Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Partienes beskattning av elbil

Startet av sjossang, torsdag 03. januar 2013, klokken 21:50

« forrige - neste »

BE

Det er helt utrolig at dette ikke er fikset på de nye bilene heller! De reklamerer med over 100 forbedringer, men de har tydeligvis glemt feilrettingene  ???
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

leaf-newbe

har samme problem med ny tekna.
tydelig en svakhet på leaf som de ikke har gjort noe med.
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

Electra

Måtte teste mine også (Norsk Tekna Sept.2013), får spylervæske opp på ruta slik at viskerene får noe å jobbe med. Men kun rett over viskerene. Hvis intensjonen er at spylerne skal "spyle" hele ruta, er det et godt stykke igjen. Kommer muligens med på Leaf generasjon 3, som en av ytterligere 100 forbedringer ;)

Får håpe Nissan selv følger med på disse forumene og fanger opp disse elementære tingene :)

p10

Sitat fra: Electra på lørdag 26. oktober 2013, klokken 17:17
Får håpe Nissan selv følger med på disse forumene og fanger opp disse elementære tingene :)

Jeg har sendt en epost til Traasdahl i Tromsø med link til denne tråden, og har bedt selgeren der om å forsikre seg om at dette ikke er et problem på min Leaf når den kommer i slutten av november. Han har lovet å ta dette videre internt.

Electra

Håper det blir bra på din bil :)

Men mener at Nissan sentralt får disse innspillene, slik at dette blir løst på prosjektnivå, allerede før bilene blir produsert ved fabrikken.

Leaftekna2018


Får håpe Nissan selv følger med på disse forumene og fanger opp disse elementære tingene :)
[/quote]

Dessverre så følger de ikke med her, og er stort sett ukjent med problemet.

Synes alle her skal si i fra til sin forhandler.Det er uansett en mangel og en reklamasjonssak
Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19

cra

Trur ikke det er meninga å dusje hele ruta på en gang, men du merker for om du får nok vann opp til toppen av ruta når du møter en trailer på våt veg, og får sand/sørpe over hele ruta. Hos meg ble det tørrkjøring, så jeg slutta å bruke viskerne.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Electra

Prøvde når bilen stod i ro, men mener at strålen ikke løfter seg noe særlig i fart heller. Men treffer over viskerene, slik at de ikke går tørre.

JBS

Jeg kan nu bekræfte at det virker med de Juke dysser!  ;D

Mit Nissan værksted, ville ikke tro mig.. MEN det kom de til ;-)
Deres værkfører var helt i skyrene, de har menlig også det problem på andre modeller.

Tak for det finde råd.

Vh Johnny, Danmark
P.S Han fortæller at grunden til det IKKE er lavet om på den nye EuroLeaf er - VÆGT / PRIS.
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

Electra

Prøvde å spyle i ca 60 km/t, strålen kom ikke særlig lengre opp en rett over viskerene. Får se hvordan det blir til vinteren med slapseføre før jeg vurderer å klage.

JBS

Har prøvet ved 80km/t og mener at  det er langt bedre end før.
Jeg er tilfreds med dem.

Johnny
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

Thomas Parsli

Sitat fra: Electra på lørdag 02. november 2013, klokken 23:20
Prøvde å spyle i ca 60 km/t, strålen kom ikke særlig lengre opp en rett over viskerene. Får se hvordan det blir til vinteren med slapseføre før jeg vurderer å klage.

Er det ikke lurt å reklamere nå, før været gjør at du trenger vindusspylerene?
Anbefaler deg å kjøre i 60km/t og 80km/t mens du (passasjer) filmer mens du bruker spyleren. Da blir reklamasjonen enklere (seeing is believing).

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

leaf-newbe

er det noen som har fått bytter til juke dyser på garanti?
eller er dette byttet noen dere har betalt for? i så tilfelle hvor mye?
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

JBS

Sitat fra: leaf-newbe på mandag 04. november 2013, klokken 00:58
er det noen som har fått bytter til juke dyser på garanti?
eller er dette byttet noen dere har betalt for? i så tilfelle hvor mye?
Nissan Danmark har ingen garanti på dysser, det er faktisk det eneste, som de ikke vil tage ansvar for!!
Din forhandler kan give dig nye, men i så fald er det dem selv der betaler..
Jeg har selv betalt 232,-Dkr for et sæt Juke dysser og dertil 15min arb. (det er min. takst) ialt godt 500,-
Vh Johnny
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

cra

Sitat fra: leaf-newbe på mandag 04. november 2013, klokken 00:58
er det noen som har fått bytter til juke dyser på garanti?
eller er dette byttet noen dere har betalt for? i så tilfelle hvor mye?

Mine ble byttet til Juke-dyser på garanti. Bilen tilfredsstilte ikke kravene for godkjenning med de originale dysene. (I følge lovdata skal "bil med frontvindu ha effektiv vindusspyler....."), og iht kjøpsloven skal bilen være i den tilstand man kan forvente ut fra alder. På ny bil skal den da minimum tilfredsstille forskriftene. Det finnes også en rekke EU-dokumenter som beskriver nøyaktig hvor stor del (og hvilken del, hvis jeg husker/tolket riktig) av frontruta som skal treffes av spylerne for at en bil skal kunne godkjennes. Mine var ikke i nærheten av dette.

Å bytte til Juke-dyser burde være en billig og enkel fiks for Nissan, så jeg kan ikek skjønne at de skulle ha noe som helst å vinne på å sette seg på bakbena her. Min forhandler gjorde i alle fall dette (etter litt påtrykk fra meg), og de skulle i tillegg sjekke over alt av slanger og denslags for å være sikre på at det ikke var en knekk eller vridning som forårsaket problemet.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA