Stor reparasjon på 104000km - garantisak ?

Startet av Mads1, tirsdag 16. juli 2024, klokken 07:59

« forrige - neste »

Mads1

Hei, har Model 3 2019 modell og garantien gikk ut i midten av juni og km stand er nå 104000, oppdaget ulyder fra understell og sendte inn service melding når bilen hadde gått ca 102000km. Det viste seg å være deler i bakre understell og har fått ett overslag på 27000kr. Har noen her oppdaget feil så vidt over garantitid og fått det dekket?

TB

Viktig punkt bruker å være om feilen var tilstede og varslet om før utløp av garanti?
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Mads1

Mest sannsynlig tilstede, men ikke varslet til Tesla før garantien var ute, ca 102 000km, det er det jeg lurer på.om andre har fått dekket slike tilfeller

Quintilian

Tror dessverre du rett og slett har vært uheldig her..

Reklamasjon/garanti har en cutoff på 5 år (med unntak av utvidet 8 års garanti på drivverk/batteri), og det er derfor mange anbefaler en sjekk hos f.eks. NAF rett før garantien går ut. Har selv en bekjent som gjorde dette nylig, og da ble det avdekket en del grums som Tesla har sagt de skal fikse på garanti.

filtvet

5 år eller 100.000 km er vel garanti. Hva som er drivverk/batteri (som har lengre garanti) er vel ukjent

Nihon

Hadde en 2020 model hvor jeg måtte bytte alle fire to ganger, endte opp med å kjøpe utvidet garanti og selge bilen like etterpå da problemet kom tilbake hele tiden.

Nå har jeg en 2024 model og kjempefornøyd med den.
2024 Tesla Model 3 LR Ultra Red - 12.12.2023
2020 Tesla Model 3 LR Pearl White Multi-Coat - 31.12.2019 - 08.12.2023

RJK

Sitat fra: Nihon på torsdag 01. august 2024, klokken 13:42Hadde en 2020 model hvor jeg måtte bytte alle fire to ganger, endte opp med å kjøpe utvidet garanti og selge bilen like etterpå da problemet kom tilbake hele tiden.

Nå har jeg en 2024 model og kjempefornøyd med den.
Nå er det heldigvis mulig å reklamere på reparasjoner som viser seg å bare virke midlertidig. Men surt om man må krangle på dette, da Tesla i noen tilfeller er ganske lite medhjelpsomme i slike tilfeller, uten at de er aleine om å være det.

Men om man må hyre inn NAF/Advokat for å vinne frem på dette som det allerede finnes mye presedens på fra tidligere dommer, så er jo det både dyrt og tidkrevende. Så skjønner at man da heller kvitter seg med bilen, og helst via en forhandler for å slippe reklamasjoner videre!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Nihon

Sitat fra: RJK på torsdag 01. august 2024, klokken 17:46Nå er det heldigvis mulig å reklamere på reparasjoner som viser seg å bare virke midlertidig. Men surt om man må krangle på dette, da Tesla i noen tilfeller er ganske lite medhjelpsomme i slike tilfeller, uten at de er aleine om å være det.

Men om man må hyre inn NAF/Advokat for å vinne frem på dette som det allerede finnes mye presedens på fra tidligere dommer, så er jo det både dyrt og tidkrevende. Så skjønner at man da heller kvitter seg med bilen, og helst via en forhandler for å slippe reklamasjoner videre!

Den 2020 modellen jeg hadde var en ekte mandagsbil med masse problemer hele tiden så jeg turte ikke beholde den selv med utvidet garanti. Solgte den til en forhandler til en pris som var mye høyere enn hva Tesla var villige til å betale for den.

Eneste problemet jeg har hatt med min 2024 model er at den ene akslingen bak var deffekt (ubalanse) fra fabrikk så det er mye støy og vibrasjoner. Har tatt Tesla 8 måneder på å inrømme at det er en feil og bestille deler for å rette på det.
2024 Tesla Model 3 LR Ultra Red - 12.12.2023
2020 Tesla Model 3 LR Pearl White Multi-Coat - 31.12.2019 - 08.12.2023

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA