Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Partienes beskattning av elbil

Startet av sjossang, torsdag 03. januar 2013, klokken 21:50

« forrige - neste »

cra

Det ser ut til at det skal bli ordnings på min bil også nå; Nissan har tatt kontakt med meg og vil se nærmere på det, både for å prøve å finne ut hva det er som er grunnen til at dette er et så stort problem på min bil (og noen få andre), og også få til en skikkelig løsning. Jeg tror det ligger an til Juke-dyser, som i alle fall i følge DeadLock sin video ser ut til å være en bra måte å gjøre det på. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Leaftekna2018

Viskerene mine foran er verre etter forbedring hos BNH.

Nå får jeg ingenting på førersiden også kommer det en sprut ved hovedlykta på førersiden....

Bestilt ny time nå...begynner å bli lei dette tullet...

Strålen brytes ved at den treffer den svarte plasten og går i alle andre retninger enn det den skal
Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19

cra

Har akkurat hentet leafen med juke-dyser nå. Nå får jeg vann på ruta! :) Hadde nok vært mer optimalt med dusj som de originale dysene for å spre spylervæska utover, men de dysene passer altså ikke til Leaf.  :o

Til andre som sliter: be dem prøve jule-dyser.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Leaftekna2018

Sitat fra: cra på tirsdag 22. oktober 2013, klokken 15:43
Har akkurat hentet leafen med juke-dyser nå. Nå får jeg vann på ruta! :) Hadde nok vært mer optimalt med dusj som de originale dysene for å spre spylervæska utover, men de dysene passer altså ikke til Leaf.  :o

Til andre som sliter: be dem prøve jule-dyser.

Har du video før og etter? ;)
Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19

cra

Sitat fra: Leaftekna2013 på onsdag 23. oktober 2013, klokken 09:57
Har du video før og etter? ;)


Selvsagt!  :D


Før:



Etter:



Jeg trur jeg har litt å gå på i forhold til justering av strålen, men trenger en medhjelper til å dra i spaken mens jeg sitter på panseret med froskemannsutstyr ( :o himmel, for et mentalt bilde....  :o :o) og justerer.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Leaftekna2018

Jeg har nå vært og fått "justert" dysene for andre gang.
Og igjen så oppdager jeg at strålen fortsatt treffer den svarte plasten og dette gjør at strålen brytes og det skytes skum ut på siden på bilen,oppå panseret samt lyktene samt utenfor vindusviskeren.
Det skummer veldig-fordi strålen brytes når den treffer den sorte plaste

Noe treffer selvsagt ruta,men hva mer kan man gjøre når verkstedet er helt ukjent med problemet. Ikke er de på nett når jeg henviser dem til denne tråden.De virker uinteressert sett fra mitt stå sted.

Og begynner å bli frustrert. Skal man akseptere dette siden bilen er 2013 modell levert i August,eller skal jeg fortsatte å klage på dette?


Verkstedet er forøvrig BNH Lillestrøm.
Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19

DeadLock

Hei.

Jeg hadde akkurat samme problem med at spylestrålen treffer Aerodynamic-shield som er festet på bakre del av panseret.

Fordelen med Juke-dyser er at de har munnstykkene litt lavere montert, noe som gjør at strålen akkurat suser forbi plastikken.

Som videoene til Cra viser, (og den som jeg la ut) får man betraktelig bedre spyling av ruten, og for min del så gikk forbruket av spylervæske ned.

Jeg fikk ikke noe medhør hos min lokale Nissan-forhandler, så jeg betalte av egen lomme ca 600,- for begge dysene, og monterte disse selv.

Enkel jobb å montere da det bare er å nappe dysene rett opp og nappe av gummislangen, for å så å reversere prosessen med Juke-dysene.

Jeg har skrevet epost til Nissan Europe hvor jeg beskriver bl.a. dette problemet, og har beskrevet løsningen, men har ikke fått svar (epost sendt Mai, 2013)...

Lykke til.

Mvh,
Thomas
Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke

Leaftekna2018

Frister å ta frem mr Dremel og fjerne litt av plasten...
Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19

BE

Sitat fra: Leaftekna2013 på onsdag 23. oktober 2013, klokken 12:38
Frister å ta frem mr Dremel og fjerne litt av plasten...
Jeg satt og tenkte på akkurat det samme. Nå har jeg vært heldig med min, og har derfor ikke sett etter hvor nære kanten dysene sitter. Men dersom det er veldig nære kan en kanskje slipe vekk med Dremmel, eventuelt kan en loddebolt smelte vekk akkurat den millimeteren som står i veien?
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

cra

Har sett på engelske forum at andre har vurdert å modifisere plastiken, men det er stål like under, så det er svært lite å hente. Hadde heller gått for Juke-dyser, men aldri i verden om jeg hadde sluppet forhandler fra dette ansvaret på en ny bil!  Min leverandør våknet heldigvis før jeg trengte å ta fram "de store kanonene", så jeg er forsåvidt fornøyed (så langt). Jeg har ikke snakket med min kontakt om hva de faktisk gjorde, men de skulle sjekke hele systemet grundig (tank, pumpe, slanger, dyser - hele kostebinderiet) og hadde bilen en hel dag. Jeg hadde på forhånd sagt at Juke-dyser antakelig var løsninga, så Juke-dyser ble det.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

leaf-newbe

rart at de slipper biler på veien med en så openlyst feil.

kunne godt vært foruten lyktespylere har greid meg uten det før men sprut mitt i synsfeltet vil altid være nødvendig i det verste slapseføret som snart er her igjen.

dette burde vel snart nerme seg en recall på alle eller?
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

cra

Sitat fra: leaf-newbe på torsdag 24. oktober 2013, klokken 00:43
dette burde vel snart nerme seg en recall på alle eller?

Det er visstnok bare et fåtall av bilene som har dette problemet, i alle fall basert på det Nissan har fått av tilbakemelding (og som de har fortalt meg). Det er godt mulig det kjører biler med spylere langt under par men som funker godt nok til at eier ikke tenker på å klage? I mitt tilfelle derimot måtte jeg ha vært så svaksynt at jeg ikke skulle hatt førerkort for å ikke merke at spylerne var defekte.

Jeg har ikke snakket med dem etter at jeg henta bilen enda, så jeg vet ikke noe om hva som er fellesnevner for de som har problemet. Skulle vært artig å vite om det er en "batch" som har dette problemet, og hvorfor.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Leaftekna2018

Det kan være plasten som er problemet for alt jeg vet...
Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19

cra

Sitat fra: Leaftekna2013 på torsdag 24. oktober 2013, klokken 10:00
Det kan være plasten som er problemet for alt jeg vet...

Det har vært snakket om dette på engelsk forum, og en sa han hadde prøvd å putte noe papp mellom plasten og metallet for å løfte plasten. Det var fint lite å hente på dette. Men for all del; det er jo bare å prøve (teste med papp først, f.eks.) for å se om det hjelper. Holder det å putte noe mellom for å heve plasten så er det jo en enkel DIY fiks. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Samepoint

Vel... prøvde spyledysen for første gang idag, samme problem her også..  :o Tekna fra 08/13...
09.13 Leaf Tekna

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA