken. I USA koster det $1900 for 4 år (og $1900 for de 4 neste). Oversatt til "norske" priser vil jeg tro det havner på ca. 4000-4500,- pr. år. Men da er alle slitedeler unntatt dekk inkludert, så det blir ingen ekstra regning for bremsevæske, bremseklosser, spylervæske, pussergummi, kabinluftfilter, kjølevæske og lignende.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

rotor

Snakket med Tesla Oslo fordi jeg har kjøpt en 1010 Roadster.
Der sa de 6000 kr for serics som skal gjøres årlig eller når bilen gir beskjed.
Har forøvrig en Buddy fra 2007 som jeg har pint 80000 km utav. ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA