Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan overføre detaljert rute fra google maps til navigasjon i Tesla?

Startet av NightOwl, mandag 22. juli 2024, klokken 15:45

« forrige - neste »

NightOwl

Har forsøkt flere ganger å sende en detaljert rute fra google maps på PC, og får det aldri riktig. Sist jeg forsøkte hjemmefra og en rundtur via noen småveier i nærheten av der jeg bor, endte til en lite tettsted i motsatt retning av hvor jeg ønsket å kjøre. For et par dager siden var jeg på en lengre tur, og forsøkte å lage en detaljert rute i google maps på telefon og overførte denne til bilens navigasjon. Målet bommet med et par hundre mil i nordnorge via Sverige og Finland. Har aldri problemer med å sende fra PC, via telefon eller rett fra telefon og til bilen, men kjøreruten som kommer opp i bilen er aldri riktig. Noen ganger bare mindre snarveier i forhold til mitt valg, andre ganger helt skivebom.

Her i Norge spiller det forsåvidt ikke så stor rolle, da jeg er ganske kjent og skal komme meg dit jeg ønsker uten navigasjon. Men med nødvendige ladestopp under veies kompliserer dette ganske mye når navigasjon aldri er enig om hvor jeg skal kjøre, ikke bryr den seg om alle Tesla SC heller. Har også forsøkt å lage en detaljert rute i navigasjon i bilen men det er også helt håpløst da den ser ut til å leve sitt eget liv hvis det ikke bare er rett fra A til B.

What-a-watt

Det er ikke mulig å sende ruter til Tesla. Bare destinasjon. Kan endres når man kommer til bilen, men da bare til bilens forslag.

automat

Satt å lagde rute i Tesla-appen tidligere i kveld, som jeg sendte til bilen. Prøvde å gjenta nå, og da fikk jeg det først ikke til. Tror den utløsende faktoren var å være fysisk langt nok unna bilen. Men er ikke sikker.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Handyman

Lag ruter i Teslaappen i stedet, slik som Automat viser. Funker glimrende.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

NightOwl

Takker for svar. Det ser ut til å være mulig via appen, men du verden hvor mye mere knotete det var i forhold til i google maps. Kanskje det er fordi det var på telefon, spesielt med tanke på at jeg ofte kjører mye småveier i stedet for de større som i utgangspunktet blir førstevalget, så blir det mange punkt å sette inn på en litt lengre tur. Foretrekker en større skjerm og PC med de mulighetene det gir.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA