Hovedmeny

2024.26.X Summer update

Startet av geirci2, onsdag 03. juli 2024, klokken 22:25

« forrige - neste »

What-a-watt

Tesla har ikke villet kjøpe MobileEyes løsning etter bruddet med dem sommeren 2016. MobilEye har patent på løsningen, men Tesla var i sparemodus, og skulle klare det selv. Vi vet alle hvordan det har gått.

Nå ser det ut som kravet fra EU om fartslesing kan ha tvunget dem til å enten ha inngått en avtale med ME, eller klart å løse det selv. Tror mest på det første...

Handyman

Sitat fra: What-a-watt på søndag 21. juli 2024, klokken 12:46Ser ut til at denne versjonen skal ordne opp i lenge savnete feilrettinger.

Autopilot has been able to detect and visualize speed limit signs for a long time, but relied on map data for the actual driving..

Nå skal den lese skiltet. og korrigere farten uten å gå veien om Navdatabasen. (slik som MobilEye gjør)

Den vil heller ikke lenger stoppe/kreve bekreftelse når trafikklyset er grønt hvis den følger bilen foran, og at bilen ikke er i en "sving til høyre/venstre fil".

Ref. NATA
La oss håpe at det nå vil fungere godt. Dagens løsning, som tilsynelatende er en omgåelse av Mobileye sin patent, er jo ikke god nok.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

What-a-watt

Håper også at man med ny og forbedret kartsystem får tilbake funksjonen med at bilen på AP også øker hastigheten når den kommer til en sone med høyere hastighet. Savnes...

Handyman

Ja, men jeg mistenker at det ikke har noe med det å gjøre, siden det fungerte før.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

What-a-watt

Hvis det har vært kvasiløsningen med fartsreguleringer fra Navdatabasen som har vært for dårlig slik at farten har økt på feil premisser, kan jo dette bli rettet med ny versjon. Hvis EU har satt foten ned for dagens løsning, er det vel en mulighet?

What-a-watt

Da har 2024.26.3.1 begynt å rulle ut også i Norge i flg. Teslafi.

JorEl

Ser man får Youtube music, skal prøves :+1:
Vi gikk en stund for Tidal, men har byttet det ut med YT. Nå har vi reklamefritt YT, på data, tv(anlegg), og i bilen. YT laster fortere inn i bilen og brukervennligheten er bedre.
YT gir best lyd av alt, men kun når bilen står stille. Hadde vært fett om YTmusic kan brukes når man kjører :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

HKS

#22
Fikk den på morgenkvisten i dag på min Model 3 LR 2021-model.

Er mye snacks. Har enda ikke fått testet noe.
Tesla Model 3 Long Range

turfsurf

#23
Sitat fra: What-a-watt på søndag 28. juli 2024, klokken 10:11Da har 2024.26.3.1 begynt å rulle ut også i Norge i flg. Teslafi.
Jepp, den kom i natt til vår Y. Ute på tur med BMWen, så får ikke testet før om en uke... Go On Green gjør trafikklysfunksjonen nyttig, og veldig spent på vision speed limits. Kanskje blir det like bra som på i4en.

Etter 10000km i BMW de siste par månedene må jeg si at det er en del av SW hos Tesla jeg savner. Har kommet mye bra det siste året som vi setter veldig pris på.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

geirci2

Sitat fra: HKS på søndag 28. juli 2024, klokken 18:08Fikk den på morgenkvisten i dag på min Model 3 LR 2021-model.

Er mye snacks. Har enda ikke fått testet noe.


Fungerer Vision Speed Limits her i Norge da?
2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2025.2.6
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

turfsurf

Siden det står i release notes så vil jeg tro det.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

What-a-watt

Ref. Teslafi: Veldig få som har fått 2024.26.3.1 (10 stk) i Norge, og nå ser det ut som om den nesten har stoppet opp over alt.  (Den viser selvsagt bare biler som er tilknyttet Teslafi).

Sulle

Fikk denne til vår MS MCU-1 i dag. Den var på 2022-, eller eldre, versjon før oppdatering.
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

sjokomelk

Sitat fra: Sulle på mandag 29. juli 2024, klokken 13:43Fikk denne til vår MS MCU-1 i dag. Den var på 2022-, eller eldre, versjon før oppdatering.
Det må jo være veldig gode nyheter hvis Tesla nå har klart å få inn noe nytt på MCU1. Søkte bare etter versjonsnummer og MCU1 i full fart og fant denne: https://www.teslaoracle.com/2024/07/28/tesla-adds-support-of-fsd-v12-3-6-for-older-mcu1-vehicles-in-the-2024-26-summer-update/
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Hjortefot

Mine eksperimenter tyder på at bilen kan lese fartsgrenseskilt allerede, om den forventer at det står et skilt der. Den leser for eksempel aldri fartsgrenseskilt bak på busser og trailere. Det vil si at i noen regioner av landet forventer den å finne skilt der det står gule skilt, og kan lese dem fint. I andre regioner har det stått midlertidige skilt ute i årevis og de blir aldri lest. Om du setter opp et 80-skilt i oppkjørselen, vil den sannsynligvis ignorere det. Om du maler om et forventet 30-skilt til 80, vil den lese det som 80.
Model 3 LR - 2019

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA