Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Partienes beskattning av elbil

Startet av sjossang, torsdag 03. januar 2013, klokken 21:50

« forrige - neste »

jj44nn

Sitat fra: ChrisD på tirsdag 31. desember 2013, klokken 01:53
Flere som har vært hos forhandler og fått dette fikset ?
Hentet ny bil hos BNH lillestrøm i november og dysene mine er utrolig dårlige, ubrukelig i 50km/t og opp nesten. Har ikke hørt med forhandler enda, men blir nok på nyåret for dette er ikke godkjent syntes jeg.

ChrisD, har du besøkt BNH Lillestrøm?
Har kjøpt bilen selv der, og syntes det spyles lavt.
Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

Leaftekna2018

Det er bare å klage!

Når jeg klagde på det så var de helt uvitende om at dette var et problem..

Men det er et problem,men de har stilt inn dysa 3 ganger...
Men den treffer veldig langt nede...men de er kanskje like uvitende hver gang....
Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19

cra

Jeg (og flere andre) har fått byttet til juke-dyser. Det finnes flere tråder på forumet her om dette.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

jj44nn

#123
Har dere klagd til BNH Lillestrøm?

Ringte akkurat til BNH Lillestrøm og fortalte om problemet.
De skal prøve å justere litt kommende onsdag.
Spurte om de da kommer til å bytte til juke-dyser, det har de ikke gjort enda sa han.
Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

RuneW

Sitat fra: Leaftekna2013 på mandag 26. januar 2015, klokken 09:13
Men den treffer veldig langt nede...men de er kanskje like uvitende hver gang....

Min erfaring med Nissan-verksteder er at de er uvitende om enhver form for feil ved Nissan-biler.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Daeedor

Sitat fra: RuneW på mandag 26. januar 2015, klokken 15:41
Sitat fra: Leaftekna2013 på mandag 26. januar 2015, klokken 09:13
Men den treffer veldig langt nede...men de er kanskje like uvitende hver gang....

Min erfaring med Nissan-verksteder er at de er uvitende om enhver form for feil ved Nissan-biler.
Min erfaring er at "mitt" Nissan verksted har veldig god oversikt over rutiner , feilsøking og oppfølging.
Så da opplever vi det forskjellig... :)

Thomas Parsli

Jeg har hatt vår Leaf hos BNH (både Økern og Rud) flere ganger -kommer ikke til å kjøpe Nissan av BNH i fremtiden for å si det på en hyggelig måte.

Svake spyledyser erkjente BNH til slutt, etter å ha prøvd seg med "partikler" i spylervesken jeg kjøpe på Torshov Bilrekvisita... At de fungerte dårlig fra første dag (med spylerveske fra BNH) ble overhørt selv om jeg gjenntok det flere ganger!
Men de tilbød ingen løsning, bare erkjennelsen av de de ikke er så bra...


Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

ChrisD

Sitat fra: jj44nn på mandag 26. januar 2015, klokken 08:19
Sitat fra: ChrisD på tirsdag 31. desember 2013, klokken 01:53
Flere som har vært hos forhandler og fått dette fikset ?
Hentet ny bil hos BNH lillestrøm i november og dysene mine er utrolig dårlige, ubrukelig i 50km/t og opp nesten. Har ikke hørt med forhandler enda, men blir nok på nyåret for dette er ikke godkjent syntes jeg.

ChrisD, har du besøkt BNH Lillestrøm?
Har kjøpt bilen selv der, og syntes det spyles lavt.

Hei

Jeg har vært hos dem to ganger. Første gang justerte de litt , men kunne ikke se så stor forskjell. Den andre gangen prøvde de å justere igjen og de fikk den høyre dysen til å sprute den del høyere men det er fortsatt ikke godt nok. Dysen på førersiden er helt elendig. Begge er nesten ubrukelig på motorveien, så skal bestille ny time og få dem til å fikse igjen. Har nevnt til dem med juke dyser men det hadde de ikke hørt om og hadde heller ikke hatt andre med samme problem.
Syntes det er frekt av dem og de viser liten vilje til å ordne opp.

TorT

Prøvde å klage på dysene hos Ålgårds Auto i fjor på våren.
"Bilen var godkjent med sånne dyser, så slik skulle de være."

Så sånn var det med den saken.

Blir vel neppe flere Nissan. Kommer jo nye elbiler stadig vekk. Synd, for jeg trives med Leafen sånn stort sett. Veldig god å kjøre.

mvh TorT

jj44nn

Sitat fra: cra på mandag 26. januar 2015, klokken 09:52
Jeg (og flere andre) har fått byttet til juke-dyser. Det finnes flere tråder på forumet her om dette.

Hva måtte til for at de byttet til juke-dyser?
Måtte bilen flere ganger inn for justering først?
Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

cra

Sitat fra: jj44nn på tirsdag 27. januar 2015, klokken 09:19
Sitat fra: cra på mandag 26. januar 2015, klokken 09:52
Jeg (og flere andre) har fått byttet til juke-dyser. Det finnes flere tråder på forumet her om dette.

Hva måtte til for at de byttet til juke-dyser?
Måtte bilen flere ganger inn for justering først?

Jeg hadde den inne til justering et par ganger først, ja, uten at det hjalp nevneverdig. Når strålen treffer panseret er der ikke mer å hente.

Sitat fra: TorT på mandag 26. januar 2015, klokken 19:10
Prøvde å klage på dysene hos Ålgårds Auto i fjor på våren.
"Bilen var godkjent med sånne dyser, så slik skulle de være."
Så sånn var det med den saken.

Når det gjelder godkjenning av dyser så har jeg lest papirene på hva som skal til for å få godkjent spylerdyser. Alt ligger på nett. Det var ingen tvil om at dysene på min bil aldri ville kunne blitt godkjent, og således var det en mangel som Nissan måtte utbedre. Jeg kom aldri så langt som til å slå i bordet med de papirene, for jeg fikk Juke-dyser i "siste liten".
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Bekkenes

Har du link til de papirene ?
Jeg spurte Sande i drotningsvik her i Bergen om dette med de sa de aldri hadde hørt om å bytte dyser på en nissan leaf til de fra en juke
TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017
BMW i3 94Ah Fully Charged Edition 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016
58535km 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

Marius Engel


Sitat fra: Bekkenes på tirsdag 27. januar 2015, klokken 16:25
Har du link til de papirene ?
Jeg spurte Sande i drotningsvik her i Bergen om dette med de sa de aldri hadde hørt om å bytte dyser på en nissan leaf til de fra en juke

Spør om det er kanpanjer på bilen din også. Det informerer de ikke om uten at du spør...

Bekkenes

TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017
BMW i3 94Ah Fully Charged Edition 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016
58535km 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

Ssseee

Min, med orginaldyser, spyler hele ruten. Treffer øverst i området med regnsensor. Har vært sånn fra den var ny. Har tydeligvis hatt flaks der :)
2015 Kia Soul

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA