Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Burde vi kjøpe NIO?

Startet av Pourran, tirsdag 25. juni 2024, klokken 15:14

« forrige - neste »

Pourran

Vi vurderer å bytte til NIO i vår bedrift, det er snakk om mange biler og vi er delte i vår oppfatning av merket. Hvis du eier en NIO; hva er din oppfatning av din bil? Er du fornøyd? Er du misfornøyd? Om du bor utenfor en NIO-bil, er det enkelt å få service? Alt av informasjon blir verdsatt.

BubbaJoFet

Har en ES8 på 3dje året i desember.

Førene blir superfornøyd med NIO som bil. Hadde kanskje vurdert EL6, selv om det er gode rabatter på ET7, med mindre dere skal spesifikt ha Executive sedaner.

Utenfor Oslo området så er det Frydenbø som leverer service og fra det jeg forstår er opplevelsene litt blandet. Er ikke solgt så mange NIOer i utgangspunktet, så om verkstedet får inn 1-2 biler i måneden er det en del første ganger ved hvert besøk. Har enda til gode å ikke få en «light recall» når jeg har hatt bilen til reparasjon eller service hos NIO. Er fint med proaktivt vedlikehold sånn sett, men kan tenke meg at for ett verksted med få NIOer innom kan det bli litt mye.

Bilen er jeg meget fornøyd med og selv om det har vært noen problemer om vinteren beholdt jeg bilen når jeg kunne velge. Oppvarmete vindusviskere er ett must på ET7/EL7/ES8, det er standard på resten av modellene. Koster 4000 å ettermontere.

Jeg hadde ikke vært i tvil, NIO leverer flotte biler, litt høyt forbruk, litt etter Tesla på SW, men totalpakken er meget god. Må gjenta igjen at EL6 eller ET5 Touring er mer anvendelige biler enn ET7. Baksetene kan feks ikke legges ned i ET7. Merk også at det ikke er 2024 modellen som er på lager i Norge. Det er 2022 modeller av ET7. Mistenker at både ET7 og EL7 (tomt på lager for denne) forsvinner ut av porteføljen i Europa.

Skal en ha Executive biler så er nylig lanserte EL8 ett bedre alternativ med mer komfort i baksetet (2+2+2 seter)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA