Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fjernlys

Startet av 19quiz76, lørdag 05. januar 2013, klokken 14:26

« forrige - neste »

PAS

Standard singatur eller performence?
Har signatur reservarsjon og har lenge tenkt av Standard har nok "hester", men det er jo ikke mere enn 57k opp til en sig performance. Men har man bruk for den ekstra kraften i Norge?? Er det noen som har mening om annen håndsverdien vil bli bedre for performanceutgaven vs standard.? Gir den sterkere motoren bedre kjørelengde ved vanlig og moderat fart?? Argumenter for og mot?. Økt risiko for fartsøter med så stor akselerasjon er det nok.
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

laumb

Helt nederst?
Hvis ikke teslamotors.com/no_NO


_____
Tapatalkin' from iTalatut.

Larvik

#62
Det står under Signatur Performance at det inkluderer oppgraderte hjul.  Lenger ned på siden ( under hjul ) ser jeg ikke at det er en forskjell på ordinær og performance.  Noen som vet hva som gjelder?
Sitering av Larviks innlegg andre steder enn elbilforum tillates kun etter skriftlig godkjennelse.
Nissan Leaf 2011 solgt
Model S85 2013.09-2016.10
Model X90

Øyvind.h

#63
Sitat fra: PAS på torsdag 20. desember 2012, klokken 08:06
Gir den sterkere motoren bedre kjørelengde ved vanlig og moderat fart??
Jeg har hørt at elektromotorers effektivitet øker med størrelse. Hvorvidt det er fysisk størrelse, effekt eller begge deler er jeg dog usikker på. Det kan altså hente Performance versjonen er marginalt mer effektiv, men tviler på at du merker forskjell i praksis. Forbruket for øvrig er helt avhengig av effekten du henter ut, og jeg tviler sterkt på at du på langturer vil utnytte mer enn 360hk som standardversjonen har. Dvs. forbruket er likt helt opp til ca 360hk effektuttak, deretter klarer Performance å øke forbruket inntil den yter drøye 400hk.

Jeg vil prøvekjøre en ordinær 85kWh før jeg bestemmer meg, for jeg tror faktisk ikke jeg har bruk for de siste 60 hestene! Selv grunnversjonen er en skikkelig krutt-tønne som en vågal sjåfør lett kan dra av veien med. Skulle egentlig ønske alle kjøperne ble sendt på førerkurs, for forsikringspremiene vil stige når nordmenn vant til 100hk diesel plutselig får 360hk el-monster. Jeg har kjørt en del spreke biler, raceriggede biler på bane, go-cart mm, men er ydmyk overfor kreftene jeg nå får i familiebilen.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

teslaslaven

Klart man ikke "trenger" de ekstra hestene, men for meg handler det om fun factor, samt at jeg får muligheten til å realisere meg i form av rask bil uten å donere en middels årsinntekt til staten.

Øyvind.h

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

PAS

Pris sign i Tyskland  99750 Euro
Med Euro = 7,4  blir dette 738000
Norsk Sig pris  620 000 dvs 118000 mindre.
Er dette pga bilavgift i Tyskland og ikke i Norge  eller har de vært snille med NOK kursen??
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

Oreo

Sitat fra: kjølholdt på torsdag 20. desember 2012, klokken 07:55
hvorfor får jeg ikke velge norge når jeg går inn på hjemmesiden til tesla.
Fordi du kanskje må gå helt nederst på siden og velge "Choose Region"
Hvis ikke skulle vel denne linken hjelpe:
http://www.teslamotors.com/no_NO/models/options
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

teslaslaven

Sitat fra: PAS på torsdag 20. desember 2012, klokken 08:48
Pris sign i Tyskland  99750 Euro
Med Euro = 7,4  blir dette 738000
Norsk Sig pris  620 000 dvs 118000 mindre.
Er dette pga bilavgift i Tyskland og ikke i Norge  eller har de vært snille med NOK kursen??

Tyskland har merverdiavgift på elbil, Norge ikke. Tyskland har ingen særavgifter på bil i likhet med de fleste I-land.

laumb

Det er en prisforskjell på 16% og er pga. lokal moms og avgifter ja.

teslaslaven

Sitat fra: laumb på torsdag 20. desember 2012, klokken 08:53
Det er en prisforskjell på 16% og er pga. lokal moms og avgifter ja.

Kun merverdiavgift i Tyskland, og den er riktignok på 19 %.

Oreo

Sitat fra: hybridslaven på torsdag 20. desember 2012, klokken 08:55
Sitat fra: laumb på torsdag 20. desember 2012, klokken 08:53
Det er en prisforskjell på 16% og er pga. lokal moms og avgifter ja.

Kun merverdiavgift i Tyskland, og den er riktignok på 19 %.
Da har de vel vært motsatt av snill mot NOK
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Larvik

Ja; 620000 X 1,19 = 737800,-.  Kan man gjøre seg noen tanker om verdifallet i Norge da kan bli lavere enn snittet i EU landene, siden den i utgangspunktet er billigere her?
Sitering av Larviks innlegg andre steder enn elbilforum tillates kun etter skriftlig godkjennelse.
Nissan Leaf 2011 solgt
Model S85 2013.09-2016.10
Model X90

teslaslaven

Kan jo eksportere bilen når en skal selge den også, stort EU-marked.

Oreo

Sitat fra: hybridslaven på torsdag 20. desember 2012, klokken 09:40
Kan jo eksportere bilen når en skal selge den også, stort EU-marked.
Tanken slo meg faktisk for noen dager siden ang. Leafen jeg skal kvitte meg med. Må jo tenke helt motsatt enn det en er vant til med fossilene.
12 000,- i omreg. for Leafen, i TO år, er drøyt. for Model S blir den vel ennå mer. Jeg vet vi ikke skal klage når vi ikke har betalt en krone i avgift, men kan ikke la være.....
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA