Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Model S - reservasjonsoversikt

Startet av tomrh, lørdag 05. januar 2013, klokken 22:03

« forrige - neste »

tomrh

Første harrytur med imiev ble gjort unna i dag, muliggjort av den nye hurtigladeren i Meråker. Merket meg at den er gratis for øyeblikket, men det blir det vel fort en ordning på tenker jeg. :P Brukte 11 streker opp fra Stjørdal til Meråker i dag, jevn slak stigning som krever sitt. Utetemperaturen var vel et par-tre minus, det var merkbar motvind og jeg kjørte hele veien med varme på resirk.

Bakkene videre opp fra Meråker sugde enormt med strøm, brukte hele 7 batteristreker på kun 18 km. :o Men så er det jo 400 høydemeter samt at det var kuling i mot i kastene. Imieven er jo overfølsom for sidevind og var skikkelig ekkel å styre når vinden tok tak - slingret jo som en fyllekjører opp mot grensen. Vel framme på Konsum fant jeg en rekke P-plasser med motorvarmeruttak bak butikken. Stilte meg der og plugget bare i 10A-kladden, funket fint det. Fikk et par ekstra streker til hjemturen. Skulle kanskje ha spurt først, men det var overfylt med kunder og betjening som stresset hit og dit, så jeg orket ikke å mase. Ingen skilt heller som fortalte at plassene var reserverte. Nedover igjen til Meråker brukte jeg kun 2 streker, hurtigladet, og brukte 9 tilbake til Stjørdal (+2 ekstra videre hjem til Skatval).

Det gikk helt greit i dag, men det er ikke en tur jeg kommer til å gjøre med tosifret antall blå ute.

Siden ladingen i Meråker for tiden var gratis, prøvde jeg å plugge inn igjen og lade videre etter at hurtigladingen stoppet, for å se hva som skjedde (jfr. http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6642.msg70411.html#msg70411). Den ladet videre slik jkirkebo trodde. På 85% stoppet jeg den selv, orket ikke stå der mere. Ladehastigheten var da kommet ned i 15A.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

jkirkebo

Sitat fra: skatvalsbygg på lørdag 15. desember 2012, klokken 17:55Imieven er jo overfølsom for sidevind og var skikkelig ekkel å styre når vinden tok tak - slingret jo som en fyllekjører opp mot grensen.

Leafen er heller ikke spesielt god i sidevind, på motorvei i 100 med vind fra siden må det jobbes litt mer rattet til tider. Jeg går ut ifra at Model S er vesentlig bedre der, den er tross alt lavere og mye bredere.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Mr.Zero

Til våren blir det senking av Zero'n! Som Skatvalsbygg sier, er den rimelig ustabil når vinden tar tak. Rimelig sikker på at 35mm senk vil bl.a forbedre dette. Søk på HR i-Miev på Ebay, så dukker det opp! 8)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

tomrh

Sitat fra: Mr.Zero på lørdag 15. desember 2012, klokken 22:30
Til våren blir det senking av Zero'n! Som Skatvalsbygg sier, er den rimelig ustabil når vinden tar tak. Rimelig sikker på at 35mm senk vil bl.a forbedre dette. Søk på HR i-Miev på Ebay, så dukker det opp! 8)
Nice! Blir interessant å høre om det blir forbedringer. Forventer rapport. :)
Vi har 500 meter humpete gårdsvei så senkning er uansett ikke aktuelt før vi evt. flytter mer sentralt - har behov for den bakkeklaringa vi allerede har.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Mr.Zero

Rapport kommer! Blir trolig foliering av tak og panser samt sorte felger også. Til uka kommer skvettlapper på. Hellandussen så søte og dyre de var... ;)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

tomrh

Var forresten utrolig morsomt å hurtiglade i Meråker. Folk som kjørte forbi glante så hodet nesten gikk gjennom vinduet på bilen. ;D
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

bruisepristine

#6
Sitat fra: Mr.Zero på lørdag 15. desember 2012, klokken 23:34
Rapport kommer! Blir trolig foliering av tak og panser samt sorte felger også. Til uka kommer skvettlapper på. Hellandussen så søte og dyre de var... ;)

Hvor skal du foliere den, har du fått pris? Kan du legge ut bilde når du har fått på skvettlappene, er så usikker på om jeg skal bestille det selv.. har de noe for seg?
Jeg har også tenkt til å foliere deler av i-mieven min, når jeg får den en gang i februar, har sendt forspørsler et par steder i stor-oslo men etter et par uker fortsatt ingen tilbakemelding. Legger ved bilde så kan du se hva jeg vil foliere på min, dette skal også folieres sort, vurderer også taket nå. :) sorte felger hadde også kanskje gjort seg til hvit i-miev, hvor får du dine fra, hvordan ser de ut, og pris inkl dekk? :)

Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

Mr.Zero

Sitat fra: bruisepristine på søndag 16. desember 2012, klokken 18:21
Sitat fra: Mr.Zero på lørdag 15. desember 2012, klokken 23:34
Rapport kommer! Blir trolig foliering av tak og panser samt sorte felger også. Til uka kommer skvettlapper på. Hellandussen så søte og dyre de var... ;)

Hvor skal du foliere den, har du fått pris? Kan du legge ut bilde når du har fått på skvettlappene, er så usikker på om jeg skal bestille det selv.. har de noe for seg?
Jeg har også tenkt til å foliere deler av i-mieven min, når jeg får den en gang i februar, har sendt forspørsler et par steder i stor-oslo men etter et par uker fortsatt ingen tilbakemelding. Legger ved bilde så kan du se hva jeg vil foliere på min, dette skal også folieres sort, vurderer også taket nå. :) sorte felger hadde også kanskje gjort seg til hvit i-miev, hvor får du dine fra, hvordan ser de ut, og pris inkl dekk? :)

Vedr.foliering, hør med Solheim Reklame på Langhus. Greiest å stikke innom dem for pristilbud. Greie karer! Sorte felger blir det når originalfelgene lakkeres. Skiller seg litt ut. Skal lakkere skvettissene i bilens farge(hvit) før montering. Ikke store greiene, så veldig usikker på hvor mye de hjelper. Men litt beskyttelse gir de nok. Bilen holder seg ikke lenge ren i oslotrafikkens saltsuppe - det er nå helt sikkert! Du får vurdere senking også. Min slippes ned 35 mm til våren. Og soting av rutene foran. Jaja, kan jo bruke alle pengene jeg sparer på bensin på stash...
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Stjerneglis

scandinano.no i Drammen er flinke på foliering og har gode priser. I følge fb-sidene deres har de kampanje på solfilm nå i jula. Verdt å undersøke nærmere... Selv har jeg god erfaring med Riis bilglass i Asker.
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

laumb

Brukt utelukkende RT-Bilglass for solfilm de siste 4 gangene jeg har fått lagt! Utrolig dyktige karer!
Hør med Remy (eier) om gode tilbud!

Ellers la jeg folie på taket selv, med en kompis var det superenkelt!
(3M DiNoc Carbon - 4500kr/12meter rull, holder til maaange tak!)


_____
Tapatalkin' from iTalatut.

Mr.Zero

Sitat fra: Stjerneglis på søndag 16. desember 2012, klokken 22:33
scandinano.no i Drammen er flinke på foliering og har gode priser. I følge fb-sidene deres har de kampanje på solfilm nå i jula. Verdt å undersøke nærmere... Selv har jeg god erfaring med Riis bilglass i Asker.

Varinnom Riise Bilglass nå i høst. De hadde stående ordre om ikke å sote fremre vinduer. Ulovlig, vettu... Jaja, de blir nok mørke. Må bare finne den rette filmen som matcher fargen på sidevinduene bak.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Thomas Parsli

Sotet frontrute må være en 100% garanti for å bli stoppet i første kontroll?

Hvis du blir stoppet av politi får du enten lov å rive av filmen eller vedta et forenklet forelegg på mange tusen. Hvis det er Statens vegvesen får du mangellapp eller mister skiltene.

Når politi eller vegvesen velger ut de som skal stoppes i kontroll gjøres det på biltype og trynefaktor.
Sotet frontrute ringer kraftige alarmer i begge kategorier :)

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Mr.Zero

Ta det helt med ro - har ingen planer om å sote frontruta! Men de fremre sidevinduer - ja de kan godt få et litt mørkere stuk. Vet det er ulovlig, men må jo dulle og tulle litt med batteribilen min. Siden 1985 har jeg blitt stoppet i teknisk kontroll 1 gang, og promillekontroll 2 ganger. Føler meg ikke kriminell om sidevinduer foran får et tynt lag med solfilm.. ;D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Thomas Parsli

2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA