Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Batteri garantier

Startet av Lumni, onsdag 02. januar 2013, klokken 16:44

« forrige - neste »

Lumni

Ladaren skal med i bilen, ikkje henge i garasjen... Og eg som tenkte at eg skulle lade bittelitt på kjøpesenteret :D Det var ledig plass, men ingen ladar. Ei heller hos IKEA. Litt lang i maska da, men da har eg i alle fall lært. Men risikerer ein ikkje at ladaren som ein har med seg og brukar blir stolen?

(Eg kom meg heim utan problem - hadde meir enn nok kapasitet).

PK

Hengelås på kabelen, som du fester på hempen "ladelokket".
Ev selger også nissan en sånn plastikk sak...

Du kan også kjøpe fast hjemmelader, som PodPoint, da har du den løse laderen med i bilen.
Eventuelt kjøpe denne http://charge-amps.com/
Den har en kode, så stjeler noen den blir den ubrukelig for de...
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

leafster

Det er hull for hengelås i ladepistolen. Det kan lønne seg å ha med seg kabel hvis man skal lade på tur :)

Lumni

Ah, nyttig :) Da skal eg skaffe meg hengelås :)

Takk for link PK - men oi så dyre sånne lade-dingsar er!

Thomas Parsli

Jeg har en slik: http://www.clasohlson.com/no/Abus-Inox-hengelås/Pr244576000
Når jeg ikke lader låser jeg den rundt kabelen, har tapet mange runder med eltape 5cm under håndtaket så låsen ikke glir ned.

Så vidt jeg husker er hullet 10mm, så alle låser med bøylediameter under 10mm skal passe.
Pass på at den er rustfri.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Lars C. Krogenæs

Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Ladefabrikken

Sitat fra: PK på tirsdag 11. desember 2012, klokken 23:39

Eventuelt kjøpe denne http://charge-amps.com/
Den har en kode, så stjeler noen den blir den ubrukelig for de...

Ikke helt riktig. Det er en kode som man slår inn første gang man bruker den, etter det er den alltid åpen og kan brukes av alle. Så man må nok desverre låse denne kablen med hengelås også.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

koffeld

Sitat fra: 2EL på onsdag 12. desember 2012, klokken 10:44

Ikke helt riktig. Det er en kode som man slår inn første gang man bruker den, etter det er den alltid åpen og kan brukes av alle. Så man må nok desverre låse denne kablen med hengelås også.

Det gjaldt så vidt jeg vet første versjon.  Andre versjon, som jeg fikk for en måned siden, har mulighet til å legge inn kode som du kan aktivere når du skal lade.  Har ikke prøvd dette i praksis dog, men jeg tviler ikke på at det fungerer.

Kabelen fra charge-amps ligger fast i bilen hos meg, mens orginalkabelen med kladd nå er permanent i garasjen hjemme.  Tidligere tok jeg den bare med når jeg visste jeg kom til å få bruk for ekstralading, utrolig greit å faktisk kunne benytte alle ladeplassene som finnes rundt omkring med kabel permanent i bilen!  Skader ikke å kunne skru opp ladehastigheten med 50% heller...
Tesla X90D 2017
Nissan Leaf 2012

Trond Arve

Sitat fra: koffeld på onsdag 12. desember 2012, klokken 10:58
Sitat fra: 2EL på onsdag 12. desember 2012, klokken 10:44

Ikke helt riktig. Det er en kode som man slår inn første gang man bruker den, etter det er den alltid åpen og kan brukes av alle. Så man må nok desverre låse denne kablen med hengelås også.

Det gjaldt så vidt jeg vet første versjon.  Andre versjon, som jeg fikk for en måned siden, har mulighet til å legge inn kode som du kan aktivere når du skal lade.  Har ikke prøvd dette i praksis dog, men jeg tviler ikke på at det fungerer.

Det stemmer, jeg setter på koden når jeg lader ute. Bra system, enkelt og greit! Imidlertid er det vel mindre sannsynlig at tyven vet dette, så fysisk sikring skader ikke uansett.

@2EL du kan oppgradere kabelen din gratis så vidt jeg husker, fikk vel en henvendelse fra charge-amps for noen måneder siden?
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA