Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vurderer kjøp av 2019 model x, hva bør jeg se etter?

Startet av El Rolfo, torsdag 13. juni 2024, klokken 21:07

« forrige - neste »

El Rolfo

Hva bør jeg se etter ved kjøp av 2019 model x, og kan midtre seterad felles ned på alle, eller bare på 5 og 7 seter?

cstromme

Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

Vaduz

Se om det er raven modell, heter vel long range og ikke 100D. Ganske store og viktige oppgraderinger og øket rekkevidde.

turfsurf

Byttet til LR betegnelsen kom litt før Raven (noen uker bare), så det sammenfaller ikke helt. Så vær obs. Raven har bl.a adaptive dempere.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

El Rolfo

Sitat fra: turfsurf på lørdag 22. juni 2024, klokken 12:42Byttet til LR betegnelsen kom litt før Raven (noen uker bare), så det sammenfaller ikke helt. Så vær obs. Raven har bl.a adaptive dempere.
Hvordan kan jeg se om den har adaptive dempere slik at jeg vet at det er en Raven?

turfsurf

Valgmuligheter i innstillinger i menyen til bilen. Ikke like lett å se på finn.no. Vil tro at de som selger bilen vet, de har og forskjellig WLTP om jeg ikke husker feil.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Svk

Hvordan er det å eie X over 5år?
Tenker da på utgifter og nedetid

turfsurf

Vi eide vår 2017 i 3,5 år, 91.000km. Var mye inn og ut av verksted grunnet diverse feil på understell, styring og misfarging av skjerm. Men hadde aldri driftsstans.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Svk

Sitat fra: turfsurf på onsdag 11. september 2024, klokken 20:26Vi eide vår 2017 i 3,5 år, 91.000km. Var mye inn og ut av verksted grunnet diverse feil på understell, styring og misfarging av skjerm. Men hadde aldri driftsstans.
Solgt før garantien gikk ut?

turfsurf

i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Svk

Er i dialog med en forhandler.er ikke enige om noe enda.

Men tørr jeg kjøpe gamal X. Er noe skeptisk.
Men synes bilen er rååå

Rosstopher

Model X er rå, og jeg skulle gjerne hatt en selv.
Men det blir nok som med andre dyre biler, at hvis man ikke har råd til å eie den når den er ny nok til å ha garanti så har man heller ikke råd til å eie den etter garantitiden.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Svk

Har nok råd,men vet ikke om jeg vil ta meg råd til dørmotorer og luftfjæring.

Tenker også litt på ståtid. Har garanti på min nå.men synes det har vært for mye verkstedbesøk.
Må ha noe som trøbler lite.

Ellemelle

Det du bør bekymre deg mest for er om batteriet, drive unit eller styresnekke ryker. Da er det kostbart å eie X.
Luftfjæring har det etterhvert blitt ganske billig å ordne selv.

Svk


© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA