Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Partienes beskattning av elbil

Startet av sjossang, torsdag 03. januar 2013, klokken 21:50

« forrige - neste »

cra

Sitat fra: RuneW på torsdag 25. april 2013, klokken 11:09
Etter besøket hos Brennes Auto Sarpsborg ser det faktisk ut til at spruten er helt ok, lav spenning eller ikke.

Klarer du å lokke utav dem nøyaktig hvordan de fikset det? Og gi det et par-tre uker; jeg var også forholdsvis fornøyd da jeg dro fra verkstedet med nye dyser, selv om det ikke på langt nær var optimal stråle, men etter kort tid var det helt på bærtur igjen (som videoen viser).
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

jølle

Jeg hadde min Leaf inne til ruteskift hos BNH Lillestrøm, hvor jeg også hadde noen klagepunkter.

Spyler: Visstnok ikke værre enn vanlig(hva nå det skal bety...) - ikke utbedret
Fjernlys: Ikke en garantisak. De skal være slik....
Knirk i forstilling: smurt opp - fikset
Bobler i fornikling på håndtak førerdør - byttet til ny - fikset.

Det at spylerne ikke er dårligere enn vanlig er vel kanskje en innrømmelse på at de er ræva alle sammen?

BE

Sitat fra: jølle på torsdag 25. april 2013, klokken 11:43
...
Det at spylerne ikke er dårligere enn vanlig er vel kanskje en innrømmelse på at de er ræva alle sammen?

Høres mer ut som en unnskyldning for ikke å utbedre feilen. Noe som funker bra til å hindre fremtidige bilkjøp.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

cra

RuneW, vet du om det var Juke-dyser de satte på på din? Kunne du sett på dysen(e) som ble skifta om den er av typen "flat plastdyse-åpning", eller om den har slike "gammeldagse" kuledyser som det faktisk går an å justere? Har forstått det slik at Juke-dysene er av den "gammeldagse" typen.

Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

RuneW

Sitat fra: cra på torsdag 25. april 2013, klokken 11:22
Sitat fra: RuneW på torsdag 25. april 2013, klokken 11:09
Etter besøket hos Brennes Auto Sarpsborg ser det faktisk ut til at spruten er helt ok, lav spenning eller ikke.

Klarer du å lokke utav dem nøyaktig hvordan de fikset det? Og gi det et par-tre uker; jeg var også forholdsvis fornøyd da jeg dro fra verkstedet med nye dyser, selv om det ikke på langt nær var optimal stråle, men etter kort tid var det helt på bærtur igjen (som videoen viser).

Sorry, har ikke sett dette spørsmålet.

Så vidt jeg vet byttet de selve dysene. Hvordan slikt kan gå i stykker etter noen mnd er imidlertid over min fatteevne (men det er egentlig det meste...).
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

DeadLock

Hei.

Jeg byttet til Nissan Juke spylerdyser (begge sider) og fikk MYE bedre spyling av frontruten.

Jeg kjøpte begge (førerside og passasjerside) fra Juke til ca 600,- hos Ålgårds Auto i Sandnes.

Selve monteringen tok ca 3 minutter.

Klikk av, og klikk på.

Anbefales hvis du har problemer med dårlig sprut.

Tre stråler på førerside, og to stråler på passasjersiden.

Bruker mindre spylervæske også etter oppgraderingen.
Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke

cra

Sitat fra: DeadLock på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 18:34
Jeg byttet til Nissan Juke spylerdyser (begge sider) og fikk MYE bedre spyling av frontruten.
Jeg kjøpte begge (førerside og passasjerside) fra Juke til ca 600,- hos Ålgårds Auto i Sandnes.
Selve monteringen tok ca 3 minutter.

Høres ut som det skal være en forholdsvis enkel fiks, med andre ord, ja. Men jeg akter ikke å betale for noe som skal være i orden på en splitter ny bil!

Sitat fra: DeadLock på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 18:34
Anbefales hvis du har problemer med dårlig sprut.

Videosnutten her viser hva det er jeg sliter med: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6710.msg87335.html#msg87335.

Greit å høre at det finnes botevon for problemet. Har sagt fra til forhandler at de må fikse det, og jeg har sågar skaffet dem delenummer på de nye dysene som er justerbare. Har også foreslått at Juke-dyser kan være et alternativ, og hvis disse kan justeres på "gamlemåten" med ei nål i kula så er det kanskje å foretrekke over fancy Leaf-dyser som man må ha spesialverktøy for å justere.

Jeg håper bare det ikke er noe med selve bilen som er problemet; det er jo (som nevnt flere steder) det at strålen treffer panseret som gjør at den ikke kan komme langt nok opp på ruta. Nå skal jeg se an hvordan forhandler tenker å løse det, men jeg kommer ikke til å være fornøyd med nye dyser dersom det ikke lar seg gjøre å få strålen inn på ruta. De som står i nå er tross alt så godt som ubrukte; det er ikke vits i å spyle med dem, for viskerne kjører tørre over ruta uansett.  >:(
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

DeadLock

Hei.

Fordelen med Juke-dysene er at de nederste hullene er mye lavere enn Leaf original-dyser.

Derfor unngår man at strålen treffer den sorte aerodynamikk-plasten på bakerste del på panseret.

Justeres enkelt med urmakerskrujern, stoppenål, gult "vindusviskerverktøy" osv..

Kan se om jeg kan ta en video hvis det er noen interesserte.

Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke

cra

Sitat fra: DeadLock på torsdag 03. oktober 2013, klokken 13:21
Kan se om jeg kan ta en video hvis det er noen interesserte.

Gjerne det, kan være greit å ha noe å sammenligne med. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

DeadLock

#69
Hei.

Beklager sent svar, og dårlig video.
Filmet med nettbrett og holdt med en hånd.


Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke

cra

Det der så mer ut som det jeg hadde forventet av en ny bil, ja! :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

RuneW

Sitat fra: cra på mandag 07. oktober 2013, klokken 10:15
Det der så mer ut som det jeg hadde forventet av en ny bil, ja! :)

Jeg synes, om jeg skal være helt ærlig, det gikk litt i hytt og pine dette også. Men det er mulig det går an å finjustere dem?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

cra

Har forstått det slik at Juke-dysene er av "gamlesorten" som lar seg justere med ei nål, ja. Og jeg tipper at de er justert for bruk i fart, mens filmen er tatt opp stillestående, og da er nok strålen i høyeste laget. Uansett så det uendelig mye bedre ut enn slik det er på min!
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

RuneW

Sitat fra: cra på mandag 07. oktober 2013, klokken 14:50
Har forstått det slik at Juke-dysene er av "gamlesorten" som lar seg justere med ei nål, ja. Og jeg tipper at de er justert for bruk i fart, mens filmen er tatt opp stillestående, og da er nok strålen i høyeste laget. Uansett så det uendelig mye bedre ut enn slik det er på min!

Derom er det liten tvil :-)
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

DeadLock

Hei.

Takk for kommentarene.

Ja, dysene er justert slik at strålen treffer midt på ruten i 90 km/t.

Jeg kjører 191 til 210 km hver dag, og mesteparten er på landevei.

Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA