Kjøpe e-golf 2020 tips inspeksjon+utstyr

Startet av grønnskolling, torsdag 27. juni 2024, klokken 10:29

« forrige - neste »

grønnskolling

Hei, vurderer å kjøpe en 2020 e-golf med litt garanti igjen. Ser det er noen som har hatt noen kostbare feil som kommer etter garantitiden er gått ut. F.eks. klima etc.

Noen som kan gi meg noen tips for hva jeg bør sjekke før jeg evt. kjøper?

Tenkte jeg skulle ha VP, keyless, acc som er viktigst for meg. Andre ting som anbefales/ "må ha"? Skjønner ikke helt når det kommer til LED-lys/Dynamisk lys er det dynamisk lys hvis det er LED eller er det noe ekstra i tillegg til LED? Evt. hva heter denne pakken man får den med?

På forhånd, takk for svar.

thrain

Ser du litt på forumet er det noen kostbare sensorer som ryker når bilen er omtrent fem år. To av mine røyk rett før garantien var ute. Spurte om du kunne bytte de to siste samtidig (og jeg kunne betale for det) Blankt nei.
Ellers er det en flott bil. Har kjørt 100.000 på fem år uten andre problemer. Led_matrix sørger for punktvis nedblending automatisk av fjernlyset. Dvs du kan ha fjernlyset på når du møter biler, og den "blender" ned kun det området. Kjører du mye i dårlig lys er det utrolig behagelig (og flott styrke på lyset)

grønnskolling

Sitat fra: thrain på fredag 28. juni 2024, klokken 21:47Ser du litt på forumet er det noen kostbare sensorer som ryker når bilen er omtrent fem år. To av mine røyk rett før garantien var ute. Spurte om du kunne bytte de to siste samtidig (og jeg kunne betale for det) Blankt nei.
Ellers er det en flott bil. Har kjørt 100.000 på fem år uten andre problemer. Led_matrix sørger for punktvis nedblending automatisk av fjernlyset. Dvs du kan ha fjernlyset på når du møter biler, og den "blender" ned kun det området. Kjører du mye i dårlig lys er det utrolig behagelig (og flott styrke på lyset)

Hei, takk for svar. Har sett litt på forumet at det er litt problemer med disse sensorene ja. Merkelig at du ikke fikk lov til å bytte når du betaler selv. Når skjedde dette hvor gammel er/var bilen? Hvilken avdeling var dette om jeg kan spørre? Godt å høre at du ikke har hatt andre problemer :)

Fanten

Når det gjelder sesorer må alle 5 byttes ut i dag fordi den nye typen er ikke kompative med de gam
mle så denne problemstillingen er ikke relevant lenger

Bråthen

Sitat fra: Fanten på tirsdag 09. juli 2024, klokken 19:39Når det gjelder sesorer må alle 5 byttes ut i dag fordi den nye typen er ikke kompative med de gam
mle så denne problemstillingen er ikke relevant lenger
Dette gjelder kun 1. gen Golf med sensorer uten index.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA