Hovedmeny

Mistet LTE etter oppdatering

Startet av wainer, torsdag 20. juni 2024, klokken 22:12

« forrige - neste »

wainer

Sitat fra: jlan på mandag 08. juli 2024, klokken 10:05Har du sjekket at LTE kommer opp igjen etter reboot? Jeg hadde en lignende forsinkelse på LTE, ved reboot eller kjøring i utlandet. Fikk byttet LTE kort til slutt.

Hverken reboot av infotainement eller bil fikk LTE til å starte opp da jeg hadde feilen. Etter at Tesla fikset feilen fra fjernt har jeg hatt 0 problemer. De påstod jo også at feilen lå i andre enden, og ikke i bilen. Jeg har planlagt utenlandstur nå i ferien, så da blir det spennende å se om jeg får problemer ved grenseoverganger.

Syklist

Ved grensepassering henger den ofte igjen på det forrige nettet en stund, slik at det kan ta litt tid før LTE funker bra igjen.
Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

Rosstopher

Ja, ikke bli redd når du krysser grensa. Det kan gå flere minutter.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

What-a-watt

Jeg kjørte fra Moss til Uddevalla sist gang LTE forsvant. Skjedd flere ganger selv på ferge fra Horten til Moss, og visa versa. Tesla sa at det kunne ta opp til 24 timer etter grensepassering også, men ferger er verst.

(hører vel egentlig til under SW og AP-delen)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA